Occassioncenter Zwolle

kansberg

Forumguru
@newwolf84 : Zelf ken ik het bedrijf niet, maar heb collega's in Zwollywood geraadpleegd en deze gaven aan dat het allemaal ex-lease is wat er verkocht wordt (waar niet) en dat het een net bedrijf is met allemaal jonge auto's. Ze hebben ook een soort van 'outlet' waar oudere en minder fraaie auto's verkocht worden, maar dat is dus niet op deze locatie. Ik sprak iemand die er een auto gekocht heeft en deze was tevreden. Niet meer, maar ook niet minder.
 

kansberg

Forumguru
Ziet er goed uit :jaja: Let op het navi-systeem, deze is niet origineel en van Pioneer. Upgraden vrijwel onmogelijk of heel duur, maar verder een goede kleur/uitvoering en de prijs lijkt mij redelijk....
 

newwolf84

Forumguru
Naja scheelt dat de nav niet mijn prioriteit heeft, tis leuk dat ie er in zit maar voor de rest.
Heb al jaren een tomtom en die kan ik updaten bij het leven dus die gaat nog lang niet de deur uit.
 

workel

Nieuw lid
OccasioncenterZwolle is een onderdeel van Pouw (VAG dealer). Alle niet VAG auto's of die niet voldoen worden verkocht via dit bedrijf. Heeft sterk wisselende voorraad aanvult met ex. lease auto's.
Zelf woonachtig in Zwolle en bedrijf heeft prima naam.
 

Falcon

Donateur
Wat betreft de Pioneer navi die hierin zit, is deze gelukkig nog wel met de kaarten op de SD-card. In het vorige model was dit nog met DVD's (zie de foto's-link bij mijn octavia). Wel zit er een av-uitgang op, wat het mogelijk maakt om vrij gemakkelijker schermpjes achterin te monteren (zie ook mijn oude octavia).

Wel zie ik een 1.4TSI uit 2009. Misschien kan het geen kwaad om even te checken of hier niet iets mee is aangaande de verhalen rondom TSI-motoren rond die tijd. Even zoeken hier op het forum. .staat genoeg over beschreven.

Controleer daarnaast ook even of er hulpveren achter zijn gemonteerd.... met die trekhaak en de beroemde slappe vering is dit namelijk wel nodig. (kostenpost van rond de 200 euro).

Verder lijkt het mij een prima wagen..
 

newwolf84

Forumguru
Kijk ! De info stroomt langzamer hand binnen ! Alvast bedankt voor de bijdrages.

Ik had idd al even geinformeerd betreffende die 1.4 TSI motor, uiteraard al wel veel over gelezen maar blijkbaar heeft ook niet IEDERE motor daar last van.
Zo links en rechts wordt het vervangen ook tijdens een beurt gedaan, vraag is dan ook of dit onderhoud ook vermeld staat in het onderhoudsboekje.
Het lijkt me echter met deze km stand dat het probleem zich al had voor moeten doen, tenminste de meeste verhalen over de problemen waren tussen de 20 en 80.000 km
 

CDO

Forumguru
@workel: heb je dat wel goed?? Volgens mij is dit geen onderdeel (meer) van Pouw maar gewoon zelfstandig.

Over het algemeen een mooi aanbod en zeer korte sta tijden (hoge omloopsnelheid dus). Gevarieerd aanbod. Ooit zakelijk voor een collega een zeer nette e320cdi combi gekocht. Perfecte auto en scherpe prijs.

Ook nu vaak scherp geprijsd, met als gevolg minder onderhandelingsruimte.
Heel duidelijk in wat je krijgt voor je geld en wat er dan wel of niet bij zit.

En.... als je het niet netjes en goed doet heb je geen bestaansrecht in deze branche. Zeker niet met zo'n pand en een pand een paar 100 meter verderop (voormalige Auto Wieten).
 
Ik ben toevallig werkzaam bij Pouw Zwolle en ken de jongens van occ centr.
Het is geen onderdeel van Pouw, maar er werken mensen die bij pouw gewerkt hebben, er zit dus royale vag kennis.
Adres heeft veel doorgangen qua verkoop en staat regionaal als goed bekend.
 

kansberg

Forumguru
En bovendien betaal je voor een Superb meer houderschapsbelasting en verzekeringspremie. Bovendien zal een Superb wat meer verbruiken omdat hij zwaarder is. Dus ook na aanschaf is hij wat duurder in de exploitatie.

Een Octavia is wat dat aangaat een veel verstandiger keuze. De Octavia doet echt niet veel onder voor de Superb, het is niet voor niets dat men van 'intern kannibalisme' spreekt in het Skoda kamp.

Ik vind het exemplaar in Zwolle een goede aanbieding en zou zeker voor een Elegance Business gaan, maar heb eens 'rondgeshopt' en kom er meer tegen in de prijsklasse tot € 11500,00.

http://www.autowereld.nl/skoda/octavia-combi/1-2-tsi-77kw-elegance-bns-8965113/foto.html#foto-3

http://www.autowereld.nl/skoda/octavia-combi/1-4-tsi-elegance-9036038/foto.html

http://www.autokopen.nl/tweedehands...tomaat-elegance-bns-xenonfm-naviprivacy-glass

De eerste viel mij vooral op vanwege de kleur en het bedrijf. Het Motorhuis staat erg goed aangeschreven in de garagewereld.

De tweede is geen Business uitvoering maar wel goed geprijsd t.a.v. b.j./km.stand.

De laatste is iets duurder maar wel DSG en Columbus....
 
Laatst bewerkt:

newwolf84

Forumguru
Had ze alle 3 al gezien ( als je bijna dagelijks kijkt dan vind je ze echt wel een keer ;) )

De 1e is idd een mooie auto echter vind ik de afstand weer wat te ver. Heb het persoonlijk iets liever in de buurt ( woon zelf in Slagharen dus Zwolle is makkelijk te doen ) zelfde geldt dus ook een beetje voor de 2e.

De laatste die je noemde valt wat ons ( lees mijn vrouw ) af, ze heeft het niet zo op automaten en ze heeft, net als in de meeste huishoudens, ook een dikke vinger in de pap. Tenslotte zal zij het er het meest in rijden.

Wat de auto betreft die ik noemde bij Occassioncenter in Zwolle, daar zag ik een stempel in staan van waar de laatste keer een beurt was uitgevoerd. Ik heb ze een email versuurd met de vraag of zij de auto altijd in onderhoud hebben gehad en of ze wat meer over de historie kunnen vertellen.

Mag een dealer zo die info trouwens geven ? Het was bij Tigchelaar in Breda, Skoda dealer
 

kansberg

Forumguru
Okay, dat is een helder verhaal. Wat betreft info mag een dealer vertellen wat hij weet, of hij het zal doen (verschilt per dealer) is een tweede maar er zijn geen directe restricties aan.
 

newwolf84

Forumguru
Heb inmiddels antwoord terug van de dealer Tigchelaar:


de auto met het kenteken 10 jrj 4 is altijd in onderhoud geweest bij Skoda Tigchelaar

voor de volledige historie kunt u contac opnemem met de vorige eigenaar

Atlhon Car Lease


Bij dit voertuig is niets bekend omtrend problemen met de distributie ketting of nokkenas versteller

(dit zijn bij Skoda maar enkele voetuigen)


Met vriendelijke groet,


Nou en nu dus athlon ook maar eens aangeschreven...Kijken wat daar weer uitkomt.

Maar opzich ziet het er wel positief uit.

Wordt vervolgd...
 

newwolf84

Forumguru
Thanks voor de waarschuwing, zal eens gaan kijken of het allemaal lukt, beetje druk prive, tis niet zo dat ik er direct 1 nodig heb maar dit lijkt me wel een mooi exemplaar.
 
Mijn vader heeft hier ook een auto gekocht en heeft minder positieve ervaringen met dit bedrijf!
Hij is al met pensioen en dat is maar goed ook want hij is erg vaak terug geweest met de auto, uiteindelijk een andere motor ingekomen. Dus na lang gezeur is het uiteindelijk goedgekomen, maar je moet wel de tijd hebben! :)
 
Bovenaan Onderaan