Seat houd op te bestaan (2030)

Okki

Donateur
In Zweden ook relatief veel elektrische auto's. Die moet je wel thuis opladen want onderweg en in steden zijn er maar bar weinig openbare oplaadpunten.


Ook weinig SEAT's. Een paar Leon's en Ibiza's gezien, maar Arona en Atteca nog niet. Cupra al helemaal niet
 

LongTimeAgo

Senior Member
Ehhh, Noorwegen ???
Of is dat niet noemenswaardig met ze paar miljoen inwoners ??
Nouja wanneer je salaris 3 x hoger is dan gemiddeld in NL, bepaalde kosten worden kwijtgescholden (zoals tol op vele wegen en gebruik mogen maken van groenstroken/busstroken) als je in een EV rijdt, belasting kwijtscheldingen voor EV's (en vele randzaken) direct worden betaald uit oliegelden en je gratis laadpalen kan laten aanleggen op kosten van de overheid... Dan is een keuze snel gemaakt lijkt mij.
 

EdK

Forumguru
Ja 3x meer salaris maar alles ook stukken duurder..Zelfs de brandstof is daar duur en dan komt dat nog wel met het gas uit hun eigen voorraden.
Maar goed men doet tenminste goede dingen dus met de oliegelden, wij verkochten ons gas bv voor belachlijke lage prijzen aan bv Duitsland...
En na miljarden aan winsten gemaakt te hebben zitten we nu zo te draaien dat vele groningers in bouwvallen wonen door die winning en we ze een belachelijk vergoeding willen geven hiervoor....
Het gelul en de commisies eromheen kost nog meer onderhand dan de werkelijke reparatiekosten van deze bewoners.....
Nee wat dat betreft is de aanpak van Noorwegen er wel één waar menig land een voorbeeld aan kan nemen.
Waterkracht centrales, windmolens zonnepanelen en EV rijden / varen (?) hoe mooi wil je het hebben.....
 

LongTimeAgo

Senior Member
Ja dat de rest in Noorwegen belachelijk duur is, dat klopt.
Maar de EV's zijn daar spotgoedkoop om dat er vele belastingen zijn kwijtgescholden.
Dus verhoudingsgewijs kan jij als Noor veel sneller een auto kopen dan een Nederlander. Of is een aankoop van een auto een veel minder grote hap uit je spaargeld/budget.
 

Hakar

Donateur
Oh jah, de Marbella was ook wel grappig. :maakmegek:

Merken als SAAB en Daihatsu mis ik harder dan dat ik Seat ooit zal missen.
Marbella grappig?
Nee LEUK, leuker nog dan de Panda omdat ie goedkoper was.

En inderdaad, de eigenzinnige merken SAAB en Daihatsu, jammer dat ze niet meer leveren in NL dan wel niet meer bestaan.
 
Bovenaan Onderaan