Skoda Fabia III - Het grote Monte Carlo Edition 2016 topic

Dennis78

Forumguru
In het buitenland (Duitsland, Tjechië, België, Engeland oa.) was de Monte Carlo gewoon te bestellen. In 2013 Zijn er 50 Fabia MC's black edition naar Nederland gebracht (omdat de Monte Carlo uitvoeringen in het buitenland redelijk succesvol waren.) De Black editions waren (zoals de naam al zegt) alleen in het zwart te krijgen (hemeltje binnen in ook zwart), sport stoelen, 15 mm verlaagd onderstel, zwart hoogglans skirt pakket/voorbumper/diffuser, zwarte koplamp units, zwarte grill, sportstuur en klein lederpakket en 16" zwarte spaak velgen. Verder, indien beschikbaar, wat gebruikelijke opties indien een dealer die besteld zou hebben.

Vanaf 1 juni 2016 is de Fabia wederom in een Monte Carlo uitvoering te bestellen. Er zijn wel getelt 300 stuks beschikbaar.
Huidige MC is in basis een ambition met wat extra's:

Sportstuur en klein lederpakket,achterspoiler, diffuser, zijskirts, spoiler op voorbumper (alles zwart hoogglans), Grill zwart uitgevoerd, 16" zwarte Italia (17" savio optioneel), lichtsensor, zwart panorama dak, extra getinte ramen achter, pedaal covers, buitenspiegels zwart, sportstoelen.

Prijstechnisch best interessant gezien de extra's.

Motorisch alleen de keuze uit 1.2 TSI 90 pk (5 hand) of 110 pk (6 hand)


De RS uitvoeringen verkochten gewoon weg niet genoeg en zijn daarom niet leverbaar. Men wil best een sportieve auto (qua looks) maar door de dikke motor was hij te duur voor de "gewone"man. Denk ook dat diegene die een sportieve ragbak willen eerder bij een Cupra, GTI, OPC uitkomen

En laten we eerlijk wezen, de Fabia II was qua looks nou niet een geweldige schoonheid?! Veels te hoog en te ronde vormen.
 

Hetzer

Forumguru
@Dennis78 , Nice !!, mooie configuratie !!

Is de F-3 Monte-carlo, nu ook standaard 15mm verlaagd??


en .......... heb even 24 off-topic berichten verwijderd, we weten waar dit topic over gaat, gaarne het hier dan ook over te hebben..
 
Laatst bewerkt:

Dennis78

Forumguru
@Hetzer : Nope, kon er niks over vinden. Als ik de video (link hierboven) bekijk staat hij gewoon net zo hoog op zijn pootjes als de andere uitvoeringen. (helaas)

Volgens mij staat het helemaal niet bij de opties. Heb het ook bij de dealer gevraagd. Was wel mogelijk maar dan via dealer zelf volgens mij (kosten +/- 600 á 700 euro), dat vind ik net weer ff té.

Dus tzt toch maar eens @Antera een berichtje sturen denk ik.
 

Hetzer

Forumguru
Ook geen zwarte hemelbekleding meer, en voor veel opties moet je extra betalen, dacht ook, voor de instaplijsten.
Het standaard pano dak is wel een mooie optie.

binnen kort maar eens met moeder de vrouw overleggen wat ze wil, mochten wij hier voor kiezen, zal het het gewoon een standaard Hb worden, en in het rood is idd wel erg mooi


110864.jpg
 

Rosinfield

† In Memoriam
Hebben we iets gemist wellicht? De strekking van #50 ontgaat me volledig. Ben ik een beetje dom misschien en snappen anderen er wat van?
 

Saartje

Banned
Ja ik ben rugpatient.. En overweeg Skoda Fabia combi.

Dus stoelen zijn belangrijk vooral de zijlinkse steun. Mijn huidige vectra c gts een soort van recardo stoelen voorin.

Dus ik zoek een interieur met goede steun voorstoelen hoeven niet deze rood..zwarte te zijn.
Ik vind dat voor mooi wat te..... opvallend gewoon zwart had ook mooi geweest.
Vreemd ook de doorlopende dus niet verstelbare hoofdsteunen..

Ook vindt ik een Joy combi een mooie. Ik weet niet hoe het interieur Is... Heeft iemand ervaring..tips betreft stoelen..?
Vr gr Arnold

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk


Juist niet de sportstoelen nemen omdat je door hoge "wangen" van het zitvlak beperkt bent in de bewegingen van je heupen. Daarnaast zal de zijdelingse rugsteun van een sportstoel geen ondersteuning voor je rug geven (zoals een korset dat doet bijvoorbeeld) De gewone stoel beperkt actieve bewegingen van je rug minder waardoor langere ritten mogelijk zijn. Een sportstoel houdt je beter in je stoel bij (extreme) bewegingen van de auto. Bij een normale rijstijl is de passieve stabiliteit van je rug gelijk bij de normale stoel. Mede door de comfortabele vering van de fabia.

Uitgaande van spiergerelateerde of a specifieke rugklachten.
 

Saartje

Banned
Als er geen Amundsen standaard op zit dan kosten de spoiler voor, de skirts, de diffuser achter, zwarte spiegelkappen, rood interieur, zwarte velgen en een monte carlo sticker je ruim €2000.

Is dat niet een beetje veel voor wat plastik? (en een sticker) :thinking:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, wie mooi wil zijn.......
Ik ben al tevreden als al het chrome er af is en vervangen door zwart. Dan ben je voor een paar honderd euro klaar (velgen, grill, logo's) ;)
 
Laatst bewerkt:

Saartje

Banned
In de brochure is Amundsen een optie a €950. In de configurator is dat niet duidelijk.

Ik vergat de zwarte grille omlijsting, monte carlo instaplijsten en alu pedalen.

MC spiegelkappen: 29,99
MC grille: 69,99
RS pedals: 54,99
Lip: 289,99
Instaplijsten: 59,99
MC logos: 80
Diffuser: 279,99
Skirts: 229,99

Met 20% korting is dat 875,94

Dus blijft er ruim 1100 over voor rode accenten, stiksels en een sticker.
 

Dennis78

Forumguru
En hoe gek het ook klinkt, incl. opsmuk is de MC versie goedkoper als dat ik alle opties op de ambition versie erbij zet. Dus hoe kom je erbij dat je €1100 betaald voor rood accenten en stiksels?!
 
Bovenaan Onderaan