Touch & Go

Level42

Forumguru
Grappig te zien dat iedereen al een oordeel klaar heeft adhv deze camera beelden, terwijl er niet te zien is waarom deze auto afgevuurd wordt vanaf de linkerbaan richting TS.
Wat een aso zeg, de ouders hebben "poen" (zijn niet onbedeeld), bla bla, bla......zou niet mogen rijden, heeft al een ongeval gehad....enz.enz.
fijne maatschappij leven we in.


OK, ik begrijp veel maar dit niet. Verhaal van B.Stuurder lijkt me duidelijk en de beelden zeggen genoeg....denk je dat iemand anders dat stuur heeft omgegooid ?
 

Level42

Forumguru
Vanmorgen met de politie gesproken, ze willen toch wel graag het filmpje even zien.
Ik kon het niet uit mijn gedachten krijgen, met name omdat ik hem helemaal niet heb geprovoceerd en als je dan zó boos wordt en dan zo'n actie doet. In elk geval willen ze hem registreren, voor het geval er nog meer acties volgen in de toekomst.
Vanmiddag onderweg naar huis vlak voor de brug van Zaltbommel ineens iedereen vol in de remmen....mede door waarschuwingspiep (ik had de ACC nog niet aanstaan, was nog niet zo lang ingevoegd vanaf Zaltbommel en het was erg druk en dan zorgt de ACC voor rechts-inhalers...) ik ook meteen redelijk vol op de rem (ik hou hierbij altijd ook rekening met het feit dat iemand achter mij iets minder oplettend is en/of een wat minder remmende auto heeft.....dit uit ervaring....maar goed...het was toch behoorlijk vol op de rem en ik en de mensen achter me stonden op tijd stil....een auto of 6/7 voor me een rookwolkje en een Audi met een compleet verbogen achterwiel. Ik heb echter niet gezien wat er gebeurt is....maar toch weer zo'n moment dat je denkt.....pfoei....geluk gehad....

http://www.bd.nl/regio/112-nieuws/v...-zaltbommel-en-waardenburg-1.6486606#comments
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Op zich zit een ongelukje in een klein hoekje, dus laten we het niet opzoeken zou ik zeggen.

De politie is langs geweest, op zich is een dashcam opname niet voldoende om meteen een proces te beginnen, zou hij zijn doorgereden dan was het wat anders geweest. Van baan wisselen zonder richting aan te geven met daardoor een ongeval tot gevolg hebbende, zoals ik destijds een dagvaarding voor kreeg schijnt erg overdreven te zijn geweest. Ondanks dat het destijds geseponeerd is, moestpolitie zal vervolgens mijn verhaal in het systeem zetten en controleren of er eerder zaken zijn geweest, want dan kan hij opnieuw naar het CBR om zijn rijbewijs te halen.
Zo niet, dan staat hij er toch in, mocht hij weer brokken maken op een curieuze manier, dan staat hij alvast landelijk geregistreerd.

Dus ik hoop nog steeds dat hij niet een volgende keer een huismoeder met twee koters in een Suzuki Alto van de weg veegt, maar de kans is dus aanwezig. In elk geval zal hij daarna dan van de weg gehaald worden.
 

Skoda-MAN

Forumguru
In Nederland (en veel andere landen) is het heel gewoon dat we "het kalf laten verdrinken" voordat er opgetreden kan worden.
 

tha a

Senior Member
Is dit niet gewoon een Artikel 5 overtreding? Koos? :tongue:

Nee, serieus volgens mij zouden ze m wel voor artikel 5 kunnen opschrijven hoor.. (of moeten ze zoiets zelf constateren?)

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik zie dit als een poging tot doodslag. Als je willens en wetens iemand ZO snijdt dat je hem raakt kan ik dat niet anders uitleggen.
Jij misschien niet, maar een officier van justitie en een rechter zie ik hier niet zo snel in meegaan. Daar is wel iets meer voor nodig (met 237 km/u inrijden op een stilstaande file bijvoorbeeld - en dan heb je nog een dikke kans dat het ingeval van fatale afloop blijft steken bij dood-door-schuld...).
 

B.Stuurder

Forumguru
Maakt eigenlijk niet uit, want er wordt toch niks mee gedaan. Inderdaad, zelfs als je zwaar onder invloed een gezin in de vernieling rijdt op de vluchtstrook, met 200+ km/h, krijg je alleen een tik op je vingers.
 

Noord26

Forumguru
Maakt eigenlijk niet uit, want er wordt toch niks mee gedaan. Inderdaad, zelfs als je zwaar onder invloed een gezin in de vernieling rijdt op de vluchtstrook, met 200+ km/h, krijg je alleen een tik op je vingers.

Ik begrijp je frustratie en moment van adrenaline. Maar wat je nu zegt is pure lulkoek. Er bestaat geen 'eigenlijk' in het wetboek van strafrecht.
 

Canon-Eye

Forumguru
Beelden liegen niet.
Dat vinden de Russen ook, van hun radarbeelden dan.

Op zich klopt dat wel: beelden zelf zullen niet liegen. Maar mensen kunnen natuurlijk wel liegen mét beelden en het kan best lastig zijn om aan te tonen dart er wel, of juist niet, mee is geknutseld. Daarom zullen beelden wel als ondersteunend bewijs, maar nooit als enig bewijs kunnen dienen. Net zoals ook alleen een bekentenis zonder verder ondersteunend bewijs niet genoeg is voor een veroordeling.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik begrijp je frustratie en moment van adrenaline. Maar wat je nu zegt is pure lulkoek. Er bestaat geen 'eigenlijk' in het wetboek van strafrecht.

Ook waar, ik zal herformuleren: het maakt niet uit, want er wordt toch niks mee gedaan.
En het tweede deel is geen lulkoek, dat is pas nog in het nieuws geweest. Vader dood, kinderen blijvend invalide, dader straf, maar niet zodanig dat ik het me nog kan herinneren. In elk geval niet vergelijkbaar met de straf die dat gezin heeft gekregen.
Laatst nog in het nieuws: werkstraffen worden niet uitgevoerd, want men meld zich simpelweg niet.
Ik besef me dat het moeilijke materie is en het is goed dat je niet zomaar ergens voor veroordeeld kan worden, maar er zijn toch gevallen waarbij ik me echt afvraag of we nu persé het boekje willen volgen, of dat we zelf ook nog even kijken. De rechter beslist natuurlijk. Maar wie is dan die rechter, maar goed, dat is meer voor aan de borreltafel, niet hier.:)

Overigens heb ik in de privésfeer ook nog een akkefietje, met een ex vriendinnetje van mijn zoon die erg vervelend doet en daar wordt door de politie ook niks mee gedaan, want het meisje heeft het al zo moeilijk met jeugdzorg etc etc. Maar oh wee als je zelf in wilt grijpen, dan weten ze je wel te vinden. Conclusie: grote bek en crimineel gedrag loont vaker wel dan niet, daarvan heb ik voorbeelden genoeg. De vraag is alleen, wil je zo leven? Ik niet en dat is ook een keuze.
 

B.Stuurder

Forumguru
En ter aanvulling: welke conclusie kun je uit je video trekken?

- je bent aangereden door een Audi die plotseling van richting verandert
- ...

Enkel en alleen op dat feit gaat geen enkele OvJ een rijbewijs innemen.

Klopt allemaal inderdaad. En dat het compleet onnodig was en een gevaarlijke manoeuvre was is ook niet duidelijk genoeg. Het laat wel zien dat mij geen blaam treft op dit moment. Wat ik vooraf deed is ook niet zichtbaar, althans hier niet.
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Die beelden maken wel degelijk uit. Die andere bestuurder kan nooit meer aanvoeren dat jij tegen hem aanreed.

En als jij de beelden doorgeeft aan je verzekeraar met jouw versie van het verhaal ("vermoeden van opzet"), komt dat ook wel bij zijn verzekeraar terecht. En als dat vaker gebeurt, gaat de verzekeraar vanzelf de schade op die andere bestuurder verhalen. Die is trouwens weer wat no-claim kwijt.

Klopt ook. En het kan me niet zoveel schelen wat betreft de schade of dat ik wel of niet gelijk heb of krijg, ik vind het alleen altijd weer triest dat het eerst verkeerd af moet lopen, voordat er iets aan te doen is.
Maar ik heb mijn plicht gedaan, alle papieren zijn ingevuld, meldingen gedaan en beelden aangeleverd, dus we gaan weer vrolijk verder.
 

Noord26

Forumguru
@B.Stuurder

Wat er in het nieuws komt is niet de praktijk van alle dag. Dat is behoorlijk gekleurd, het nieuws. Het begin en het eind wordt verteld. Het hele verhaal er tussen in onbreekt met onderbouwing. Bovendien is 98% van het nieuws negatief tegenwoordig.

Baseer je standpunt niet op de korte mededelingen van een 3e partij kan ik alleen maar adviseren.
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Dat is behoorlijk gekleurd, het nieuws.
Ja, alle kanten op. Dat weet ik. Misschien arrogant, maar ik beschouw mezelf als intelligent genoeg om feiten van fictie te kunnen onderscheiden. Bovendien zijn er meer nieuwsbronnen buiten de tv en kranten, waar vaak kortstondig, meer informatie te vinden is over gebeurtenissen en die ook de mainstream media in perspectief plaatsen. Daarbij opgetelt mijn eigen indrukken en ervaringen, creëren dan mijn wereldbeeld. Dat is niet negatief, maar ook niet heel optimistisch. En ik kan ook nog steeds boos worden over dingen waar ik niks aan kan veranderen, dat zal mijn natuur zijn denk ik.
 
Bovenaan Onderaan