Touch & Go

Level42

Forumguru
Geheel mee eens: afgelopen donderdag/vrijdag was ik ook gehandicapt: ik had een slOpel als vervangend vervoer.:mad: Pas na lang zoeken de spiegelverstelling gevonden, spiegelverwarming leek ie niet te hebben en cruise control ook al niet, en belangrijkste was dat ze vergeten waren om wegligging te monteren.
Hadden ze wel een motor gemonteerd dan ? Want die vergeten ze bij Opel meestal ook.....tenminste al die Opels die ik verplicht heb moeten rijden kwamen met hun standaard motor nauwelijks vooruit....

Trouwens wat een gestoorde actie van die gozer. DSW pasje en in zo'n auto rijden klopt natuurlijk al niet....of hij moet wel heel flink sparen.

Ik had absoluut de politie erbij gehaald. Dit is een poging tot doodslag....het is nu gelukkig goed gegaan maar een minder ervaren/kundig bestuurder had wel eens heel anders kunnen reageren met alle mogelijke gevolgen van dien.

Als getuige (en in dit geval zelfs slachtoffer) van zoiets ben je volgens mij zelfs verplicht aangifte te doen. En waarschijnlijk ook nodig voor de schadeafhandeling (schuldvraag !).
 

micky

Forumguru
Grappig te zien dat iedereen al een oordeel klaar heeft adhv deze camera beelden, terwijl er niet te zien is waarom deze auto afgevuurd wordt vanaf de linkerbaan richting TS.
Wat een aso zeg, de ouders hebben "poen" (zijn niet onbedeeld), bla bla, bla......zou niet mogen rijden, heeft al een ongeval gehad....enz.enz.
fijne maatschappij leven we in.
 

B.Stuurder

Forumguru
@micky Er staat een beschrijving van de situatie. Heb je die gemist? Daarin wordt heel duidelijk wat er is gebeurd, of je moet aan mijn verhaal en mijn geloofwaardigheid twijfelen natuurlijk.....
Volgens mij is er dus niemand die conclusies trekt hier op basis van aannames. Behalve jij dan....
Maar het was nog vroeg zie ik.

De bestuurder, althans zijn vader, schrijft op het schadeformulier dat hij mij niet heeft gezien. Ook vreemd aangezien hij dan al 2km handgebarend achter mij zat.
Ik denk dus dat deze actie en de hele entourage behoorlijk aso is ja...
 
Laatst bewerkt:

Skoda-MAN

Forumguru
De bestuurder, althans zijn vader, schrijft op het schadeformulier dat hij mij niet heeft gezien. Ook vreemd aangezien hij dan al 2km handgebarend achter mij zat
Daarom heb ik voor en achter een dashcam die alles op 1 SD kaart schrijft die via WiFi op je telefoon kan zien ter plaatse.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als getuige (en in dit geval zelfs slachtoffer) van zoiets ben je volgens mij zelfs verplicht aangifte te doen.
Nee hoor, zo'n wettelijke verplichting bestaat niet. Waar baseer je dat op?

Zelf zou ik het trouwens wel doen. Het oordeel over eventuele verzachtende omstandigheden laat ik wel aan de rechter over, die heeft ervoor doorgeleerd.
 

B.Stuurder

Forumguru
Vanmorgen met de politie gesproken, ze willen toch wel graag het filmpje even zien.
Ik kon het niet uit mijn gedachten krijgen, met name omdat ik hem helemaal niet heb geprovoceerd en als je dan zó boos wordt en dan zo'n actie doet. In elk geval willen ze hem registreren, voor het geval er nog meer acties volgen in de toekomst.
 

RefleCs

Forumguru
Ik denk dat het goed is dat je dat hebt gedaan. Je bent er goed vanaf gekomen gelukkig maar het had heel anders uit kunnen pakken en als je daar over na gaat denken dan besef je je vaak pas hoezeer je mazzel hebt gehad.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ja @RefleCs ik wordt misschien oud en sentimenteel, maar het heeft me toch behoorlijk bezig gehouden. Vooral toen ik weer thuis kwam bij mijn kinderen.
 

RefleCs

Forumguru
Ik ken het @B.Stuurder, heb het ook al een keer gehad. Andere situatie maar wel dezelfde ervaring dat je er over na gaat denken.

In mijn geval wad het een aanrijding waarbij de airbags hun werk niet hebben gedaan. Volgens de herstellende partij was het uiterst raar dat ze niet af waren gegaan. Achteraf pas het besef hoe hard het eigenlijk gegaan was en dat ik een engeltje op mijn schouders heb gehad dat ik er zonder kleerscheuren vanaf ben gekomen.

Sent from my VF-895N using Tapatalk
 
Gewoon een aantekening laten maken ja, nu kwam het goed af. Zonder dashcam zou hij het ongetwijfeld nog ontkennen ook. Ook al reed je al een uur zo voor hem, dit is waardeloos natuurlijk..
 

Level42

Forumguru
Nee hoor, zo'n wettelijke verplichting bestaat niet. Waar baseer je dat op?

Is het doen van aangifte verplicht?

Alleen in enkele gevallen bent u verplicht aangifte te doen. Dit is aan de orde als er sprake is van ernstige misdrijven. Dit is geregeld in art. 160 van het Wetboek van Strafvordering. In dit artikel is geregeld dat als er sprake is van moord of doodslag, verkrachting of een dreiging tegen de staat men aangifte moet doen.

En dan niet alleen als het feit gepleegd is, ook pogingen of voorbereidingen daartoe moeten aangegeven worden bij de politie. Dit is een uitzondering op de regel dat alleen aangifte gedaan kan worden van een misdrijf dat reeds heeft plaatsgevonden.


Bron:

http://www.judex.nl/rechtsgebied/strafrecht/columns/264/tien-vragen-over-het-doen-van-aangifte.htm

Ik zie dit als een poging tot doodslag. Als je willens en wetens iemand ZO snijdt dat je hem raakt kan ik dat niet anders uitleggen.
 
Bovenaan Onderaan