Mijn Skoda-app

gdisselkoen

Forumguru
Bij mijn auto, een diesel, zijn de volgende items grijs:
- Bandenspanning
- Roetfilter
- Voorgloeien of motorstoring.

De module is bij mij deze week achteraf ingebouwd en de eerste dag waren er nog veel meer items grijs. Na de eerste rit met redelijk wat kilometers waren alle items groen, op bovengenoemde na.

Aangezien het niet aan te raden is tijdens het rijden de telefoon te raadplegen, heb ik nog niet gekeken of deze tijdens het rijden, of met het contact aan, groen worden.
 
Ook grijs tijdens het rijden? De bandenspanningscontrole is alleen mogelijk als de wielen draaien via de abs sensoren.
Als dan ook het "lampje" grijs blijft dan is die functie niet actief. (misschien bij een volgende update)
Klinkt logisch, maar dan kan op z'n minst de laatst bekende waarde weer gegeven worden.
 

Me Zelf

Forumguru
De bandenspanningsverklikker geeft geen meetwaarde in bar / psi (of wat je smaak ook is), maar meet het verschil in omwentelsnelheid vd wielen. Een slappe band zou afwijken van een stevig opgepompte.
 

B.Stuurder

Forumguru
Deze functie wordt straks ook groen. Bij mij duurde het ook even. Wat je kunt proberen is om in de Columbus/Amundsen de bandenspanning te resetten, alsof je de spanning hebt nagemeten. Je kunt natuurlijk ook de spanning echt nameten en dan de software resetten.
 
D

Deleted member 24009

Ik kan sinds een tijdje vanuit het dashboard niet meer klikken op Mijn ritten. Om ze te zien moet ik eerst op de menuknop links drukken en dan naar mijn ritten vanuit het menu.
Herkent iemand dit? Het werkte eest wel namelijk (iPhone btw)
 
D

Deleted member 24009

Ik zie bij jou ook een melding over de handrem, dat heb ik ook niet. Zou zoiets afhankelijk kunnen zijn van de uitvoering van de O3 die je hebt?
 
D

Deleted member 24009

Haha, ik heb net getankt en zou nu weer 700 km moeten kunne rijden. Yeah, right, met 90 in zijn 6 misschien...
 
Inderdaad een SuperB, met een elektrische handrem. En DSG en ACT.

Ik rij veel gecombineerde ritten, snelweg rij ik meestal 3 km/u harder dan de Max snelheid, gemeten op de TomTom. Maar ik wil op lange ritten ook wel eens 19 km/u harder rijden.
En ik rij ontzettend veel op de ACC.
 
Helder, ben benieuwd of het ook in non-Business modellen gedaan kan/gaat worden (zoals mijn Fabia Combi Monte Carlo van dec/16).
 
Bovenaan Onderaan