Mijn Skoda-app

Rallye

Forumguru
Toch wel leuk om van andere mensen te horen of ze hier nu veel gebruik van maken.

Er was even sprake van een aanbieding van €99,- voor die inbouw. Ik heb er wat over na lopen denken, maar zie toch te weinig voordeel. Je kunt nu een aantal zaken checken die ik zelf wel check, in ruil voor elektronische opslag van waar je allemaal (en hoe snel!) geweest bent.

Ik zou meer zitten wachten op een wif-hotspot en live verkeersinfo bijvoorbeeld. Die zitten er dan weer niet bij. Kortom: ik ga het niet doen.
 

B.Stuurder

Forumguru
Je kunt nu een aantal zaken checken die ik zelf wel check, in ruil voor elektronische opslag van waar je allemaal (en hoe snel!) geweest bent.
Mee eens, alleen waar en hoe snel vooral, daar lig ik niet wakker van, dat soort info mag in Nederland niet tegen je gebruikt worden, als het op deze manier is verzameld.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

B.Stuurder

Forumguru
Hengel je naar een uitnodiging om een keer een blokje om te gaan en de resultaten te zien? :)

Als dat het geval is ben je van harte welkom.

Voor een echte review is het nog te kort. Er is nu nog te weinig data beschikbaar.
Haha, altijd leuk! En dank je.

Ben oprecht benieuwd wat je er op termijn van vindt
 

Rallye

Forumguru
Mee eens, alleen waar en hoe snel vooral, daar lig ik niet wakker van, dat soort info mag in Nederland niet tegen je gebruikt worden, als het op deze manier is verzameld.

Dat vraag ik me sterk af. In de voorwaarden van Skoda staat niet voor niets dat je gegevens wel door de bevoegde autoriteiten mogen worden opgevraagd.....

"Kan de politie of Belastingdienst meekijken in mijn app?

Nee! ŠKODA deelt de gegevens niet met derden. Enkel bij een geldig gerechtelijk bevel worden de gegevens gedeeld met officiële instanties."

Zie http://www.skoda.nl/over-skoda/veelgestelde-vragen/mijn-skoda-app
 

B.Stuurder

Forumguru
Dan nog is de apparatuur niet geijkt en het is niet te bewijzen dat jij hebt gereden. Ze kunnen hoogstens de auto op een locatie plaatsen of als jij bent vermist naar de auto zoeken in de hoop dat jij er in zit. Het kan ook voor goede dingen worden gebruikt.
 

gdisselkoen

Forumguru
Vergeet niet dat heel veel moderne auto's inmiddels zijn voorzien van een 'zwarte doos' waarin gegevens opgeslagen worden over de rit van de auto. Deze kunnen gebruikt worden voor een ongevalsonderzoek om allerlei informatie te achterhalen op het moment dat het ongeval plaatsvond.
 

Planqgas

Actief lid
Vraagje.
Onder het kopje 'Mijn ŠKODA' worden de waarschuwingslampjes weergegeven. Deze staan gelukkig allemaal op groen, met uitzondering van de bandenspanning. Deze is grijs en er wordt aangegeven dat deze niet beschikbaar is. Is dat bij jullie ook het geval?

Ik heb de Columbus "ingeleerd", maar heb eigelijk ook mijn twijfels dat deze goed werkt. Vanaf hoeveel bar drukverlies zou deze eigelijk een alarm moeten geven?
 
D

Deleted member 24009

Bij mij is die ook grijs (Amundsen). Geen idee wanneer die groen gaat worden. Heb toevallig vandaag ook het menu bandenspanning weer geopend en op set geklikt, maar dat maakt geen verschil.
 
Vraagje.
Onder het kopje 'Mijn ŠKODA' worden de waarschuwingslampjes weergegeven. Deze staan gelukkig allemaal op groen, met uitzondering van de bandenspanning. Deze is grijs en er wordt aangegeven dat deze niet beschikbaar is. Is dat bij jullie ook het geval?

Ik heb de Columbus "ingeleerd", maar heb eigelijk ook mijn twijfels dat deze goed werkt. Vanaf hoeveel bar drukverlies zou deze eigelijk een alarm moeten geven?

Zelfde probleem inderdaad. Geen idee wat 't probleem is.
 

CDK

Forumguru
Vanaf hoeveel bar drukverlies zou deze eigelijk een alarm moeten geven?
Is niet uit te drukken in bar, er worden omwentelingen van het wiel gemeten door de abs sensoren. Op het moment dat de afwijking tussen de verschillende wielen groter wordt krijg je een melding.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Ook grijs tijdens het rijden? De bandenspanningscontrole is alleen mogelijk als de wielen draaien via de abs sensoren.
Als dan ook het "lampje" grijs blijft dan is die functie niet actief. (misschien bij een volgende update)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan