Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Berry1912

Forumguru
Ja maar deze uitvoering is de bovenste in de prijslijst ;) M'n meisje had dat op de F1 Faab en vond het een veilig gevoel dus ik denk ik vraag het ff aan de kenners.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Berry1912

Forumguru
@Antera dan toch maar eens een ritje Dongen doen tzt en de mogelijkheden ter plaatse ff bekijken. Hijack is de belangrijkste voor mn meisje. Ik laat nog wat van me horen hoe of wat op de WA.
 

Rofffel

Forumguru
Allereerst; wat een briljant idee om zoveel onzichtbare functies te unlocken.
Ik krijg ergens deze week mijn 03 my’15 en heb al een waslijst aan updates die ik wel wil doorvoeren.
Rest mij, na het lezen van de laatste 30 pagina’s, nog een aantal vragen over bepaalde functies.
Zou iemand zo vrij willen zijn en mij vertellen wat inhoud:
* comfort openen en sluiten?
* acculaadtoestand?
* opstartlogo aanpassen: kan ik zelf een JPEG maken hiervoor? Zoja, is een racingblue combi beschikbaar?
* standkachel activeren is alleen mogelijk als je hiervoor de optie standkachel hebt?
* stoelverwarmingsstand onthouden?
* parkeersensoren aan in navigatiescherm?
* aanpassen activeringstoon parkeersensoren, vaste deuntjes?
* stuurbekrachtiging directer maken. Is dit dan zwaarder?
* piepen van remmen tegengaan?
* rijschoolmodus?
* ejectbutton deactiveren?

Ik las ‘testing’ bij het automatisch vergrendelen mbv KESSY. Is dit al wel gelukt?

Sorry voor de waslijst maar wil mezelf graag goed voorbereiden ;)
 

Skodri

Lid
Ik weet niet alles, maar ik zal je proberen op weg te helpen

Comfort openen en sluiten: hiermee is het mogelijk door bij het langer indrukken van "open of sluit" op de afstandsbediening de ramen te openen of sluiten.

Acculaadtoestand: zie je volgens mij hoe vol je accu op het moment is.

Parkeersensoren in navigatiesysteem:
Hierbij is op het scherm dmv streepjes afgebeeld wat de afstand tot het geregistreed object is.
 

Antera

Donateur
Sorry wegens drukte even weinig tijd gehad maar hier je antwoorden

Allereerst; wat een briljant idee om zoveel onzichtbare functies te unlocken.
Ik krijg ergens deze week mijn 03 my’15 en heb al een waslijst aan updates die ik wel wil doorvoeren.
Rest mij, na het lezen van de laatste 30 pagina’s, nog een aantal vragen over bepaalde functies.
Zou iemand zo vrij willen zijn en mij vertellen wat inhoud:
* comfort openen en sluiten? heeeft jouw auto standaard al
* acculaadtoestand? is een optie die er bij sommige standaard in zit maar maar 3 sec zichtbaar is door een handeling maar niet tijdens het rijden of contact aan
* opstartlogo aanpassen: kan ik zelf een JPEG maken hiervoor? Zoja, is een racingblue combi beschikbaar? Nee helaas is dit niet mogelijk zo simpel. Is wel mogelijk maar dan moet je het systeem eerst hacken en daar zijn er nog maar weinig van die dat kunnen helaas en daarnaast risicovol
* s
tandkachel activeren is alleen mogelijk als je hiervoor de optie standkachel hebt? Yep
* stoelverwarmingsstand onthouden? is standaard op de nieuwste modellen voor 10 min maar kan ook altijd onthouden en dat kan dan per stoel apart.
* parkeersensoren aan in navigatiescherm? is standaard al maar er waren er ooit met alleen sensoren achter dan had je dat scherm niet :-)
* aanpassen activeringstoon parkeersensoren, vaste deuntjes? nee piepjes harder en zachter :-)
* stuurbekrachtiging directer maken. Is dit dan zwaarder? Je krijgt dan de sportstand van de mode knop als je die zou hebben. Rijd er mee en mocht het niks zijn dan zet ik het weer terug
* piepen van remmen tegengaan? Waren modellen waarbij de remmen achter piepte bij smorgens gaan rijden.
* rijschoolmodus? Krijg je snelheid en knipperlicht in je columbus zichtbaar.
* ejectbutton deactiveren?

Ik las ‘testing’ bij het automatisch vergrendelen mbv KESSY. Is dit al wel gelukt? werkt wel maar alleen zodra je je de bestuurdersdeur dicht doet gaat alles meteen op slot

Sorry voor de waslijst maar wil mezelf graag goed voorbereiden ;)
 

Hufters

Actief lid
Bestaat er toevallig ook de mogelijkheid om footwell verlichting in te schakelen op de fabia. De uitsparingen zitten wel in dashboard en stoelen
 

waaltje

Senior Member
Wat zijn globaal de kosten van VCDS aanpassingen? Gaat dit per onderdeel? en als laatste is bijvoorbeeld Front assist of lane assist vrij te schakelen voor de mijne? (style business normale CC )
 

Antera

Donateur
Aan te sluiten op de juiste kanalen van de bcm dan zou dit zeker te activeren zijn na inbouw hiervan enz.
 

Antera

Donateur
Kosten zijn €30 per uur alleen de zaken waar een bedrag achter staat kosten extra. Daarnaast is LA en TSR alleen activeerbaar indien camera achter de voorruit ( grote vierkante bak)
 

Hufters

Actief lid
Aan te sluiten op de juiste kanalen van de bcm dan zou dit zeker te activeren zijn na inbouw hiervan enz.
Heb set met kabelboom al. Maar met Google kom ik ook niet verder op welke positie en stekker ik moet hebben van die computer. Misschien kan jij mij helpen aan documentatie.
 

fireben

Forumguru
Eindelijk is me dan een nieuwe polo onder de laptop gekomen die net als de Fabia 3 op de MQB basis draait.

Heb daarme even zitten spelen en de mogelijkheden zijn ook weer aardig eindeloos met hier en daar de nodige beperkingen omdat ze de software en de kanalen van deze auto toch wat compacter hebben gemaakt. Ook hebben ze bepaalde benamingen aangepast waardoor het weer goed zoeken word.

Ben er een uurtje of 2 bezig mee geweest en mag eind deze maand in de nieuwe Fabia stappen bij de dealer om deze eens onder de laptop te zetten.

Mogelijkheden die ik op dit moment heb:

  • Stopwatch
  • Needle sweep
  • Bijtankhoeveelheid
  • Ch/lh via de mistlampen
  • Ch activeren bij deur open of contact uit
  • Ch via de lichtsensor
  • Bochtverlichting met knipperlicht en/of sturen
  • Drl met achterlichten zonder Kenteken verlichting
  • Achterlichten ook als remlichten mee laten branden op 100%
  • Drl uit bij handrem erop
  • Drl instelbaar maken in het menu
  • Drl alleen in auto stand
  • Drl op de mistlampen
  • Drl fel bij ch/lh
  • Us lights
  • Regen sluiten
  • Nawissen voor en achterruit
  • Waarschuwing toon sleutel vergeten uit zetten
  • Start stop uit schakelen
  • Gordel waarschuwing uit
  • Hillstart aanpassen
  • Film kijken tijdens het rijden vrijschakelen
  • Drl domme bij knipperlicht
  • Drl meen knipperen met knipperlicht
  • Drl om en om met knipperlicht
  • Stuurbekrachtiging directer maken
  • Drl fel bij ch/lh
  • Am functie uit zetten
mooi man wel jammer dat dit niet bij de rapid kan he :cry:
 

waaltje

Senior Member
Kosten zijn €30 per uur alleen de zaken waar een bedrag achter staat kosten extra. Daarnaast is LA en TSR alleen activeerbaar indien camera achter de voorruit ( grote vierkante bak)

Dank voor je antwoorden, heb de camera volgens mij niet helaas
 
Bovenaan Onderaan