Skoda fabia greenline b. chiptunen.

MacManiac78

Forumguru
De 1.2 TDI middels diverse externe ECU's getuned worden. De meeste tuners gebruiken de Speed-Buster externe ECU. Een "tuning op maat" geeft slechts verwaarloosbare verschillen in Pk en Nm. Bij Igor ben je het goedkoopste uit. Speed-Buster.nl
De Speed-Buster ECU wordt onder diverse namen verkocht.
Als voorbeeld (Klik zelf even op afbeeldingen) Elke box met deze vormgeving is de Speed-Buster ECU.
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Exact @Noord26 dat heb ik zelf bij JD mogen zien dat de hardware (de box) ingekocht wordt maar dat zij zelf de software er op zetten. Dat vond ik onvoldoende naar voren komen in de post van @MacManiac78. Het geeft zo'n beeld dat bij tuners box en software van Speedbuster wordt verkocht.

Die led dimlichten blijft spannend :D
 

MacManiac78

Forumguru
De software is ook van Speed-Buster. Alleen krijgen de velden iets andere waarden van JD. Het blijft gaan om verwaarloosbare verschillen.
 

CDK

Forumguru
Ik denk dat ze daar in Lochem niet blij mee zijn dat je dat zo stelt @MacManiac78, je geeft dus eigenlijk aan dat je net zo goed en voor veel minder zo'n box van internet kan plukken?
Ik deel die mening niet overigens!
 

MacManiac78

Forumguru
Dat hoeft ook niet. Ik heb meerdere boxen in de auto gehad. En ik merkte geen verschil. Op de bank presteerde de JD IETS beter. (verwaarloosbaar) Ventura werkte beduidend minder. Ik kraak JD niet af, het zijn experts. Ik ben gewoon duidelijk. Het is en blijft: Speed-Buster.
 

scorda

Lid
Ikzelf heb een jd box erin laten zetten bij tunningparts in zoetermeer zo gepiept ook een 1.2 tdi van vag
inderdaad een wereld van verschil je merkte gewoon dat de turbo erbij kwamen hij reed veel soepeler
nu een 1.6 tdi in mijn skoda octavia gaat ook geheid weer getuned worden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

MacManiac78

Forumguru
Je bent denk ik gefopt. Kleine kans dat tuningparts de "JD" box verkoopt. Waarschijnlijk is het de Speed-Buster-box. Dus zonder JD maatwerk.
 

Race Eend

Forumguru
Je bent denk ik gefopt. Kleine kans dat tuningparts de "JD" box verkoopt. Waarschijnlijk is het de Speed-Buster-box. Dus zonder JD maatwerk.

Waar denk jij al die kennis vandaan te halen? Zeker als je nog eens verkeerde informatie geeft!

Tuningparts Zoetermeer is OFFICIEEL JD dealer, krijgt al zijn tuningen via JDEngineering in Lochem.
Of je je tuning (OBD of evt box) bij JD ophaalt of bij tuningparts maakt dan ook niets uit, je krijgt hetzelfde product (tenzij je natuurlijk voor maatwerk op de rollenbank kiest).

Daarbij zitten er behoorlijke verschillen in de SB software en de JD aanpassingen. Misschien is het voor een 1.2 TDI wat minder merkbaar of je met 93 of 100pk rond rijdt, echter met vele andere modellen zit er een veel groter verschil in.

Ter voorbeeld: Hier in het rood een originele S3 2.0 TFSI 300pk, blauw SB software, Groen: JD software in SB box .


s3 sb jd vs org.png
 

Noord26

Forumguru
Je bent denk ik gefopt. Kleine kans dat tuningparts de "JD" box verkoopt. Waarschijnlijk is het de Speed-Buster-box. Dus zonder JD maatwerk.

Heel fraai om zo maar verkeerde 'informatie' te verstrekken! Had je niet beter wat onderzoek kunnen doen alvorens dit zo te posten? Geef Mark groot gelijk dat hij er hier op in springt; kan mij de frustratie wel voorstellen..

Het is dat er geen 'niet-leuk' knop aanwezig is, anders had je die dik verdient!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan