Occassioncenter Zwolle

newwolf84

Forumguru
Hoi allen,

Nou vandaag was het D-day...

Toch maar eens naar Zwollywood gereden om de auto in het echt te bekijken.

Mooie auto om in te rijden, reed super, buitenkant zag er ook nog goed uit, wel een paar plekjes, maar hé..tis geen nieuwe he ?

Maarrrrrrrr wat een afknapper bij het instappen....volgens de verkopende partij lag het aan het interieur filter cq airco systeem. Een walm van goudse kaas 48+ kwam je tegemoet...Het leek wel of dit in het hele interieur zat.

Vraag me af of dat uberhaupt nog te verwijderen is... er stond ook nog een andere Octavia en dat rook zoals een auto hoort te ruiken...
Maar goed, stukje proefgereden met de ramen geopend, scheelt dat het mooi weer was, mja de 1.4 TSI is een fantastische motor moet ik zeggen ! Heerlijk rustig en lekker fel.
Er zit geen columbus in maar een pioneer, bij het inschakelen van de achteruit, kwam er geen beeld op de pioneer, wel een melding maar ik weet niet of dit zo hoort. Dacht dat de achterkant van de auto zichtbaar zou zijn met lijntjes tot hoever je zou kunnen.

De auto nog even aan de laptop gehangen om eventuele foutmeldingen op te sporen maar bij mijn weten niks verontrustends... Daar dacht de politie iets anders over want ze wilden graag weten wat ik daar aan het doen was op het industrie terrein...haha hele verhaal even verteld en na elkaar een prettig weekend te hebben gewenst gingen we ieder weer een kant op.

Mja sta nu in twijfel...

Op zich een mooie, luxe auto..maar toch heb ik nog niet helemaal van "Dit is hem ! "
Misschien vreemd, aangezien dit toch de vrij luxe uitvoering is.

Misschien toch die goudse kaas geur ? Viel me nog op dat bij de veiligheidsgordels, de houders die vast zitten aan de carrosserie naast de stoel een beetje verroest waren aan beide kanten.

Verder het onderhoudsboekje bekeken en wat daarin opvalt is dat netjes de beurten zijn gedaan maar er ineens een verschil zit qua km's

1e beurt 14-10-2010 bij km stand 31.199 volgende beurt rond 61.000
2e beurt 13-03-2012 bij km stand 65.352 volgende beurt rond 95.353
3e beurt 28-03-2013 bij km stand 96.822 volgende beurt rond 126.000
4e beurt 24-05-2014 bij km stand 138.172 volgende beurt rond 168.172

wat dus in dit rijtje opvalt is dat bij de laatste beurt meer dan 12.000 km meer is gereden dan geadviseerd werd in het onderhoudsboekje, terwijl het een ex lease is van Athlon Carlease..

Hoeft niks te betekenen maar het viel mij op.
 

Cordoba

Forumguru
In elk geval nader onderzoek doen. Die geur kán aan een oud/vochtig filter liggen, of aan vervuild airco systeem. In combinatie met de roest op de stoelen, vraag ik me af of de auto soms 'diep geparkeerd' heeft gestaan of met kapot raam buiten geparkeerd heeft gestaan. Die roest kan veroorzaakt zijn, doordat het een schade-auto is, de auto (deels) onder water is geweest, of doordat er om één of andere reden een ander interieur is gemonteerd. Een auto die ooit deels onder water is geweest, blijft levenslang een probleem met verroeste elektrische verbindingen e.d. Probeer in elk geval te achterhalen of de auto een schade-verleden heeft.
 

Pendragon

Forumguru
Een Octavia is wat dat aangaat een veel verstandiger keuze. De Octavia doet echt niet veel onder voor de Superb, het is niet voor niets dat men van 'intern kannibalisme' spreekt in het Skoda kamp.

Toen ik dit las moest ik toch wel even lachen. Ik heb beide gereden en als je eenmaal een Superb hebt gereden weet je dat dit toch echt wel een hele klasse beter is dan de Octavia. En dan heb ik het nog niet eens over de ruimte. Ik weet is een beetje off-topic, maar we moeten wel realistisch blijven ;)
 

Octavia32

Forumguru
@Pendragon Sluit ik mij helemaal bij aan. Ik heb 2 jaar een O1 gereden en daarna 6 jaar mijn O2 en dan nu de superb 2 maar dat is toch echt een heel andere klasse. Meer comfort categorie limousine en dat is bij Octavia toch echt niet ondanks ik er met veel liefde in gereden hebt.
 

CDO

Forumguru
als je niet het goede gevoel hebt, lekker laten staan. Het is geen broodje wat je koopt.

Geur zou best wel eens van lekkage kunnen komen. Heb ooit ook een VAG prpoduct gehad met een lekkage probleem door de paravaan / kachelhuis. Wordt je niet vrolijk van qua paddestoelen op de mat en schimmel + geur.

Til de vloerbedekking eens op / rol de gordel eens helemaal uit. Is de vochtig of staat er vocht onder de mat? Lekkage problemen en lekker laten staan.

Denk er goed om dat die 5 cm aan islotatiemat onder de bekleding en hele boel water opneemt voordat je wat merkt.
 

newwolf84

Forumguru
Onder de mat kijken was er niet bij, die zat er niet meer in... heb nog met de neus op de bekleding gezeten dus waar normaal gesproken de mat zou moeten liggen en die rook idd ook wat, niet zo ernstig maar de geur zat er wel. En echt die was/is niet té harden...ben blij dat het gister mooi weer was, mooi het raampje open...hahaha
 

kansberg

Forumguru
Gezien je twijfels zou ik nog even verder 'neuzen.' Er zijn er meer te koop. En je zou een keer de stoute schoenen aan kunnen trekken en eens in een Superb proefrijden. Deze worden ook veel aangeboden met de heerlijke 1.4 TSI motor.

Nadeel blijft dan dat je waarschijnlijk verder het land in moet om een geschikte kandidaat te vinden, maar zoals met veel dingen: Wat je van ver haalt is lekker :jaja:

Bijvoorbeeld: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=251222680&asrc=st|as
 
Laatst bewerkt:

newwolf84

Forumguru
@kansberg, we gaan dat ook doen, vrouwlief heeft ook zoiets van..hmz bij twijfel niet inhalen...

En we hebben de tijd nog wel, het hoeft niet perse/onmiddellijk/direct/nu
Een prachtige auto kansberg, echter ligt deze boven ons budget. Rond de 11500 moet het wel een beetje ophouden voor ons.

Maar wel een grotere uitdaging om dan wat leuks te vinden...;)

Misschien is het handig om een nieuw topic aan te maken of berichten te verwijderen ? Uiteindelijk gaat het om de ervaringen met het bedrijf niet om mijn budget...:)
 

newwolf84

Forumguru
Oke dan hier mijn ervaring met Occasion center Zwolle;

Het blijkt dat ze 2 vestigingen hebben, 1tje voor de wat oudere modellen ( lijkt me ) wel het zelfde logo maar met de toevoeging Auto Wieten en een vestiging vlakbij de Hanos in Zwolle ( zeg maar naast de Hanos )

Ontvangst was vriendelijk, ondanks de drukte. Proefrit was snel en zonder problemen te regelen, kopieetje rijbewijs en even wat gegevens invullen en je kunt op stap. Auto wordt voor de deur gereden.
Politie doet ook goed surveillerend werk. Toen ik even op een parkeerterrein stil stond om de auto eens grondig te bekijken kwamen ze naast zij rijden en vroegen me vriendelijk wat ik aan het doen was.
Na hen het verhaal verteld te hebben, hebben we nog even nagekletst en zelfs de agent wist me te vertellen dat dit bedrijf goed aangeschreven stond en dat er veel lease wagens waren ( mja waar tegenwoordig niet ? )

Algemene indruk is dat er nette auto's staan, keurig gepoetst. De vestiging die bij de Hanos zit heeft nog een verdieping met auto's dus niet alleen op de begane grond.

Doordat het druk was moest ik ook wat langer wachten maar had dus een mooie gelegenheid om de auto uitgebreid te bekijken. Om het wachten te verzachten kreeg ik tot 2 x toe drinken aangeboden door de vrouw van de eigenaar.

Op zich ook een keurige prijs gehoord wat betreft de inruil maar aangezien mijn gevoel bij de auto ZELF niet helemaal goed is heb ik uiteindelijk besloten om hier ( nog ) geen auto te kopen.

De rijklaarmaak kosten ( wie heeft dit ooit verzonnen ?? ) bedragen 395 euro en behelzen 3 maand garantie, APK, poetsbeurt en tenaamstelling. Garantie goldt voor de gehele auto, dus niet alleen draaiende delen.

Al met al wel een goede indruk gekregen.
 

newwolf84

Forumguru
@Octavia32 Mooie auto en idd binnen het budget, echter...gaat de voorkeur vanwege de ruimte naar een combi uit.

Maar wel geweldig om te lezen hoe men met je meedenkt !
Ben zelf ook de diverse sites aan het bekijken, voorkeur gaat naar een octavia combi facelift model, motor het liefst een 1.4 TSI
 

Pendragon

Forumguru
Vanwege de ruimte een combi....en jij had het over een Octavia, toch? Ga maar eens kijken naar de ruimte in de Superb dan heb je geen Combi meer nodig, geloof me :D
 

newwolf84

Forumguru
Heb ik die Superb dan zo onder gewaardeerd ?? :nailbiting:

Mijn nederige excuses...ik zal plechtig beloven om de Superb eens van een grondig te onderzoeken !:lezen:
 

Pendragon

Forumguru
@newwolf84, je zult echt versteld staan van de ruimte, zeker in vergelijking met de O2. Kofferbak kan in 2 standen open voor extra makkelijke laden (dus als een sedan en als een hatchback), de ruimte voor en achterin zitten is enorm.
 

kansberg

Forumguru
De Superb is de grootste sedan, m.u.v. de verlengde Audi's, Mercedessen en wat dies meer zij. Mijn vriend, 2,02 lang, kan met gestrekte benen 'achter' mij zitten. Ongekend zoveel ruimte. Daarnaast beschikt de sedan over een kofferruimte van 565 liter en de Combi zelfs 630 liter.

En om toch een beetje 'on topic' te blijven, deze kenmerken zullen bij iedere aanbieder/garagist hetzelfde zijn, dus per definitie een positieve ervaring :)
 
Laatst bewerkt:

Stejogini

Actief lid
Haha, Grappig newwolf84
Wij hebben in dezelfde Skoda Octavia een proefrit gemaakt.
Ook geen goed gevoel over. Had inderdaad wat plekjes, en ook de pdc werkte niet!!!
Ik vond het nav-systeem slecht! en de verkoper verschrikkelijk!! Heel agressief: Ziet u uzelf al in deze auto... en toen we wat zeiden over de pdc systeem... ja dat wordt gemaakt bij aflevering dus daar hebben we het niet meer over. Ik had gezegd dat ik het netter had gevonden als hij het voor de proefrit gemeld had. Verder reed de auto prima. Het stinken kon ik me niet zo herinneren. Misschien hebben ze er iets aan gedaan. Onze proefrit was 2 weken geleden en zag vandaag dat de auto verkocht was ;)Wij gaan ook weer verder op zoek... Had die dsg octavia bij Vaartland auto's ook al zien staan (we komen uit een Volvo V70 automaat) rijdt wel fijn, maar als je iets hebt met een automaat... Bam dan mag je wel geld op tafel leggen.....


Nou ja als iemand nog een mooie Octavia weet ;)
 
Bovenaan Onderaan