Skoda fabia greenline b. chiptunen.

Cordoba

Forumguru
@Corné de Kluijver Inderdaad, de auto stond wel met één spanbandje vast, maar dat was alles. En ook qua lak, wordt je niet blij van die spijkerbroeken op je motorkap. Ik schreef niet voor niets dat ik bedenkingen had bij Rica-Wateringen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

frits183

Forumguru
Ik heb zowel met de SB als met de JD versie gereden. Ik vond er geen wezenlijk verschil in zitten. Op de rollenbank in Wateringen was er wel verschil te zien. Mijn opmerking mbt tot de aankoop van de box bij een andere tuner kwam niet zo maar even uit de lucht vallen. Een collega kocht ook een "JD"box.... Dit bleek de standaard SB te zijn. Getest op de vermogenstestbank te Wateringen. We kwamen daar met 4 boxen en drie 1.2 TDI's. Bleken 2 SB en 2 JD boxen te zijn. 1 JD box gaf storing P0078 (ofzo) brandstofdruk te laag. Box bleek op stand 9 te staan. Moest van JD op stand 6. Daarmee is de storing niet meer terug gekomen. 1 box bleek een oudere versie te zijn, die had nog externe 12v voeding nodig.

@MacManiac78
In mijn 1.2 TDI uit 2011 zat een racechip !
Haalde hem eruit merkte geen verschil en heb hem eruit gelaten.
Nu na jouw verhaal denk ik ook eens een andere stand te proberen !

Weet je nog of alle boxen op dezelfde standen kwamen te staan ?
Waren er twee schakelaars ?
Welke ging dan op 6 ?
Waar stond de andere dan op ?
 

MacManiac78

Forumguru
De auto rijdt gedurende enkele starts zonder box nog wel even op andere waarden. De ECU is "zelfdenkend" en past na enkele "resets" de velden zelf aan. De BOOST van de JD ofwel SB box zit binnen een bepaald toeren bereik. Daarbuiten doet de box niets. Haal je de box eruit dan zal je de boost direct missen. En pas na enkele keren rijden zal je merken dat de velden terug naar standje SLAK zijn. Hoe het precies werkt weet ik niet. Andere boxen bevatten geen processor maar slechts weerstanden. Deze weerstanden doen gedurende het hele toerenbereik hun "werk" wat op den duur nadelig effect kan hebben. Die boxjes kosten voor de maak enkele euros en worden voor een veelvoud ervan verkocht. Pure oplichterij en slecht voor de motor. De box met 2 standen zegt me zo even niets.
 

Noord26

Forumguru
Eerlijk gezeg met afstand de slechtste rollenbank die ik ooit heb gezien. Ik ben er ooit met een meeting geweest, wat opvallende zaken:
- auto's werden slecht vastgezet om te rollen
- de rollen waren zo versleten, dat bij veel auto's de banden slipten op de rollenbank
- bij verschillende auto's werden soms 3-4 man op de motorkap van de auto op de rollenbank gezet, om te zorgen voor voldoende wieldruk op de rollenbank.
Nu was bij die meeting niet het normale Rica(Wateringen) personeel aanwezig, maar de versleten rollen hebben daar niets mee te maken.

30jsdug.jpg

WTF? Herinner mij ooit de stuur- en vliegkunsten van Mark (JD) toen de vorige auto, de Golf GTi van 'drivaholic' daar een spanband deed knappen..

Niet voor niets dat er niemand bij mag tijdens het rollen bij JD. ;)
 

frits183

Forumguru
Bedankt @MacManiac78

Ik heb op hun site wel gevonden dat de linker regelaar voor de de power is.
Staat standaard op 20% meer vermogen en kan met stapjes van 1,5% verhoogd worden.
De rechter daar zou je het toeren bereik mee kunnen afstellen.

Dat klopt dus wel met jou bevindingen.


:thumbsup:
 

Noord26

Forumguru
Bij de mini meet met dit forum tijdens de Octavia spierballenkuur mochten we overigens gewoon in de ruimte aanwezig zijn hoor :jaja:

Ik zeg het niet helemaal goed idd. Dan is het op eigen risico, wat je onbewust voor lief neemtop dat moment.

Alleen na het half zien losbreken van een auto weet ik wel 100% dat ik daar absoluut niet naast wil staan in het krappe hokje.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan