Opgehaald: Skoda Octavia Combi RS Race Blue

fastgeert

Actief lid
Knap, veel succes ermee, ik dacht zelf eerst ook voor het blauw te gaan, maar heb uiteindelijk wit genomen,
 

Peter_Octavia

Forumguru
@Rallye,

Nog gefeliciteerd met je nieuwe bolide... mooie wagen en in de juiste kleur is dan mijn persoonlijke mening.

Kan het zijn dat ik jouw vanmorgen tegemoet kwam rijden rond 7:20u op de Varsseveldseweg? Jij reed richting Doetinchem.

Grt.

Peter
 

Rallye

Forumguru
Dat moet haast wel. Ik moest om half acht in Doetinchem zijn. Grappig. Zwaai je de volgende keer?
 

Spector

Forumguru
@fastgeer, niet heel veel hoor althans naar mijn weten. Motorisch kan je hem laten chippen uiteraard. Via vagcom heb ik de CH/LH verlichting via de mistlampen laten instellen, de bochtenverlichting aan laten zetten en het comfortknipperen van de richtingaanwijzers aangepast van 3 naar 4 keer.
 

Ridley

Forumguru
das om de hoek hier! Ik zal er volgende week wel even langsrijden om te kijken of ze er goed voor zorgen :uitlachen:
 

Antera

Donateur
Ik zou de CH/LH via de mistlampen wel willen. Tuning vind ik niet nodig (en duur).

met vagcom kan je altijd even kijken wat er allemaal mogelijk is. Zoals spector zegt is zeker mogelijk ook piepje bij openen en sluiten. Gordelwaarschuwing uit. tear drop wiping, rain closing en zo vergeet ik vast wel weer wat dingen. En bij een combi met electrische achterklep voortaan klep met de sleutel en de knop naast de pook openen EN sluiten
 

deusjevo

Forumguru
Die duitse milieustikker heb ik op een stukje plastic van een documentenhoesje geplakt en ligt nu los in de auto.
Als ik in bijv. Dusseldorf zit steek ik dat ding in die "parkeerkaartjeshouderclipding" achter de voorruit.
Mag geloof ik niet maar vind 't een oerlijke stikker.
 

sitechris

Donateur
@Rallye: ik ben wel benieuwd naar je eerste ervaringen. Wat vind je beter in vergelijking met je vorige RS nu je wat meer gereden hebt?
 

Rallye

Forumguru
Ik heb het idee dat de turbo er iets eerder inkomt dan bij de oude. Ook lijkt hij krachtiger als de turbo erinkomt. Verder is de nieuwe stiller; ook dat ligt vooral aan de motor. De radio klinkt beter, MDI is een genot vergeleken met de MP3-CD's. Ook mooi dat de MP3-info nu in de maxidot wordt weergegeven. Wel jammer dat de maxidot vergeet dat er een radio inzit, zo gauw je de radio uitzet. De besturing lijkt directer en scherper.

De nieuwe binnenbekleding, alles zwart, vind ik zeer stijlvol. De nieuwe plastic (i.p.v. verchroomde) handgreep voor de verhoogde laadvloer is jammer, die is meteen bekrast. Ook zit er boven de 130km/h nog een fluittoon ergens in het midden, lijkt van de motorkap te komen. Daar moet de garage wel iets op vinden.
 

Zephir

Lid
Jullie hebben daar in NL toch nog heel wat andere opties dan wij hier in BE heb ik de indruk. RS Red bekleding, Elektrische achterklep en 'Sunset' zijn hier allemaal geen opties die gekozen kunnen worden. Wat is dat trouwens, die Sunset?

Verder knappe wagen hoor! Ik heb de zwarte versie omdat ik hem liefst zo anoniem mogelijk wilde, maar deze kleur is echt mooi!

Ik zou op mijn RS nog wel een aanpassing willen dat ik de Columbus al rijdend DVD's kan laten spelen en de CH/LH wil ik liever ook via de mistlampen ipv de Xenon. CH/LH zal ik in de garage vragen, kan iemand mij uitleggen hoe dat met de Columbus moet?

Groeten uit het zuiden
 
Bovenaan Onderaan