VCDS mogelijkheden

Marcooctavia

Forumguru
En de benodigde kabels liggen er al? Of moet er nog wat kabels getrokken worden naar bepaalde modules?

Ik weet alleen dat het moeilijk is losse knoppen te bestellen omdat het nu een knoppen reeks is die je besteld.
Hoe het met de bekabeling is dat weet ik niet omdat ik dat nog niet gedaan heb.
Wat ik wel weet dat deze er niet inzit.

Marco.
 

hemi24

Forumguru
Ik weet alleen dat het moeilijk is losse knoppen te bestellen omdat het nu een knoppen reeks is die je besteld.
Hoe het met de bekabeling is dat weet ik niet omdat ik dat nog niet gedaan heb.
Wat ik wel weet dat deze er niet inzit.

Marco.

Daar komen we ook niet veel verder mee zo...
V.w.b. het knopje, die is wel te vinden van een schade auto, althans voor m'n Golf 7...
 
Het is dus verschillend wat je wel en niet kan aanpassen per model van de S3 via VSCD.
Is het een idee om een tabel te maken voor de Active Bussiness, de Ambition Bussiness en de Style Bussines, natuurlijk de L&K niet vergeten.

Ik ga een Ambition Business MY 2017 rijden maar kan niet goed opmaken uit dit topic wat wel en niet kan per model. Ik zou graag bv. DCC ( Dynamic Chasis control) hebben, maar dat zal wel niet gaan omdat er dan ook wel andere hardware nodig zal zijn DENK ik. Kan iemand dat bevestigen?

En, wat kost het als iemand die verstand van VSCD heeft om e.e.a. aan te passen, gaat dat per 'onderdeeltje, of is het alles wat je wilt in 'één behandeling'? Verder wat gebeurd er met je garantie als er iemand iets via VSCD verandert wat niet standaart op een auto zit en je krijgt daarna problemen?
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Het is dus verschillend wat je wel en niet kan aanpassen per model van de S3 via VSCD.
Is het een idee om een tabel te maken voor de Active Bussiness, de Ambition Bussiness en de Style Bussines, natuurlijk de L&K niet vergeten.

Ik ga een Ambition Business MY 2017 rijden maar kan niet goed opmaken uit dit topic wat wel en niet kan per model. Ik zou graag bv. DCC ( Dynamic Chasis control) hebben, maar dat zal wel niet gaan omdat er dan ook wel andere hardware nodig zal zijn DENK ik. Kan iemand dat bevestigen?

En, wat kost het als iemand die verstand van VSCD heeft om e.e.a. aan te passen, gaat dat per 'onderdeeltje, of is het alles wat je wilt in 'één behandeling'? Verder wat gebeurd er met je garantie als er iemand iets via VSCD verandert wat niet standaart op een auto zit en je krijgt daarna problemen?
DCC is niet even een codeer trucje in VCDS maar vergt ook hardware matige zaken zoals aangepaste dempers en een regelmodule en de nodige bekabeling
Stel je wilt DCC dan is er een aftermarket systeem van KW waar je middels je smartphone een aan comfort op je onderstel kan wijzigen
VCDS instellingen zijn niets anders dan aanpassingen in deeltjes software die al aanwezig zijn in je auto
Er wordt dus geen nieuwe software geladen
Strak op de regels kan een ter zake kundige garage zien dat er zaken gewijzigd zijn
Ik heb nog niet meegemaakt dat er garantie problemen opgetreden zijn na VCDS wijzigingen
Ook dealers coderen dit soort zaken als ze het kunnen middels ODIS
 

gdisselkoen

Forumguru
Gisteren bij Antera langs geweest voor een aantal VCDS aanpassingen. De volgende instellingen zijn aangepast:
Wimpers altijd aan
Achterlichten aan bij DRL zonder dashboard en kentekenverlichting
Smart Light Assist standaard inschakelen bij start of laatst gekozen instelling opslaan in geheugen
Comfortknipper naar 5 > Op advies van Antera naar 4
CH en LH naar maximaal 60 seconden
Stoelverwarming geheugen aanzetten
Gevoeligheid van het gaspedaal aanpassen > Rijdt een stuk prettiger
Refuel hoeveelheid weergeven in MFD
AM band uitschakelen
Rain closing > Helaas niet mogelijk bij mij
Panodak terugroepactie herstellen Dakraam dicht bij Comfort close Dakraam open bij Comfort open.

Zeer tevreden met de aanpassingen en het is een waar genoegen om te zien hoe Antera door alle menu's en instellingen gaat en deze aanpast.
 

BadBert

Forumguru
Panodak terugroepactie herstellen Dakraam dicht bij Comfort close Dakraam open bij Comfort open.
Blijft bij jou het dak/zonwering bewegen als je de auto verlaten hebt, en de deur dicht gooit?

Dit is bij mij nog niet het geval, @Antera zou er als hij tijd had nog in duiken om te kijken waar het in zat (ook terugroep actie gehad).
 

gdisselkoen

Forumguru
Blijft bij jou het dak/zonwering bewegen als je de auto verlaten hebt, en de deur dicht gooit?

Dit is bij mij nog niet het geval, @Antera zou er als hij tijd had nog in duiken om te kijken waar het in zat (ook terugroep actie gehad).

Die actie heb ik nog niet uitgeprobeerd. Alleen gekeken of het dak open gaat bij het ontgrendelen van de auto via de sleutel en KESSY en weer dicht gaat bij het vergrendelen. En dat is het geval. Ook het zonnescherm doet netjes mee.

Bij het openen gaat het dak alleen in de kantelstand open, niet verder. Zou mooi geweest zijn dat het heleaal open gaat, maar dat is niet mogelijk.
 

BadBert

Forumguru
@gdisselkoen zou je dat eens kunnen proberen? :) ben benieuwd of het bij jou wel werkt, want dat kon bij mij wel voor ik langs de garage moest voor de terugroepactie.
 

Antera

Donateur
Dat werkt helaas niet meer. We zijn daar nog druk mee bezig maar de optie voor het dakraam door laten gaan als hij bezig is en je de deur opent zit hardcore weg geschreven. Ben met meerdere bedrijven over de hele wereld in contact hiermee en we lopen allemaal tegen hetzelfde aan. Er is meer gedaan dan de instellingen die ik wijzigen kan en anderen met mij.

Heb al verschillende naast elkaar gehad en weet welke bits/bytes en adapite regels er anders zijn maar helaas zonder resultaat. Heb nog wel iets anders gevonden maar op een of andere manier kunnen we daar niet aan. Heel misschien met Odis maar daar heb ik nog geen beschikking over helaas
 

gdisselkoen

Forumguru
Zoals beloofd vandaag uitgeprobeerd. Dak open, motor uit, contact uit, dak sluiten. Bij het openen van een portier stopt het dak. Zoals Antera ook al meldt.

Als ik me niet vergis is dit ook de manier zoals het hoort. Als ik me niet vergis staat het ook zo beschreven in het owner manual.
 
Bovenaan Onderaan