Mijn Skoda-app

Precies dat!

En meer uitrollen ipv remmen en gelijkmatig optrekken geeft toch een lager verbruik? Dus zou een hogere rijstijlscore moeten opleveren. Ik kijk nu alleen naar het verbruik ipv de score, dat zegt me tenminste iets...
 
D

Deleted member 24009

rijstijlscore snap ik ook niet veel van (op optrekken scoor ik al sinds het begin een 5,op remmen kom ik niet verder dan 2 of 3),verbruik is inderdaad interessanter. Mij valt trouwens op dat na het voltanken de benzinemeter in de app niet vol aanwijst, maar een stukje daaronder.
 

B.Stuurder

Forumguru
De ranglijst met jouw plek ten opzichte van het totaal is ook verdwenen. Nu krijg je een gemiddelde, de beste en jouw score met een vermelding waar je bij hoort. In mijn geval de onderste 1%. :D Ik doe mijn best om mijn klanten in bedrijf te houden:deuk:

Maar er is geen pijl op te trekken wanneer je een goede score krijgt en wanneer een slechte. Als ik heel rustig rem en optrek, scoor ik nog slechts 3/5 op remmen en optrekken. Nog rustiger kan volgens mij alleen als je schijndood bent!
Trek ik volgas op en voo in de ankers zakt hij hoogstens 1 punt. Remmen nog eerder 2 dan optrekken, terwijl optrekken brandstof kost en remmen niet volgens mij.
Gisteren vanuit Alkmaar naar huis vooral op acc gereden, net 2 km boven max snelheid toegestaan, maar met wat files, slechtste score ooit! Op weg naar Alkmaar (in Duitsland) vrij baan en vér boven de 100 gereden op korte stukken en gemiddelde score. Dus, mijn aandacht zijn ze kwijt.

Parkmobile is heel makkelijk, maar mijn auto terugvinden bijvoorbeeld, als ik daar niet meer toe in staat ben, dan hoop ik voor de rest van Nederland dat ik mijn auto niet vind ook! Ritregistratie heb ik niet nodig. Af en toe kijk ik of mijn auto wel op slot staat, maar vooral aan de hand van de stand van de spiegels en tanken moet ik zo vaak, daar heb ik de app niet voor nodig.
Kortom, ik zou er geen geld voor betalen of het laten installeren als ik het niet had.

Op mijn iPhone werkt alles prima, maar op mijn Android toestel ook. Ik heb geen update meer open staan in Google play, Android versie 5.0.1
 

rtfm_joey

Nieuw lid
Stom, zojuist met een Bluestacks een volledig nieuw android device aangemaakt, voorzien van een vers Google-account, de Mijn Skoda app geinstalleerd en deze als demo-versie aangemeld.

Ook dit werkt dus niet! Het is dus niet toestel/user/auto/regio gebonden, er moet dan toch 'iets' met de app of de dienst zelf zijn... Ik heb inmiddels versie 2.1 geprobeerd, ook hier zie ik geen kaart.
 

Fdb

Lid
Ik vind het ook vreemd dat de rijstijlscore die je op de navi ziet, totaal niet overeenkomt met de score in de app. Op de navi staat vaak een score van 80 of zelfs boven de 90 terwijl ik op de app nauwelijks boven de 70 uitkom voor dezelfde rit.
 

rtfm_joey

Nieuw lid
Oke, het probleem is opgelost.

Ondanks dat ik zelf al verschillende toestellen had geprobeerd werkte het bij een collega wél direct en zonder problemen.

Na wat vergelijkingen kwamen we tot de conclusie dat ondanks dezelfde Android versie (6.0.1), zijn patchniveai hoger lag dan dat van mij (1 december 2016 vs 1 mei 2016). Nu is er voor mijn toestel nooit een officiële update uitgebracht in europa, echter bestaat deze wel.

Uiteindelijk heb ik gisteren handmatig het toestel bijgewerkt, nu werkt het weer!
 
Heb je het dan over het verbruik of je rijstijscore? Vreemd genoeg komt dat niet helemaal met elkaar overeen. Een zuiniger verbruik geeft niet een betere rijstijscore.
 

abelsj

Forumguru
Al gedaan ;)

Wat rijstijlscore betreft, ik krijg hier ook geen touw aan vast geknoopt. Op lange ritten waarvan je verwacht dat je goed scoort, scoor je slecht, en ff volgas naar de friettent op en neer scoort veel hoger...

Logisch dat je een hogere score krijgt na een frietkot bezoek. Als ge u ni haast zijn de frieten koud en krijgt ge dus een slechte score. Uw Skoda heeft moderne techniek aan boord namelijk goede score bij gasgeven en frietlucht in het voertuig.
 
Ik heb er maar eens een mailtje aan gewaagd om eens te vragen hoe het zit met die scores en verbruik. Skoda zelf roept op de site:

"Persoonlijke Rijstijl-score: rij zuiniger, scoor hoger!"
 
Ze zijn wel snel met antwoorden:

Wat leuk dat u zo actief bent met de app, heeft u al gebruik gemaakt van het nieuwe parkeren?

De situatie die u beschrijft kan kloppen:
De score is namelijk niet gebaseerd op het verbruik van een voertuig, maar op het rijgedrag van de bestuurder.
De belangrijkste waarde zijn acceleratie, rem gedrag en snelheid. (+130 geeft strafpunten)

Dit is een bewuste keuze:
- Dit maakt het mogelijk om u te vergelijken met andere bestuurders in andere voertuigen binnen skoda. (Verbruik is bij ieder voertuig anders)
- Daarnaast kunt u ook op dezelfde afstand met veel stoppen en remmen een hoge score halen.

Echter betekend een hoge score wel een beter verbruik dan bij een lage score in dezelfde omstandigheden.



Als ik even voor mezelf spreek, dan is die rijstijlscore voor mij geen toegevoegde waarde. Ben meer geïnteresseerd in verbruik. Vind het in de promotie van de app wel een verkeerd beeld geven van wat er gemeten wordt.
 

Rallye

Forumguru
De belangrijkste waarde zijn acceleratie, rem gedrag en snelheid.

Daarnaast kunt u ook op dezelfde afstand met veel stoppen en remmen een hoge score halen

?????

Afgezien van het feit dat ik niets heb met dit soort bevoogdende toepassingen: ik begrijp deze zin niet (zelfs al ik over de taalfouten heen lees).
 
Bovenaan Onderaan