Stage 1: APR of JD?

Fmoon

Forumguru
Beste leden,

Ik twijfel nog ik überhaupt tuning wil voor mijn 03 RS TSI, maar ben al in het stadium dat ik wil kiezen tussen 2 tuners. APR of JD engineering?

APR heeft tot eind dit jaar een actie voor een stage 1 voor €799,- en JD kost meen ik €599,-. Maar welke is de beste?

Gaan beide naar 300+ PK.

Een verkeerde keuze kan ik denk ik niet maken. Maar zijn er adviezen in deze?
 

Noord26

Forumguru
Een actie voor €799,- is voor stage1 aardig aan de prijs? Omdat beide prima weten wat ze doen.
 

vleier

Forumguru
Voor een stage 1 ga je niet snel boven de 300+ pks. Dan moet je al wel denken aan een kleine 2000 euro. (Uitlaat enz). Maar ga voor de 200 euro in de zak.houde
 

Fmoon

Forumguru
JD 300pk. APR 305pk.

JD lijkt de beste optie als ik het zo hoor.

APR kost normaal €1130,-
 

Noord26

Forumguru
JD 300pk. APR 305pk.

JD lijkt de beste optie als ik het zo hoor.

APR kost normaal €1130,-

Die paar PK is per motor verschillend of valt binnen de grenzen van weetwaardes verschil. Wat ik altijd zie bij JD is dat er uiteindelijk meer uit komt als wat ze vooraf opgeven wat er mogelijk zou zijn.

€1130,- zet ik een groot vraagteken bij. Daarvoor heb je stage2 bij JD met een andere downpipe? Minimaal 325pk/450Nm.
 

EdK

Forumguru
Ik twijfel nog ik überhaupt tuning wil
Als de twijfel overgaat in doen, dan zou ik lekker naar JD rijden...
Is gewoon een goede toko die weet wat ze doen en hierdoor kun je voor 200 euro nog andere leuke dingen doen......
Weet je geen leuke dingen te bedenken dan heb ik nog wel een gironummer voor je zodat ik leuke dingen kan gaan doen van die € 200,00 :jaja::pardon:
 

Fmoon

Forumguru
Ja, ik heb die prijzen niet verzonnen. ABT is nog duurder :-p. Betaald mede het naampje denk ik.
 

Fmoon

Forumguru
Als de twijfel overgaat in doen, dan zou ik lekker naar JD rijden...
Is gewoon een goede toko die weet wat ze doen en hierdoor kun je voor 200 euro nog andere leuke dingen doen......
Weet je geen leuke dingen te bedenken dan heb ik nog wel een gironummer voor je zodat ik leuke dingen kan gaan doen van die € 200,00 :jaja::pardon:

Haha, het prijsverschil is enkel om aan te geven dat het daar niet om gelaten hoeft te worden. Die 200 euro komt ook wel op bij het tankstation :-)
 

vleier

Forumguru
Zou gaan voor JD. Zoals anderen ook al zeggen. Het is een goed bedrijf en voor 200 euro kun je ook andere leuke dingen doen.
 

ertromp

Forumguru
Zou ik best een moeilijke keuze vinden.
JD heeft natuurlijk een naam hier in NL maar wereldwijd (VS) en zeker in DLD is APR het bedrijf voor de VAG producten.
Vele Duitse RS bezitters zweren bij APR en vermogens van 400pk en koppels van 500Nm weet APR wel uit de 2.0 TSI te halen. Er zijn op Skodacommunity en Skoda-vrs.de super ervaringen met APR
Wel zou ik dan naar APR Emmerich gaan
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat soort waarden worden er bij JD ook wel gehaald hoor. Zie bv de handtekening van RaceEend. Maar het ging hier dacht ik om stage 1
 

Fmoon

Forumguru
Zou ik best een moeilijke keuze vinden.
JD heeft natuurlijk een naam hier in NL maar wereldwijd (VS) en zeker in DLD is APR het bedrijf voor de VAG producten.
Vele Duitse RS bezitters zweren bij APR en vermogens van 400pk en koppels van 500Nm weet APR wel uit de 2.0 TSI te halen. Er zijn op Skodacommunity en Skoda-vrs.de super ervaringen met APR
Wel zou ik dan naar APR Emmerich gaan

Yep, dat is ook wel wat me aanspreekt van APR, ze kunnen er wel wat van bij de O3 RS.

Maar JD lijkt me zeker ook niet verkeerd.
 

ertromp

Forumguru
Zeker zal JD ook dat soort waarden bij een stage 2 tuning halen daar twijfel ik niet aan.
Maar ervaring met de VAG producten (Audi en VW) en zeker de Skoda RS is bij APR ruim voorhanden.
APR is domweg een grotere speler die veel producten zelf laat ontwikkelen zoals slangen, downpipes, turbokits en noem maar op.
Je moet de stap maar net wagen en het aantal km's er naar bijvoorbeeld Emmerich er voor over hebben.
 
Bovenaan Onderaan