Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

micky

Forumguru
@DVDguy dat klopt, alleen wel bij heel slecht zicht/zware regen, maar het ging hier om stadslichten alleen..
 
Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Idd. Mistlichten worden maar te pas en te onpas aangedaan. Maar wettelijk mag het pas bij zicht van minder dan 50 meter. Oftewel in Nederland misschien 1 keer per jaar....
 

Canon-Eye

Forumguru
@micky Die rijbewijssite zegt me niet zoveel, want dat is geen overheidssite zoals wetten.nl wel is.

Als ik naar die wetten.overheid.nl-link kijk, dan moet ik je op het eerste gezicht gelijk geven.
Op het tweede gezicht vallen er echter wel een paar dingen op.
  1. Normaal staat er boven de zoekresultaten van de wetten-site "geldig op <zoekdatum>", maar in dit geval staat daar 16-05-2011. Da's een beetje raar.
  2. De in die link geciteerde bepaling komt uit het Verdrag van Wenen, zoals er boven staat. Verdragsbepalingen krijgen m.i. pas rechtskracht voor de mensen in het land als ze in de nationale wet- en regelgeving van dat land zijn opgenomen. Daarom ben ik in onze onvolprezen wetten-site op zoek gegaan met de term "stadslichten", hetgeen in totaal precies 48 hits opleverde. Die heb ik alle 48 bekeken en daarbij vastgesteld dat ze zonder uitzondering betrekking hebben op wat er mag of moet zitten op voertuigen van allerlei categorieën, welke kleur, welke hoogte boven het wegdek, etc. Er heeft er echter niet één van deze 48 betrekking op het gebruik ervan. En dat vind ik dan weer méér dan een beetje raar...
Helaas heb ik nu eerst even een boel andere dingen te doen, maar het intrigeert me wel dus zodra ik er tijd voor heb ga ik me daar zeker verder in verdiepen met nog wat andere creatieve zoektermen.

To be continued dus - maar dan wellicht in een ander topic, want hier beginnen we een beetje af te drijven...
 

Antera

Donateur
@raymondv het is maar net wat je prettig vind. er zijn er bij die het lekker vinden sturen in de sportstand. nog een beetje het gevoel in het stuur wat je in comfort wel mist. Maar van het weekend had ik iemand die wilde zijn sturen voor altijd comfort hebben buiten de driver mode keuze om. Tja dat kan natuurlijk ook
 

adee

Senior Member
De aanpassing die ik aanvankelijk wilde hebben (ledstrip uit als xenon aanspringt) was volgens de boordcomputer geen goed idee: foutmelding op de DLR zodra de lichtsensor vond dat het donker genoeg was om de xenon aan te laten springen. De foutmelding verdween niet wanneer de lichtsensor vond dat de xenonverlichting weer uitgeschakeld kon worden. Gisteren heeft @Antera uitgevonden dat de DLR tot maximaal 25 % gedimd kan worden. Foutmelding is nu verdwenen maar het lijkt erop dat de ledstrip dus niet volledig gedimd kan worden als xenon ingeschakeld wordt.
 

Antera

Donateur
Helaas maar waar.

Gisteren contact gehad met VCP en hebben de oplossing gevonden voor het VIM ism de Slideshow problem.

Van toepassen VIM werd de Slide show uitgeschakelt. Ik ben nu in het bezit van de juiste file om te zorgen dat en de VIM en de Slideshow beide blijven werken. Heeft jouw systeem al VIM en geen slideshow meer is deze ook te herstellen.

Neem hiervoor eventueel contact met me op
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Helaas maar waar.

Gisteren contact gehad met VCP en hebben de oplossing gevonden voor het VIM ism de Slideshow problem.

Van toepassen VIM werd de Slide show uitgeschakelt. Ik ben nu in het bezit van de juiste file om te zorgen dat en de VIM en de Slideshow beide blijven werken. Heeft jouw systeem al VIM en geen slideshow meer is deze ook te herstellen.

Neem hiervoor eventueel contact me me
Ben benieuwd wanneer Matt de update breed gaat uitrollen :D ze mogen blij zijn daar bij VCP met je input :thumbsup:
En of er überhaupt O3 rijders zijn die het wel eens gebruikt hebben :D
 

Antera

Donateur
Ook omtrend de Drive button word ook aan gewerkt heeft toch iets meer voeten in aarde dan verwacht. Maar ook hier gaat de oplossing nog voor komen met de tijd.
 

Joske

Forumguru
oh.. het zag er mij nochtans heel erg "uit" uit ;)


edit
Filmpje opnieuw bekeken, het gaat beide, of uit of dimmen. Waar dimmen dan eigenlijk een soort "oranje" is als ik het goed zie
 

Antera

Donateur
Rood is slecht op camera vast te leggen hij blijft echt wel rood. De knop is rood alleen word dan minder fel. Uit bij ingeschakelde verlichting is niet mogelijk. Deze instelling heeft geen meerdere regelopties zoals alle andere buitenverlichting dat wel heeft.
 

TL@

Forumguru
Bijgevoegd op mijn lijstje met de aanpassingen die ik wil laten doen wanneer de auto er is.
Ik ga er eerst een week of 2 mee rijden om te zien hoe alles bevalt en wat ik eventueel wil laten veranderen (specifiek dan over de stuurbekrachtiging en het XDS)
 
Bovenaan Onderaan