Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

ertromp

Forumguru
Juist die mooie led strip onder de Xenon vind ik persoonlijk mooi kenmerkend voor de O3. Je ziet ze in het donker al van ver aankomen. Maar het blijft persoonlijk natuurlijk
 

Antera

Donateur
Is het mogelijk om m.b.v de VAGCOM DRL uit te schakelen zodra de xenonverlichting aanspringt? (Heb de zoekfunctie gebruikt maar kon het antwoord niet vinden)
Vast dank!


geen enkel problem. Dan zetten we dus de xenon aan defintief. Of het dan nog verboden is betwijfel ik aangezien je als je met dimlicht rijd geen dagrijverlichting nodig hebt. Maar en keurmeester zou hier uitsluitsel over moeten kunnen geven.

Andere stadslicht lampje ( parkeerlicht) is idd het lampje wat ook als dagrijverlichting mag dienen misschien zoals ook bij de modellen zonder ledstrip zoals de golf 7 en sommige O3's
 
  • Leuk
Waarderingen: adee

micky

Forumguru
@Antera de stadslichten mogen niet alleen branden tijdens het rijden, die zijn voor parkeren, tenzij dit onlangs verandert is, zo was het in het verleden namelijk.
 

ertromp

Forumguru
Maar dat is wel het mooie van het MQB platform dat alle mogelijke instellingen te coderen zijn en dat zelfs per zijde van de auto en iedere lampunit of het nu voor of achter is.
 

adee

Senior Member
Juist die mooie led strip onder de Xenon vind ik persoonlijk mooi kenmerkend voor de O3. Je ziet ze in het donker al van ver aankomen. Maar het blijft persoonlijk natuurlijk[/quote zei:
Inderdaad, smaak blijft persoonlijk ;) Ik vind het mooier zonder led strip als de xenonlampen branden.
 

adee

Senior Member
geen enkel problem. Dan zetten we dus de xenon aan defintief. Of het dan nog verboden is betwijfel ik aangezien je als je met dimlicht rijd geen dagrijverlichting nodig hebt. Maar en keurmeester zou hier uitsluitsel over moeten kunnen geven.

Andere stadslicht lampje ( parkeerlicht) is idd het lampje wat ook als dagrijverlichting mag dienen misschien zoals ook bij de modellen zonder ledstrip zoals de golf 7 en sommige O3's

Dat is goed nieuws! Aangezien ik komende zaterdag toch een afspraak met je heb om de octavia tot een laag bij de gronds exemplaar om te toveren, zou je misschien ook nog wat aanpassingen middels de VAGCOM door kunnen voeren. Mits daar natuurlijk nog tijd voor is...
 

Joske

Forumguru
als jij die functie er bij besteld hebt wel ja.. anders niet natuurlijk ;)

tenzij je een DSG hebt, dan kan je deze natuurlijk altijd in S(port)stand plaatsen, ongeacht de optie "Drive mode".
 

raymondv

Actief lid
Het is een GL, zonder DSG inderdaad... En zonder de schakeloptie. Dacht dat het mogelijk zou zijn de stuurbekrachtiging aan te passen naar sportstand maar dat is blijkbaar niet zo.
 

peterrapid

Forumguru
Ik zou het niet doen want in de sportstand is het stuur toch wel wat stugger afgesteld, leuk als je aan het gassen bent maar om te parkeren... Denk ik niet zo leuk
 

Rene C

Forumguru
Mwah, ik heb de besturing altijd in sport staan. Deze vind ik tenminste lekker kea gevoel. Gewoon is me te veel bekrachtigt
 

Canon-Eye

Forumguru
@Antera de stadslichten mogen niet alleen branden tijdens het rijden, die zijn voor parkeren, tenzij dit onlangs veranderd is, zo was het in het verleden namelijk.
Je mag overdag best met alleen stadslicht rijden als je dat leuk vindt, daar kun je niet voor bekeurd worden. Niet dat het zinvol is, maar da's een heel andere discussie.

Formeel mag er samen met de brandende dagrijlichten geen andere verlichting aan de voorzijde worden gevoerd. Daarom is het normaal zo dat de DRL uitgaat of tot 60% van de sterkte wordt gedimd bij het inschakelen van andere verlichting**, en wel direct bij de eerste stap wat normaal gesproken het stadslicht is. Die stadslichten mogen hetzij in de koplamparmatuur zitten (en dan zie je er niks meer van als dim- of grootlicht aan gaat) of apart. Gedimde DRL krijgt dan de status van afzonderlijke stadslichten.

Met dimlicht plus voluit brandende DRL loop je overigens meer kans op reacties van geüniformeerde zijde dan met stadslicht plus DRL, want in het laatste geval is de gevaarzetting c.q. hinder voor tegenliggers nihil. Ik rij al jaren zo, omdat het bij de Fabia helaas niet anders kan als met de DRL ook de achterlichten moeten branden (en dat moet van mij).

**Zo zie je bij bv. diverse Audi's de DRL aan één kant ook even dimmen als de richtingaanwijzer wordt ingeschakeld, omdat die anders wellicht te weinig zou opvallen tussen de leds van de DRL. Ik vind het niet mooi, maar 't is wel effectief.
 
Bovenaan Onderaan