Opgehaald: Skoda Octavia Combi RS Race Blue

Spector

Forumguru
Mooi man!! Veel plezier ermee. Ik zie wel dat ik die van mij weer snel ff moet wassen :)

In je andere topic ook ff de foto's bekeken, maar ik twijfel nog wel een beetje over die donkere stoelen tov het witte in het "oudere" model. Moet het effe in het echt zien denk ik.
 

Cordoba

Forumguru
Gelijk de verschillen goed zichtbaar. De zilveren dakrails en onderkant van de bumper vind ik veel fraaier dan de oude, en ook de kleur is meer mijn smaak. De vorm van de koplampen vind ik bij de oude toch mooier.
 

Rallye

Forumguru
@Spector: dank je. Dat wassen was er bij mijn oude ook niet meer van gekomen, maar goed, hij zit in de Flon4000. Het zwarte interieur ziet er, naar mijn mening, goed uit. Bovendien draagt het bij aan het idee dat ik echt een nieuwe auto heb gekocht.
@Cordoba: bij een FL moet ik ook erg aan de koplampen wennen (nog steeds), maar juist bij een RS vind ik ze wel weer goed staan.

Vruggink heeft hem meteen op internet gezet. Ook mijn oude auto was in ieder geval "uniek". Zie bijlage.
Bekijk bijlage RS Combi 2006.pdf
 

Rallye

Forumguru
Gisteren de eerste rit. Wel grappig dat er toch nog zoveel verschillen zitten tussen twee, in principe grotendeels dezelfde, auto's.

Het stuur van de nieuwe is iets dikker, dat pakt iets anders aan. De nieuwe lijkt iets stiller, ook lijkt de turbo er iets eerder in te komen (nog niet echt uitgeprobeerd natuurlijk). De radio Swing klinkt beter dan de oude Stream, ook de ontvangst lijkt beter (Q-Music is nu ook achter Arnhem te ontvangen). Wel jammer dat je iedere keer weer de radio moet vertellen dat je graag de MP3-tag wilt zien. De MP3-tag is gelukkig te zien in de maxidot, zelfs in combinatie met de buitentemperatuur. Verder is via de maxidot veel meer in te stellen. Fijn!
 

LT83

Forumguru
Mooie auto zeg! Ik begin de nieuwe voorkant eigenlijk steeds meer te waarderen. Veel plezier ermee, maar dat zal wel lukkken;)
 

sitechris

Donateur
Het klopt wel dat de nieuwe RS ook motorisch anders aanvoelt. Zoals race-eend eerder op dit forum al eens aangaf ligt stiekem het blok van de GTI VI in het vooronder. En dat is een nieuwere uitgave van het blok van je vorige RS. Wat waarschijnlijk ook gaat opvallen is het veel mindere windgeruis (met dank aan de nieuwe spiegels) in de facelift Octi. Vond ik grootste verbeterpunt van de facelift, naast het wat mooiere interieur en exterieur.
 

Rallye

Forumguru
Wat ik mij dan afvraag is of er nog verschillen zijn die verklaren waarom hij in de Octavia 200pk geeft en verder overal 210pk. Of zou dat gewoon onzin zijn?
 

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je auto!!!!
Is toch de droom van iedere Octavia rijder om zo'n auto te mogen rijden.
 

Rallye

Forumguru
@ertromp: Dank je. Dat vind ik juist het leuke aan de RS Combi; de combinatie van droom en werkelijkheid.
 

SileX

Senior Member
Rallye;

Ik heb hier eerder onderzoek naar gedaan (naderhand van de Wastegate probleem met deze TSI).

Hier een copy en paste vanuit het draaidje wat ik gemaakt had;

There are several hardware differences between the different versions. The main changes between the US versions is simply Emissions. US vs ROW also has emissions changes and some other hardware changes for more "headroom" for the higher output "b" version.
CCTA = US Hardware - 200 HP
CBFA = US Hardware, High Emissions - 200 HP
CCZA = ROW Hardware, 200 HP
CCZB = ROW Hardware, 210 HP

US MK5/MK6 2.0 TSI Engine
CCTA
CBFA
CCT and CBF denote the engine's mechanical structure. IE, secondary injection (CBF) vs non secondary injection (CCT). A, the 4th letter, denotes the power output for the calibration, ie both rated in the us for 207ft-lb/200hp.

ROW MK6 and A3 2.0 TSI Engines
CCZA - A3
CCZB - MK6CCZ denotes the european mechanical structure. A denotes the 200HP calibration. B denotes the 210HP calibration.

Het draadje zelf; http://www.skodaforum.nl/board/f32/octavia-rs-2-0-tsi-wastegate-probleem-16613.html
 

reeseend

Forumguru
Gefeliciteerd met je nieuwe RS en eindelijk in de juiste kleur;) Veel prettige kilometers toegewenst:xyxthumbs:
 

Rallye

Forumguru
@SileX: de Octavia heeft dus naar ik aanneem CCZA als motorcode? Waaarin zit dan het calibratieverschil met de Golf met de CCZB-calibratie va de Golf GTI?
 

SileX

Senior Member
Is een software aanpassing. Wat het precies is weet ik niet..

Na chippen haal je gewoon de waardes zoals een gti.
 

sitechris

Donateur
Is mss ook wel van die onzinmarketing, dat ze de GTI net wat hoger willen positioneren. Gebeurt ook bij de Superb V6, die heeft zelfde blok als Passat 3.6, alleen heeft de Passat 40 peekaatjes meer.
 
Bovenaan Onderaan