ertromp
Forumguru
Er komt geen druk in de versnellingsbak er wordt meer koppel gevraagd bij de getunde motor. Koppel is iets anders dan druk.
De versnellingsbak en mechatronic bij de DSG 7 zijn apart van elkaar. In de mechatronic zit een hydraulische pomp die actuatoren bedient in de mechatronic die de versnellingen kunnen bedienen en de koppelingen. De druk waarmee de actuatoren de koppelingen aandrukken die kan gewijzigd worden. Je kunt zeker aannemen dat een gerenommeerd bedrijf als VAGTechniek de maximale waarde voor die druk niet zal overschrijden.
Ik denk dat je echt de pech hebt dat de hydraulische pomp in de mechatronic is overleden. Dat kan ook maar zo het gevolg zijn van een weigerende hydraulische druk sensor in de mechatronic die zorgt dat de oliedruk tussen de 40 en 60 bar blijft in de mechatronic. Tja dat kan ook in een niet getunde auto er zo maar mee stoppen als 1 van de vele sensoren in de mechatronic onverhoopt defect raakt.
De versnellingsbak en mechatronic bij de DSG 7 zijn apart van elkaar. In de mechatronic zit een hydraulische pomp die actuatoren bedient in de mechatronic die de versnellingen kunnen bedienen en de koppelingen. De druk waarmee de actuatoren de koppelingen aandrukken die kan gewijzigd worden. Je kunt zeker aannemen dat een gerenommeerd bedrijf als VAGTechniek de maximale waarde voor die druk niet zal overschrijden.
Ik denk dat je echt de pech hebt dat de hydraulische pomp in de mechatronic is overleden. Dat kan ook maar zo het gevolg zijn van een weigerende hydraulische druk sensor in de mechatronic die zorgt dat de oliedruk tussen de 40 en 60 bar blijft in de mechatronic. Tja dat kan ook in een niet getunde auto er zo maar mee stoppen als 1 van de vele sensoren in de mechatronic onverhoopt defect raakt.