Skoda Fabia III - Het grote Monte Carlo Edition 2016 topic

Dennis78

Forumguru
De een rijdt er graag sportief bij (qua uiterlijk) en de ander wil graag een stem horen die zegt waar je naar toe moet. 95% van de ritten die ik rij zijn naar mijn werk/familie/vrienden en die kan ik onderhand wel vinden. Daarnaast ben ik misschien ouderwets, maar de good old wegenkaart brengt me een heel eind en tegenwoordig heb je navigatie op je telefoon. Dus voor mij is navigatie totaal overbodig. Daarvoor heb ik liever een sportieve bumper/skirts/diffuser/spoiler :D

Ieder zijn ding toch?!

Maar gezien de "unieke" en gewone extra's die de MC heeft, denk ik dat hij best scherp geprijsd is.
 

Saartje

Banned
Vergeet het pabo dak niet ( moet natuurlijk panodak zijn )

Het panoramadak zit niet in die ruim €2000 extra dat de MC versie kost. Dus kom ik nog steeds op ruim €1100 voor rode accenten, rode stiksels en 2 monte carlo stickers.

Ik vind de MC versie erg leuk maar het is geen goede deal of koopje m.i.
 

Noord26

Forumguru
Koopje is idd andere koek. Kijk eens bij de Rapid. Daar is het pano-dak nu €190,- en DSG €500,-..
 

Hetzer

Forumguru
Vind het persoonlijk, wel een koopje, helemaal als je het gaat vergelijken met de standaard Joy en Ambition, komen met de 1.2 TSI op 17.000 en 17.100, en dan mis je de sportstoelen, sunset, alle sportieve extra's de 16 velgen en idd het pano dak
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Joy is standaard prijs met mpi motor. Monte carlo is standaard tsi. Dan valt de meerprijs reuze mee.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Beste Saartje, dergelijke reacties hebben in zo'n discussie geen zin. De andere komen met inhoudelijke argumenten om hun stelling te onderbouwen. Het is dan wel zo netjes en ook volgens de regels, om wanneer je het er niet mee eens bent daarop te reageren met argumenten van jouw kant. Dit schiet natuurlijk niet op.
 

Noord26

Forumguru
@Saartje

Ik begrijp je frustratie. Maar jou verhaal heeft totaal geen raakvlak met de Monte Carlo uitvoering. En zeker of deze niet competitief geprijsd is tov andere Favia uitvoeringen.

Maak je niet druk en spreek je rechtsbijstand aan. Die handelen dagelijks met dit soort praktijken. Geeft je meteen rust in het hoofd. ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat kan op zich. Maar dat geldt zeker niet voor Skoda en haar dealers in het algemeen. Zo heb ik alleen maar uiterst positieve ervaringen. Ik bespeur frustratie welke op zich wellicht begrijpelijk is. Alleen de er uit voortvloeiende conspiracy theory en over-generalisering, is natuurlijk niet terecht. Sterkte er mee!
 

Dennis78

Forumguru
@Saartje Vervelend wat er gebeurd is. Zou dit ook zeker niet zomaar voorbij laten gaan. Ik rij zelf al 10 jaar Skoda en heb tot nog toe nog een keer een vervelende ervaring gehad. Ik begrijp nu wel je ondertoon in je berichten. Nogmaals ik zou dit zeker via importeur spelen als je dealer geen nette reactie/oplossing geeft.
 

aapje63

Nieuw lid
Juist niet de sportstoelen nemen omdat je door hoge "wangen" van het zitvlak beperkt bent in de bewegingen van je heupen. Daarnaast zal de zijdelingse rugsteun van een sportstoel geen ondersteuning voor je rug geven (zoals een korset dat doet bijvoorbeeld) De gewone stoel beperkt actieve bewegingen van je rug minder waardoor langere ritten mogelijk zijn. Een sportstoel houdt je beter in je stoel bij (extreme) bewegingen van de auto. Bij een normale rijstijl is de passieve stabiliteit van je rug gelijk bij de normale stoel. Mede door de comfortabele vering van de fabia.

Uitgaande van spiergerelateerde of a specifieke rugklachten.
Ik deel deels je mening, iedere rugpatient heeft het op een andere manier...
Ik heb een auto gehad zonder goede zijlinkse steun van stoelgang maar al met normale bochten neem snelweg afslagen opritten had ik moeite mijn rog recht te houden in de stoelleuning... Dus pijn.
Mijn huidige auto sport interieur recardo achtig stoelen met zij wangen houden mij toch vele malen rechter in mijn stoel.
Natuurlijk ga ik bij de dealer proberen proef te rijden in een Fabia met sport stoelen.
Voordeel van de sportstoelen vindt ik ook de langere zitting.

Maar nogmaals de ene rugpatient Is de andere niet.

Vr gr Arnold

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan