Tsja, de versobering bij Seat sloeg gewoon door. Je merkte het voornamelijk sinds/na 2021. Het wilde de sportieve versie van de 3 (VW, Skoda Seat) zijn, maar werd uiteindelijk het merk als je voor iets goedkoops wilde gaan. De FR versies waren altijd leuk aangekleed met een hoop standaard opties, maar vervolgens deden ze er amper wat mee op enkele uitzonderingen na.
Waarom kan ik bij Skoda nog kiezen voor een 110PK motor met 6 versnellingen, maar bij Seat alleen de 95PK met 5 versnellingen?
Waarom propte Seat niet wat vaker de 1.5 150PK motor in een Ibiza/Arona FR's en/of lieten deze langer beschikbaar? Waarom alleen als 'exclusieve tijdelijke modellen'?
Waarom 3(!) verschillende SUV modellen??? (En dan nog niet de Cupra SUV's meegerekend) Laat dat gedoe lekker bij VW en Skoda. Focus voornamelijk op de Ibiza en Leon. Dáár zit/zat de kracht. De Mii, alhoewel wij onwijs blij zijn met onze ontzettend toffe Seat Mii, voelde ook al zo raar.
Mijn favoriete, privé bezit auto, van alle auto's die ik heb gehad, was mijn Azul Apollo Seat Ibiza 6J (2012) met het 1.2TDI (probleem) dieseltje.
Vraag mij alleen af hoe Spanje hier op zal reageren. Ze zijn ENORM trots op hun automerk. Zullen ze met z'n allen overstappen op Cupra? Twijfel, maar niet ondenkbaar.