Skoda Fabia III - Het grote Monte Carlo Edition 2016 topic

Hetzer

Forumguru
Nog steeds nergens gelezen waar de link met Monte Carlo en Skoda dan zit....... helemaal niets met newbie (?????) te maken, gewoon een vraag. Ook in jouw link kan ik er niets speciaals over vinden, buiten het feit dat Skoda daar, vrij succesvol overigens, rally's heeft gereden, maar dat hebben veel automerken.

Ik snap gewoon niet waarom Skoda voor de naam Monte Carlo kiest voor zijn sportieve modellen. That's the question!

Ik zou zeggen, neem eens de moeite en spit ons Motorsport gedeelte eens door :lezen::D, daar vind je veel van de rally prestaties van Skoda in het algemeen en van de Monte-Carlo overwinningen in het bijzonder:thumbsup:



Het jaar van de eerste kampioenschap overwinning met de inmiddels vervangen Fabia S2000, in het huidige ERC, waarin ook de Monte-Carlo rally werd gewonnen werd de Monte-Carlo uitvoering, voor het eerst op de F2 geïntroduceerd

Amen:dankje::D
 
Laatst bewerkt:

Shabba

Forumguru
Vandaag bij mijn Skoda dealer ff gevraagd. In ieder geval tot na 1e kwartaal 2016 niet te verwachten.
Tenminste tot op heden is daar niets over bekend.
 

KaRoQ-2023

Actief lid
Hmm, ooit in 2010/2011 was er ook een Monte Carlo geïntroduceerd. Wilde ook zo één hebben. Zelfs in buitenland gekeken voor import (te duur) en Pon benadert of ie ooit in NL zou komen....uiteindelijk maar een Polo 6R gekocht, want van uitstel kwam geen afstel maar wel 3jaar te laat (er was 1.5jr geleden nog alleen een geheel zwarte Monte Carlo hier in NL te krijgen....

Ik ben dus heel benieuwd of hij nu wel gaat komen (wellicht wederom prijstechnisch te duur, alhoewel de RS nu niet meer bestaat).

Maar ook nu, als ie komt is het wederom te laat want we hebben net een Polo GTI gekocht als vervanging (levering jan 16).
 

laagvlieger

Forumguru
In 2011 was de Fabia II hatchback facelift er als Monte Carlo en sindsdien uitgebreid naar bijna het hele gamma (Citigo, Fabia, Fabia Combi, Roomster, Rapid). Als ik me niet vergis ook allemaal leverbaar in België en vrij populair geweest want ik zie ze vaak rijden. Ik woon dan wel dichtbij de 'grootste' Skoda-dealer van het land dus Skoda's genoeg hier. :D
 

Dennis78

Forumguru
Goeiedag allemaal,

Ik hoorde via mijn dealer dat er zeer binnenkort ook in Nederland 300 Fabia Monte Carlo's beschikbaar zullen zijn.

http://www.skoda.nl/fabia-monte-carlo

fabia%20Combi%20Monte%20Carlo.ashx


Iemand meer nieuws. buiten wat er op de website staat?

Heb nu een Monte Carlo uit 2013 (combi). Toen was er alleen een black editionbeschikbaar. Nu kan er gelukkig wel gekozen worden uit diverse kleuren.


Iemand ervaring met de uni Corrida rode kleur? Ik hen eigenlijk altijd een metallic lak gehad.
 

Dennis78

Forumguru
Iemand ook enig idee of verlagen via de dealer mogelijk is (Fab MC 2013 was 15 mm verlaagd vanaf fabriek, dat zie ik bij de Fab III MC niet staan?!) en wat dat zou moeten kosten?
 

Dennis78

Forumguru
Vandaag de kogel door de kerk. Hij is besteld. Levering ergens medio September.

Uit eindelijk gekozen voor Fabia combi Monte Carlo 1.2 TSI (110pk), Savio 17", telefoon pakket ivm. bediening op het stuur. Ivm. met de rood accenten binnen en het lekker contrasterende zwart gekozen voor Corrida Red. (eigen foto's volgen nog.)

fa-mc-c-001-copy-719.jpg

fa-mc-007-copy-719.jpg
 

aapje63

Nieuw lid
Heb je hem gewoon van papier besteld ik ben benieuwd naar die sport stoelen.... Hij is erg mooi.

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
 

Dennis78

Forumguru
Jep, natuurlijk wel voor onderzoek gedaan (oa. hier op het forum) naar ervaringen van anderen. Momenteel rij ik ook al een Fabia combi, dus ben niet helemaal blanco naar de dealer gegaan. Ik heb in 2006 mijn eerste Fabia (I) combi gekocht. Dit werd toen een L&K uitvoering ivm. de sportstoelen. De gewone stoelen zatten niet fijn. Mijn huidige is ook voorzien van sportstoelen dus ik ga er stiekem van uit dat dit bij de volgende helemaal goed komt
 

Alpha

Donateur
Gaaf! Heb mijn first edition style voorzien van wat monte carlo elelementen. Zwarte spiegelkappen, gril en de dakspoiler. Toch net wat strakker.

Ik heb wel wat filmpjes gekeken en was niet helemaal kapot van de rode interieurelementen. Niet mijn stijl maar gelukkig heeft iedereen zn eigen smaak.

De sportstoelen zijn overigens wel super. Ben echt blij dat ik ze toen gepakt heb. Zien er gaaf uit en zitten heerlijk.

Veel sterkte met het wachten en veel plezier!
 

aapje63

Nieuw lid
Ja ik ben rugpatient.. En overweeg Skoda Fabia combi.

Dus stoelen zijn belangrijk vooral de zijlinkse steun. Mijn huidige vectra c gts een soort van recardo stoelen voorin.

Dus ik zoek een interieur met goede steun voorstoelen hoeven niet deze rood..zwarte te zijn.
Ik vind dat voor mooi wat te..... opvallend gewoon zwart had ook mooi geweest.
Vreemd ook de doorlopende dus niet verstelbare hoofdsteunen..

Ook vindt ik een Joy combi een mooie. Ik weet niet hoe het interieur Is... Heeft iemand ervaring..tips betreft stoelen..?
Vr gr Arnold

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
 

Noord26

Forumguru
De aversie tegen DSG begrijp ik aan 1 kant wel. Sportief is zelf alles willen doen: handbak.
Aan de andere kant absoluut niet te brijpen. €400,- meerprijs bij een Rapid: altijd doen. €2500-3000,- meer bij andere modellen? Nee laat maar, je zit dan 'verplicht' aan een zwaardere motor vast.
 

aapje63

Nieuw lid
Net de Skoda verkoper aan huis gehad en een heerlijke proefrit..
In een style business Race blauw.
Mooie auto en van binnen best luxe..muziek installatie in combi navigatie systeem. Climecontrol

Ik moet zeggen ik had in mijn hoofd de auto onder gewaardeerd.... Ik vondt hem ruim ik ben 192 cm en paste als gegoten.
Diverse opties bekeken waarschijnlijk gaat het toch de
Skoda Fabia combi Monte Carlos in rood worden inclusief 17 inch zwarte velgen en Navigatie Dab en Clime control achter elektrische ramen.

Het wordt de 1.2 tsi 90pk ik vond deze moter echt goed meekomen rond 140km snelweg.


Zit alleen even met een probleempje mijn auto moet in juli gekeurd... De Skoda moet besteld en nog gemaakt levering? Zal vermoedelijk rond Sept zitten. Hoe gaan we dat oplossen komt de auto gewoon door de Apk geen probleem.
De 22e weet ik meer dan de Apk vectra c gts

Ff goed de revue laten passeren en alles bij een wijntje laten zakken.. Prettige dag nog

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Net de Skoda verkoper aan huis gehad en een heerlijke proefrit..
In een style business Race blauw.
Mooie auto en van binnen best luxe..muziek installatie in combi navigatie systeem. Climecontrol

Ik moet zeggen ik had in mijn hoofd de auto onder gewaardeerd.... Ik vondt hem ruim ik ben 192 cm en paste als gegoten.
Diverse opties bekeken waarschijnlijk gaat het toch de
Skoda Fabia combi Monte Carlos in rood worden inclusief 17 inch zwarte velgen en Navigatie Dab en Clime control achter elektrische ramen.
Zit alleen even met een probleempje mijn auto moet in juli gekeurd... De Skoda moet besteld en nog gemaakt levering? Zal vermoedelijk rond Sept zitten. Hoe gaan we dat oplossen komt de auto gewoon door de Apk geen probleem.
De 22e weet ik meer dan de Apk vectra c gts

Ff goed de revue laten passeren en alles bij een wijntje laten zakken.. Prettige dag nog

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Als je de auto in gaat ruilen kun je altijd wel iets afspreken met de verkoop. Tijdelijk een leenauto bijvoorbeeld. Of de aankomende keuring laten doen door de skoda dealer onder kun kosten.

@Rosinfield

Inmiddels heb ik heel wat ervaring in diverse auto's en automaat bakken. DSG is geen geweldig systeem als het standaard uit de fabriek komt en je moet er aan laten sleutelen. Dan wordt het een erg dure grap. Kunnen ze nog heel wat van leren tov andere fabrikanten.
 

Fabia86

Actief lid
Neem als DSG optie de F1 stuurflippers en je kan lekker snel handschakelen. Sportiever dan een handbak imo.
 

Dennis78

Forumguru
Hou persoonlijk ook van zelf schakelen. Heb geen ervaring met de DSG-bak. Zal best wel prima rijden. Ben vorig jaar voor het eerst met de auto naar Italië gereden. Heb in het begin nog wel delen op de cruisecontrol gereden maar daar ben ik snel vanaf gestapt. Vond het vreselijk saai rijden. Daarnaast kon ik beter mijn aandacht erbij houden als ik zelf het gaspedaal beroerde. Gebruik de cc nu eigenlijk alleen nog maar bij de 50 en 80 km zones (trajectcontroles) op de snelweg en in de bebouwde kom.
 
Bovenaan Onderaan