Touch & Go

B.Stuurder

Forumguru
Vandaag reed ik toch een beetje Audi, tenminste, dat deel dat op mijn auto bleef zitten.....
Let op van links!


en het resultaat:
image-jpeg.53948


image-jpeg.53947
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Oei. Wel fijn zo'n dashcam. Maar is de veroorzaker gestopt? En gelukkig is het zo afgelopen want voor hetzelfde geld tol je over de weg heen :nailbiting:
 

Kempes

Forumguru
Wat een hork...ruimte zat om fatsoenlijk voorbij te rijden en daarna naar rechts te gaan...
 

Rallye

Forumguru
Een hij zo lees ik in een andere thread. Ik vond de zoektocht naar een plek om de schade af te handelen nogal weifelend, iets at ik vaker bij vrouwen zie. Of had hij echt niet door dat hij je geraakt had?
 

Thokozanoah

Forumguru
Dat is behoorlijk schrikken, fijn dat het alleen bij een bandenspoor bleef.......jammer dat de bestuurder dus blijkbaar niets heeft geleerd gezien zijn verleden.
 

leon-cupra

Forumguru
Wat een manoeuvre van die audi. Dacht dat hij racepiloot was zeker:fool:
Redelijk wat geluk gehad. Dit had stukken slechter kunnen aflopen
 

B.Stuurder

Forumguru
De situatie:
Ik reed vanaf Rozenburg richting Pernis, het was vrij rustig, ik had de cc aan op 120, iets harder dan het overige verkeer, en reed voornamelijk op de middenbaan. Daar was ruimte en de 1e baan is altijd vol vrachtwagens.
Ter hoogte van Spijkenisse wordt het altijd iets drukker en reed ik op de linkerbaan. Nou kijk ik 50% van de tijd in mijn spiegels, maar toch zat hij ineens achter me, zo dichtbij dat ik zijn koplampen niet kon zien in mijn spiegel. Hij moet dus hard gereden hebben.
Ik kijk of ik nog even voor hem naar rechts kan, maar daar reed een auto en ik ga mezelf niet klem rijden, dan wacht hij maar even. Hij probeerde rechts voorbij te steken, maar dat haalde hij niet, wat mijn punt bewijst. Overigens nog steeds op cc, dus ik versnelde niet.
Door de tunnel was geen mogelijkheid om naar rechts te gaan, maar ik bleef op cc rijden, 120, dus in feite al te hard, dus ik wilde niet versnellen, maar ook niet afremmen. Uit de tunnel komende, daar begint het fragment, rijd ik aan op de donkere Opel Zafira, dus ik tik heel even de rem aan om de cc te lossen en hem te waarschuwen met mijn remlichten, want als ik een trekhaak had, zou hij meeliften. Hij nam inderdaad wat afstand, jullie kunnen zien dat ik niet overdreven hard remde, maar toch moest ik afremmen. Omdat ik geen zin had in moeilijk doen, ging ik naar de tweede baan om hem langs te laten. Ik zie hem in mijn spiegel eerst ook naar rechts zwenken, waarschijnlijk om rechts voorbij te steken, en daarna handgebarend weer naar de derde baan om mij in te halen.
Vervolgens komt hij naar rechts en ramt mij, precies met zijn achterwiel op mijn voorwiel. Dat alles met iets meer dan 100 km/h.
Daarna geeft hij gas en zwenkt verder naar rechts, toen ik van de schrik bekomen was ging ik volgas achter hem aan natuurlijk. Dan baal je van je eco auto kan ik je vertellen, mijn dashcam is maar een probeersel en niet al te best van kwaliteit dus ik wist niet of ik zijn kenteken had.
Op die plek, bij de afslag naar de Beneluxtunnel kun je er niet af, hij twijfelde inderdaad waarheen te rijden, later bleek dat hij de route richting zijn ouders koos, maar dat kwam mij ook goed uit i.v.m. een afspraak die ik had in die richting.

Ik denk dat hij me wilde snijden, maar een inschattingsfout maakte, misschien ten gevolge van de hersenkneuzing die hij van het ongeluk heeft gehad, maar of je dan nog moet rijden vraag ik me af. Het is een geluk dat hij me raakte op de wielen, als hij iets meer naar voren had gereden, was hij dwars gegaan en misschien over de kop geslagen. Een ramp op dat drukke stuk weg natuurlijk.

Eenmaal gestopt zag ik dat hij moeilijk liep en aangepast schoeisel had, ook realiseerde hij zich wat hij had gedaan waarschijnlijk. Ik was niet boos, want dat helpt niet, helaas bleek dat hij geen rijbewijs bij zich had en geen papieren, alleen een DSW pasje. Mijn vrouw was wél boos trouwens, toen ze de clip zag, zij had gewild dat ik de politie had gebeld, maar dat heb ik niet gedaan.
'S avonds ben ik naar zijn ouders gereden om het schadeformulier in te vullen en zijn moeder vertelde van zijn ongeluk en de problemen die hij nog heeft. Ik heb hen ook de clip laten zien en gestuurd, ik hoop dat ze zich realiseren dat hun zoon (34) beter niet meer op de weg kan gaan rijden.

De schade is moeilijk in te schatten, het spatbord is gedeukt en de velg is beschadigd, maar ook de bumper wijkt bij de koplampen. Het zou heel wat meer schade kunnen zijn dan op het eerste oog zichtbaar is.

Intussen zit ik nog te dubben of ik de politie moet waarschuwen, want hij wilde me misschien niet raken, misschien wel in zijn drift, maar in elk geval is hij toch wel wat ontoerekeningsvatbaar en of je dat op de weg wilt?

Ik heb film vanaf de afslag Brielle, waarop je kunt zien dat ik niet provoceer, dus een dergelijke reactie is in feite buitenporportioneel.....
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Dat is behoorlijk schrikken, fijn dat het alleen bij een bandenspoor bleef.......jammer dat de bestuurder dus blijkbaar niets heeft geleerd gezien zijn verleden.
Niet alleen een bandenspoor. Als je goed kijkt zie je dat de Audi even los komt met het achterwiel door de impact. Hij kroop even omhoog langs mijn auto. De schade wordt maandag getaxeerd, ik ben benieuwd. Alles lijkt nog wel goed te functioneren en niet uit balans te zijn.

Die dashcam heeft zich wel bewezen, in de Octavia komt een betere, met HD kwaliteit beeld.
Stel dat dit op een grote klapper was uitgelopen, met zwaar gewonden of erger. Dan is met de beelden te zien wat er is gebeurd, in plaats van alleen verhalen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik dacht even aan de ongelukkige combinatie puberbrein/autorijden maar hij is wat ouder. Kan dat het te maken heeft met zijn opgelopen letsel, maar ik denk dat het meer te maken heeft met verkeerd inschatten. Goed snijden is een vak apart en dan moet je je drift niet laten prevaleren ;)
 

RefleCs

Forumguru
Ik zou hem toch zeker wel aangeven. Wat hij namelijk doet na de aanrijding is een strafbaar feit. Hij rijdt door na de aanrijding. Hij had direct aanstalten moeten maken om op een veilige locatie te stoppen. Wat als jij niet verder had gekund?

Onterekeningsvatbaar of niet en moedwillig of niet doorrijden na een aanrijding een serieus vergrijp.

Overigens wel fijn dat het nog met je "oude" auto is ;)
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik zou hem toch zeker wel aangeven. Wat hij namelijk doet na de aanrijding is een strafbaar feit. Hij rijdt door na de aanrijding. Hij had direct aanstalten moeten maken om op een veilige locatie te stoppen. Wat als jij niet verder had gekund?

Onterekeningsvatbaar of niet en moedwillig of niet doorrijden na een aanrijding een serieus vergrijp.

Overigens wel fijn dat het nog met je "oude" auto is ;)

Van rijbaan wisselen zonder richtingaanwijzer en daarbij een andere auto raken is ook al strafbaar. Daar ben ik zelf al eens voor gedagvaard in het verleden, ook in een ongevalssituatie, maar dat was niet verwijtbaar door de stuatie en omstandigheden toen (groot ongeluk met meerdere voertuigen en een uitwijkmanoeuvre door mij), vandaar dat ik dat weet.
Ik twijfel nog, aan de ene kant heeft hij al genoeg sores, aan de andere kant is dit wel een stevig feit. Er is namelijk geen aanleiding om zó boos of geirriteerd te worden, omdat ik hem niet heb dwarsgezeten of op andere wijze heb geprovoceerd. En dan ook je zelfbeheersing verliezen in combinatie met een grove inschattingsfout, het is niet zo dat hij me nét raakte, hij zette zijn auto gewoon vól in de zijkant. Dit had heel anders kunnen aflopen, met misschien meerdere weggebruikers als slachtoffer en meer dan blikschade.
Dat in combinatie met het stevige ongeluk dat hij gehad heeft, waar hij in elk geval niks van geleerd heeft, maakt dat ik nog steeds met de gedachte speel om toch even met de politie te praten.
 
Bovenaan Onderaan