Levertijd Skoda Fabia (3/2015) Combi

driesp

Senior Member
en weer iets wijzer :cool:

skoda net over de grens reageerde...
"Die afeembare Trekhak kostet:
1000,- Euro incl. Montage + lackiertem Deckel in der Stossfängerabdeckung.
"

da's andere Kuche, dan de 550 die ik ergens las.

Dichter bij huis heb ik een horizontaal afneembare gevonden (brink/thule bma systeem) voor 630 incl montage.
of bij iemand anders een vaste Bosal voor 490 euro.

[ik ben geen kenner]
Horziontaal blijf je altijd wat zien onder de bumper, klopt?
maar da's altijd beter dan een vaste (qua stoten, parkeersensoren die niet werken e.d.)?

ik zou het liefst een verticaal afneembare willen, maar 1000 euro heb ik er echt niet voor over :pieker:
 

Canon-Eye

Forumguru
stoten, parkeersensoren die niet werken
Een vaste trekhaak beschermt juist tegen aanstoten (door anderen).

Zowel op m'n vorige O2c als huidige F2c-GL had c.q. heb ik een vaste trekhaak en parkeersensoren. Geen enkel probleem!
En als je zorgt dat de boel correct is aangemeld, schakelt de pdc netjes uit en verschijnt er een aanhangertje in de display zodra je de verlichting van de aanhanger of fietsdrager aansluit.
Blij met mijn vaste haak - spaart tijd en moeite en vuile handen bij aan- en afkoppelen.
 

henks1

Lid
De fabia 2 heeft vier sensoren , maar de fabia 3 heeft er drie. Dus eentje zit pal in het midden en krijg je dan geen moeilijkheden met de vaste trekhaak?
 

Ron467

Actief lid
Daar ben ik ook heel benieuwd naar, mogelijk schakelen ze die middelste uit?
Ik heb ook liever een vaste dan een afneembare.
 

hades

Lid
Blijkbaar zou de sensor achter de trekhaak zich automatisch instellen op het al dan niet aanwezig zijn van deze (uitleg van mijn dealer...) dit is dan wel voor een afneembare trekhaak van fabriek af gemonteerd (Prijs: 700€ in België!).
Om achteraf een afneembare trekhaak te monteren zonder dat men een trekhaak-voorbereiding als optie heeft zal ook moeilijk zijn (en daarom ook kostelijk????) daar de losse trekhaak door een gat in de bumper (voorzien van een dekseltje) wordt gemonteerd !
 

driesp

Senior Member
Ik ben er uit.
Heb even gedubt tussen de horizontaal afneembare Thule/Brink pma of die van skoda NL.
verschil is 200 euro (629 - 829).
net toch maar de knoop doorgehakt en voor de zekerheid v Skoda én de waarschijnlijk iets minder zichtbare montage vd verticaal afneembare gegaan.

Wat een verschil met de eerst verwachte € 470 incl. montage voor een verticaal afneembare, maar ja... adverteren met "op voorraad" en vervolgens niet kunnen leveren... daar heeft natuurlijk niemand iets aan.

nb: vast kan volgens de dealer, ivm parkeersensor er recht achter, niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Race Bleu 18inch

Senior Member
Oh, okay:thumbsup:
Ik stond nl ook voor week 19 gepland, was gister bij de dealer maar deze kon nog niets zien.
Volgens de dealer kunnen ze het chassisnummer al zien in de systemen, dat zou dan betekenen dat de auto gefabriceerd is.

Hopelijk weet ik maandag meer !!, ben er nu wel klaar mee, met al dat wachten, va half oktober 2014.:banghead:

Waar ik mij overigens ook aan stoor is dat het nieuwe actiemodel, Tour, wel "snel, sneller", leverbaar is.:(
Begrijp trouwens ook niet waar Skoda die ca €1840,- voordeel vandaan haalt, voor de Fabia !! Zie het niet terug in de specificaties:lezen: !, en al zeker niet tov de first Edition !, jullie wel ?!
 
Laatst bewerkt:

Racebluetje

Senior Member
@Race Bleu 18inch wij hebben eergisteren een brief van onze dealer gehad dat de productie van onze fabia combi definitief in week 20 geproduceerd word :jaja: dus denk dat we hem begin juni hebben . Mijn dealer kon het wel zien op de computer ;) . Trouwens wij hebben hem begin maart 2015 besteld.
 

CDK

Forumguru
@Race Bleu 18inch er zijn tour editions die zeer snel leverbaar zijn, dit zijn auto's die al ingepland staan en MJ 2015 modellen zijn, wil je bijvoorbeeld licht en zicht pakket er op dan kan dat niet, die optie is pas vanaf juni bestelbaar en betekent automatisch MJ 2016 én een prijsverhoging van €200,- tov MJ 2015 auto's, ander stuurwiel en andere raambedieningsknopjes heb ik begrepen
 
Bovenaan Onderaan