Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Michelv.

Forumguru
Wie kan mij helpen met het coderen van de voetverlichting, heb inmiddels 3 verschillende beschrijvingen gevonden.
Bij 2 ervan staat er een regel in de beschrijving die ik bij mij niet in de adaption kan vinden, namelijk

(8)-Interior light; light configuration-Fussraumbeleuchtung

Dan zou je haast denken dat ik dan de 3e moet hebben maar zou het graag zeker willen weten ;)
 

vinom

Actief lid
Iemand die weet of het ook mogelijk is traffic jam assist te activeren op een octavia 3 facelift?
Niet mogelijk tot nu toe. TJA vereist ook electronische handrem en die heeft de Octavia facelift niet. Leon bijvoorbeeld wel en die heeft dus ook TJA als optie.
 

Antera

Donateur
Ben er nog even in gedoken maar helaas zal de stekker van de bcm los gehaald moeten worden om te kijken of er op Pin C72 ook daadwerkelijk een pinnetje zit. Daarna moet het kanaal gecodeerd worden om te kijken of de software in de module deze dan ook daadwerkelijk aanstuurt. Het is namelijk geen optie op de polo/ibiza/rapid of fabia daarom geen zekerheid of dit werken gaat
 

Hufters

Actief lid
Ok das jammer. Maar op een polo zit het wel dat weet ik zeker.

Zou indd kunnen kijken of dat pennetje erin zit das dan die grote c stekker waar ik wezen moet. En komen er nog storingen naar boven als ie die grote stekker er af haal.

In iedergeval bedankt voor de moeite om het uit te zoeken voor me.
 

Michelv.

Forumguru
accupolen loshalen voordat je hem los haal, daarna heb je wel wat foutmeldingen maar die gaan weg als je een klein stukje gereden hebt.
 

vinom

Actief lid
Afgelopen zaterdag bij geweest om het een en ander aan te laten passen op mijn Skoda Octavia 2017 facelift model.

- Comfortknipperen naar 4x
- Gasrespons aanpassen
- Lane Assist waarschuwingsterkte kiezen in menu
- Bochtenverlichting snelheidsdrempel aanpassen naar 50 km/h
- Spiegel kantelen bij inschakelen achteruit
- Ventilatorstand zichtbaar wanneer climate control in auto stand staat
- DVD vrijschakelen
- Hoeveel liter tot volle tank
- Needle sweep
- Rain Closing
- Off road display
- Laptimer

Vooral het comfortknipperen en de gasrespons zijn erg prettig. De auto reageert daardoor net wat vlotter onderin.

Wat we niet hebben gedaan of niet is gelukt:
- Mistlampen aan bij seinen groot licht. Dit is APK afkeur, en dat wist ik niet, dus maar niet gedaan
yummie.gif

- Start/Stop systeem reversen. Helaas niet mogelijk bij Skoda.
- Tram Jam Assist activeren. Alle systemen zijn aanwezig hiervoor, maar de parameters zijn hier (nog) niet voor beschikbaar.
- DRL dimmend terug laten komen nadat het knipperlicht 'klaar' is. Zoals de Superb dat doet. Helaas ook nog niet mogelijk, maar Rainesh ging dit nog verder navragen bij een collega van hem, dus ik heb stille hoop
smile.gif


After all dus erg tevreden! Hopelijk gaan TJA en het DRL stukje nog werken.

Tag at @Octavia0112 m.b.t. TJA.
@Antera Weet jij of het uberhaupt mogelijk is m.b.t. knipperlicht gebeuren? Op de facelift Style Business is het tegenwoordig dus ook 1 unit voor DRL en knipperlicht.
 

vinom

Actief lid
Nee, start/stop heb ik gelaten voor wat het was. Ik zet hem wel altijd uit zodra ik de auto instap, maar gedurende de trip naar mijn werk wil ik hem nog wel eens gebruiken als ik lang voor een stoplicht sta ofzo. Daarom zou reversen een ideale uitkomst zijn. En stel dat de auto (leaseauto) ooit naar iemand anders gaat, dan heeft een auto waarbij de functie niet werkt, of ik moet hem dan weer laten activeren. Dus ik heb het maar zo gelaten.
 

Sauce

Lid
Weet er iemand of het mogelijk is om een lagere minimum snelheid aan te passen voor (Adaptieve) Cruise Control? Ik geloof dat het minimum momenteel op 30 staat.

Bv: instelbaar vanaf 10km/u ?

Bijkomende vraag: kan de garage makkelijk zien dat men ooit een aanpassing gedaan hebben via VAGCOM & zijn ze verplicht dit te melden aan de leasing? Schenden we hierbij de garantie op onze wagen?
 

ertromp

Forumguru
Je adaptive cruisecontrol is helaas niet aan te passen middels VCDS of VCP

Ja de garage kan zien wat er middels VCDS is aangepast want dat is nl. een vergelijk tussen de originele fabrieksinstellingen en wat daarna met ODIS geconstateerd wordt

Nee een garage is niet verplicht dit te melden.

Bij je onderhoud wordt absoluut niet dat vergelijk gemaakt tussen al je instellingen die je hebt en je originele waarden

En ja je zou zeker je garantie schenden want zo met de aangepaste waarden is je auto niet afgeleverd. Wees open naar je dealert. De meeste dealerts staan er echt niet onwelwillend tegenover is mijn ervaring :D
 

Antera

Donateur
Weet er iemand of het mogelijk is om een lagere minimum snelheid aan te passen voor (Adaptieve) Cruise Control? Ik geloof dat het minimum momenteel op 30 staat.

Bv: instelbaar vanaf 10km/u ?

Bijkomende vraag: kan de garage makkelijk zien dat men ooit een aanpassing gedaan hebben via VAGCOM & zijn ze verplicht dit te melden aan de leasing? Schenden we hierbij de garantie op onze wagen?

Tot op heden nog geen aanpassing voor de acc afstand. wel druk bezig met het flashen van de camera om oa trafic jam assist te activeren op de O3/S3. daarmee gaat de snelheid van de lane assist ook naar beneden en daarmee ook de acc misschien maar vermoedelijk dan alleen ism elkaar.

de rest zie erik
 

vinom

Actief lid
Heb je je proefkonijn al gevonden :-P
Ik vind het iets te tricky om de parameters van de Leon in te laden in de Skoda voor TJA. Of zijn er inmiddels andere?
 

Locke_

Lid
Weet er iemand of het mogelijk is om een lagere minimum snelheid aan te passen voor (Adaptieve) Cruise Control? Ik geloof dat het minimum momenteel op 30 staat.

Bv: instelbaar vanaf 10km/u ?

Ik heb het vanmorgen even getest, maar ik kan mijn ACC activeren bij +/- 15km/u, zonder aanpassingen.
 
Bovenaan Onderaan