Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

henriz

Forumguru
Zojuist op Autoweek. Jikes!
jlyynx1bhyjs_600.jpg

Ik mis de kenmerkende vouw achter zoals die in de nieuwe Octavia, Rapid en nieuwe Fabia zit.
 

Bakkertje

Forumguru
Hmmm, volgens mij is de binnenruimte niet meer geworden dan van de huidige Superb (niet dat dat nodig is natuurlijk :-) ).
Ander detail is trouwens de ventilatie achterin, die is hetzelfde als bij m'n bestelde Passat en is een 3 zone systeem. Dus achterin een aparte temperatuur tov voorin (voor links en rechts gescheiden uiteraard).

De aanblik van voren is wel heel erg gaaf!!
Ik ben erg benieuwd hoe die wordt. In het duitse filmpje hebben ze het overigens over de 110 pk 1.6 tdi en niet de 120 uit de passat. Als datbecht zo wordt is dat wel jammer. Verder ben ik erg beneuwd naar het gewicht van de s3, als die onder de 2000 kg blijft kan ik me nog een keer achter de oren krabben met m'n passat sedan..
 

ertromp

Forumguru
www.Auto.cz komt met het volgende lijstje motoren:

Benzin
1.4 TSI 92 kW
1.4 TSI ACT 110 kW
1.8 TSI 132 kW
2.0 TSI 162 kW
2.0 TSI 206 kW

Diesel
1.6 TDI 88 kW
2.0 TDI 110 kW
2.0 TDI 140 kW

Dus wel de 120pk diesel maar helaas niet de Biturbo zoals in de Passat geleverd gaat worden

Die 2.0 TSI met 206kW dus 280 Pk zal wel hetzelfde blok zijn als de Leon Cupra lijkt me
 

TL@

Forumguru
Slechte photoshop.

Hopelijk ziet hij er in het echt ook wat spannender uit dan nu (zoals op de verschillende renders dus) want dan zou het zomaar kunnen dat er toch nog eens een Skoda komt na de RS :jaja:
 

Pendragon

Forumguru
Ik vind vooral de voorkant er super uitzien. De achterkant is ok. Had dat van die uitlaten nog niet eens gezien, goed opgemerkt @EdK!
 
Bovenaan Onderaan