Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Antera

Donateur
Nog even een opmerking over de volgende optie:

  • Regensluiten werkt niet meer bij 2015 model. ( De regensensor heeft andere software gekregen, er word naar gekeken of we de software kunnen flashen
  • LED Kenteken verlichting werkt voor het 2015 model ook niet altijd storingsloos na omcoderen.
  • VIM werkt bij alle modellen incl de Slideshow
 

ertromp

Forumguru
Nog even een opmerking over de volgende optie:

  • Regensluiten werkt niet meer bij 2015 model. ( De regensensor heeft andere software gekregen, er word naar gekeken of we de software kunnen flashen
  • LED Kenteken verlichting werkt voor het 2015 model ook niet altijd storingsloos na omcoderen.
  • VIM werkt bij alle modellen incl de Slideshow
Niet te bescheiden @Antera ! Dank zij jou inzet heeft Matti van VCP een nieuwe ZDC file voor de Video In Motion aangemaakt :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
De aangepaste file staat inmiddels op de Filedownloader van het Aktywator programma van VCP
 

rouwehand

Senior Member
@Antera , goed om te lezen dat het probleem met VIM incl. Slideshow nu is opgelost.
Bij mij hebben heel wat testjes gedaan, maar kwamen er toen achter dat het software probleem was :mad:
 

lugolux78

Forumguru
Dus @ertromp binnenkort afspreken om te VIM'en? Stond nog op ons lijstje en doen we meteen ook waarschuwingslampje dimmen. Viel me vanavond toevallig voor het eerst op. Niet echt irritant maar wel "somehow" storend
 

Michael83

Senior Member
Net terug van @martijn v o, enkele aanpassingen laten doen:
Needle sweep
Stuurbekrachtiging sport stand
Kentekenverlichting LED (leek niet nodig, maar precies vanavond op de weg naar hem toe ging het waarschuwingslampje aan, voor het eerst sinds een week gebruik)
DRL dimmen bij clignoteur gebruik
Spiegel passagierszijde omlaag kantelen bij achteruit rijden inschakelen

Helemaal top geregeld en lekker in de buurt voor mij!
 

Antera

Donateur
Eindelijk is me dan een nieuwe polo onder de laptop gekomen die net als de Fabia 3 op de MQB basis draait.

Heb daarme even zitten spelen en de mogelijkheden zijn ook weer aardig eindeloos met hier en daar de nodige beperkingen omdat ze de software en de kanalen van deze auto toch wat compacter hebben gemaakt. Ook hebben ze bepaalde benamingen aangepast waardoor het weer goed zoeken word.

Ben er een uurtje of 2 bezig mee geweest en mag eind deze maand in de nieuwe Fabia stappen bij de dealer om deze eens onder de laptop te zetten.

Mogelijkheden die ik op dit moment heb:

  • Stopwatch
  • Needle sweep
  • Bijtankhoeveelheid
  • Ch/lh via de mistlampen
  • Ch activeren bij deur open of contact uit
  • Ch via de lichtsensor
  • Bochtverlichting met knipperlicht en/of sturen
  • Drl met achterlichten zonder Kenteken verlichting
  • Achterlichten ook als remlichten mee laten branden op 100%
  • Drl uit bij handrem erop
  • Drl instelbaar maken in het menu
  • Drl alleen in auto stand
  • Drl op de mistlampen
  • Drl fel bij ch/lh
  • Us lights
  • Regen sluiten
  • Nawissen voor en achterruit
  • Waarschuwing toon sleutel vergeten uit zetten
  • Start stop uit schakelen
  • Gordel waarschuwing uit
  • Hillstart aanpassen
  • Film kijken tijdens het rijden vrijschakelen
  • Drl domme bij knipperlicht
  • Drl meen knipperen met knipperlicht
  • Drl om en om met knipperlicht
  • Stuurbekrachtiging directer maken
  • Drl fel bij ch/lh
  • Am functie uit zetten
 

Joske

Forumguru
ik versta dus nog altijd niet waarom er op die O3 rainclosing niet geconfigureerd kan worden... :banghead:


betreft het lijstje.. weeral goe bezig Mark :thumbsup:
 

Joske

Forumguru
super Mark! :thumbsup:

maar why o why... is deze optie niet fabrieksaf aanwezig??? :banghead: Ik versta dat werkelijk niet. Wat zou de reden hiervan kunnen zijn?
 

Blackokkie2

Forumguru
@Joske , misschien omdat ze zich teveel gehaast hebben om de auto produktie klaar te krijgen en zo her en der wat over het hoofd gezien hebben. Maar das maar een gokje van mij hoor.:pardon:
 

e-wal

Lid
Is het ook mogelijk om verlichting in de voetenruimte aan te laten tijdens het rijden, maar dan wel gedimd?
 

e-wal

Lid
Deels (want gedownload), niet helemaal nog. Verwacht mijn auto over een week of twee. Maar al wel vast voorbereidingen aan het treffen voor aanpassingen

Dan ga ik die eerst maar eens uitlezen:bloos:

edit: gevonden. Even afwachten tot ik hem heb
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan