Occassioncenter Zwolle

kansberg

Forumguru
@Stejogini : Ik heb mijn auto hier gekocht: http://www.vanrijswijkautos.nl/
Deze heeft heel veel VAG jong gebruikt staan, op dit moment alleen een Superb maar de voorraad wisselt snel daar.

Ben erg tevreden over de auto, maar ook over het bedrijf. Ze zijn 'rechttoe, rechtaan,' geen fratsen. De onderhandelingsruimte is niet groot maar daar tegenover staat dat hun prijsstelling zeer scherp is. Het is een eindje uit de buurt maar bij het juiste type auto wat je zoekt zeker de moeite waard om te gaan kijken.
 

kansberg

Forumguru
Vanwege de kosten ben ik bij een Superb uitgekomen. In mijn geval een 1.6 TDI. Ik zocht een diesel die zuiniger is dan mijn vorige auto, een Astra 1.7 CDTI. Deze reed 1 : 16 gemiddeld.

Maar ik wilde ook groter dus werd het Mondeo, 508, V70, het 'D' segment. Uiteindelijk kwam de Superb in beeld omdat ik een keer zat te shoppen tussen de Octavia's. Deze was weliswaar € 10,00 duurder in de belasting dan de Astra, maar toen ik de verbruikscijfers zag was ik al snel overtuigd. En in de praktijk blijkt het ook: 1 : 19,5 gemiddeld met de Superb. Dat is ongekend zuinig voor zo'n grote auto. En hij is echt groot...

Hij voelt ook degelijk en betrouwbaar aan, over alles is goed nagedacht heb ik de indruk, maar dit zal ook voor een Octavia gelden, die is niet voor niets zo populair en voordelig in de lease.

Een Superb en Octavia doen in aanschaf niet veel voor elkaar onder, mits je uiteraard dezelfde uitvoering, bouwjaar en kilometerstand vergelijkt. Toen was bij mij de knoop snel doorgehakt en werd het een Superb. En tot op heden geen spijt.

Succes met de zoektocht en keep us informed!

P.s. Overigens wat betreft de Superb bij van Rijswijk, misschien zit daar wat meer onderhandelingsruimte in, deze stond er ook al toen wij eind mei/begin juni onze Superb daar kochten....
 
Laatst bewerkt:

newwolf84

Forumguru
@Stejogini Dat is dan idd wel erg toevallig, haha.

Had idd ook iets van het pdc systeem, volgens mij werkt er iets niet helemaal zoals het moet horen..
maar goed, had ook nog niet eerder in een auto met pdc gereden maar gevoelsmatig klopte er iets niet.
Op zich reed de auto goed, dus mijn ( onze ) zoektocht naar een octavia 1.4 tsi gaat verder ;)

zag idd dat deze nu verkocht was. Wie weet meldt de eigenaar zich hier nog..:)

@kansberg heee dan is ie de octavia ook kwijt, hij had er laatst nog 1 op staan, voor 9700,- 1.4 tsi ambition.
 

kansberg

Forumguru
@newwolf84 : Ja die is ook alweer van eigenaar gewisseld. Heb sowieso veel Octa's de revue zien passeren de afgelopen maanden bij van Rijswijk. De Superb die er al zolang staat is een uitzondering...waarom? Géén idee...het lijkt mij een fraai en goed exemplaar.
 

Stejogini

Actief lid
@kansberg
Wat zou er dan zijn he met die auto.. omdat je ook zo schrijft dat hij er al staat vanaf mei... (wel goed om te weten qua onderhandelingspositie ;) dank voor de info)
Op zich zou ik er best een proefrit mee willen maken, maar ben ook wel een beetje achterdochtig... We willen a.s. dinsdag maar eens een ritje maken... misschien toch langs van Rijswijk rijden om die Superb combi te bekijken..

We hebben vorige week zelfs nog een proefrit gemaakt met een full-option Fabia... (mijn man gelijk last van z'n rug (Stoelen waren helemaal niks, alles echt in mini uitvoering) We zwalken heen en weer van Fabia naar Superb...gna gna...

Zou het de kleur zijn van die Superb (saai grijs) of toch ook het welbekende distributieketting probleem? Nou misschien een gat in de onderhoudshistorie....Ik zal morgen eens even bellen...
 

kansberg

Forumguru
@Stejogini :Bellen is een goed plan, dat heb ik ook gedaan toen wij voor de Superb gingen kijken, het is tenslotte niet om de hoek en je krijgt een kleine indruk van het bedrijf. Wij konden 's avonds terecht, wat erg handig was i.v.m. ons werk. En aangezien het toch een mooie zomeravond was, konden we de auto goed bekijken en een fatsoenlijke proefrit maken. De verkoper die ik 's morgens aan de lijn had, had de auto al voor ons klaar gezet. Zijn eerste vraag na dit alles was wat wij verwachten terug te zouden krijgen voor onze Astra, het is dus handig om een bedrag in je hoofd te hebben voor jullie huidige auto, ik zou hoog inzetten, zakken kan altijd nog.

Waarom de Superb er al zo lang staat is mij ook een raadsel, de kleur past wel bij zo'n grote auto, is mijn persoonlijke mening en de uitvoering is ook niks mis mee. De prijs is prima (Het is de voordeligste op het internet, net als destijds de onze :jaja:). Van kettingproblemen met deze auto weet ik uiteraard niets, maar heel goed om dat ter sprake te brengen en vooral mee te nemen in de garantie afspraken.

Van Rijswijk adverteert met 'volledige onderhoudshistorie bekend' en dat was bij mijn auto ook dik in orde. Dat zal bij deze Superb niet anders zijn denk ik, de meeste (gerenommeerde) autobedrijven kopen geen jonge auto's in zonder historie.

Misschien een rare tip: Op de foto's staat de Superb geadverteerd met een (bijna) volle tank. Als de tankmeter nu een stuk lager aangeeft weet je dat er veel mee proef gereden is. Dat spreekt niet voor de auto omdat hij nu nog steeds te koop staat. Hij staat te koop vanaf 15 mei dit jaar.

Heel veel succes!
 

Stejogini

Actief lid
@ kansberg Ja dat is op te vragen met het kenteken bij de rdw/ovi. Daar krijg je wat meer info over de auto.
Maar daar kon ik wel zien dat hij 2 zakelijke eigenaren had, maar niet zien dat hij bij de tweede leasemaatschappij maar van 28/2 tot tot 15/5 in eigendom is geweest. Bedankt GJ M

En we hebben geen auto in te ruilen (hebben we 3 weken particulier verkocht. Dus niets in te ruilen.. (helaas..)
De brandstofmeter tip is fijn, had ik nog niet aan gedacht! Ik ga er op letten, netzoals de huidige km stand...Maar misschien passen ze die foto steeds aan ;) alsmede de km stand
Ik hou jullie op de hoogte!
 

Stejogini

Actief lid
Nou daar ben ik weer... We hebben vandaag een rondje auto's gedaan.

We hebben gekeken naar een: Skoda OCTAVIA COMBI STATIONWAGEN 1.2 TSI AMBITION BUSINESS LINE
Staat in Bunnik, autobedrijf Goes.

ook hebben we gekeken naar: Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Elegance Bns,NAVI,TREKHAAK,XENON,2XPDC,ECC,LMV
Staat in Groot Ammers, bij Roest en Slob.

En naar de Skoda SuperB Combi - 1.4 TSI 122 PK 6-Bak Ambition Business-Line
staat in Veen bij A. van Rijswijk getipt door kansberg

Nou ik kan jullie vertellen, de Superb heeft het glansrijk gewonnen, wat een auto, fenomenaal. Ik was helemaal verkocht, wat een ruimte!!
De onderhoudshistorie was goed. Mooie uitvoering, veel opties. motor prima 1.4 tsi.
klein nadeeltje, twee krassen op de bumper (laten we tzt nog wel een keer weghalen)
Verder merkte we dat er niet veel onderhandelingsruimte was en we wilden sowieso bovag garantie! We hebben er zeker wat afgepingeld maar dat we niets in te ruilen hebben.. maakt niet veel uit... merkte we ook bij andere autobedrijven al...(ben blij dat we die particulier prima verkocht hadden...)

Nou van de week halen we de auto op!
Ben benieuwd.... Super blij!!!!

Bedankt kansberg Voor de tip!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan