Levertijd Skoda Fabia (3/2015) Combi

Ron467

Actief lid
Geld dat (geen mirror link meer) voor de auto´s die nog gebouwd worden of pas voor die besteld worden?
ik had toch niet gedacht om het te gebruiken (met mijn iphone 3 :bloos:), maar ben toch benieuwd wat er voor in de plaats komt.
 

Racebluetje

Senior Member
Geld dat (geen mirror link meer) voor de auto´s die nog gebouwd worden of pas voor die besteld worden?
ik had toch niet gedacht om het te gebruiken (met mijn iphone 3 :bloos:), maar ben toch benieuwd wat er voor in de plaats komt.

Deze mail kregen we van onze dealer

Goedemorgen,

Ik zag de chat die je hebt gevoerd met Skoda Nederland vwb Mirror Link .
Jullie Skoda Fabia combi wordt hiermee wel uitgerust ,maak je geen zorgen .
De productie van de auto staat voorlopig gepland voor week 20 ,dit kan nog wijzigen.

Zoals bekend werkt dit systeem (nog) niet optimaal ,we hebben het hierover gehad in onze gesprekken.

De First Edition uitvoering is niet leverbaar met af-fabriek navigatie.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
 

Ron467

Actief lid
week 20, even googelen, oh ergens midden in Mei!

mijne stond voorlopig op eind Mei (maar kon ook nog begin Mei worden, of juist weer later, "voorlopig" weet je wel :wacht:),
dus zal het bij mij ook nog wel kwade spiegel blijven.

had stiekem toch een beetje gehoopt op het echte spul of een andere oplossing zoals bv bij VW up (en citigo?) bedacht is; een vaste aansluiting voor een garmin toestel (wat dan bijgeleverd wordt).
ach, mijn losse garmin werkt ook nog steeds goed en kan ik telkens updaten.
 

rogitaro

Actief lid
Ik gebruik zoals misschien sommigen hebben gelezen MirrorLink en een HTC One M8 (Lollipop) met daarop een gekochte Sygic Car Navigation.

Vanmiddag was er een update van Sygic via google play. Dit waren kaartupdates en een update van Sygic zelf. Van versie 14.0 naar 15.0

Ik heb deze voordat ik naar huis reed op het werk nog snel gedownload.

Buiten dat de kaart nu actueel is (de brug N279 bij Den Dungen over het Maximakanaal staat er nu op) een andere grote verbetering opgemerkt.

Je kan nu in tegenstelling tot de vorige versie wel naar de radio of sd kaart luisteren terwijl je navigeert via MirrorLink.

Voorheen zag je in het display tussen de toeren- en kilometerteller alleen "MirrorLink tm" staan. Nu zie je zoals normaal als je van SD kaart draait de titels.

Ik hoef nu niet meer te prutsen met muziek vanaf de telefoon, (via de standaard muziek HTC app die door MirrorLink wordt ondersteund) die je alleen maar aan kan zetten en waar je niet je niet (even snel) kan wisselen tussen nummers.

Als je Muziek luistert en Sygic heeft een melding dempt de muziek naar een lager niveau en wordt daarna weer luider.
Je kan van beide de geluidsniveaus regelen via de volume knop op het stuur.

Ik werd vanmiddag erg blij van deze enorme verbetering.

Verder werkt het zoals ik al eerder heb verteld in mijn eerste post op dit forum probleemloos.

Te verkrijgen accessoires - velgen - navigatiesysteem modeljaar 2016 Fabia III

Je start de auto, sluit de telefoon aan via USB, unlocked je telefoon, legt m weg, start MirrorLink en als de verbinding er is start je de Sygic app en stelt de route in. Het zoeken naar de bestemming gaat erg snel.
 

rogitaro

Actief lid
Mmm ben weer een beetje verdrietig. Na een herstart van de telefoon, werkt het bovenstaande niet meer :cry:
De radio of sd blijft werken. In combi met de navigatie totdat je besluit om van radio naar sd of andersom te gaan.

Daarna is het weer stil, ja de mevrouw van de navigatie praat tegen je en je hoort de verkeersinfo via TP.
Het zou dus wel moeten werken. Geen idee waarom het gisteren wel vlekkeloos werkte.

Wordt of niet wisselen van radio/sd, of weer afspelen via de HTC audio app.
 

rogitaro

Actief lid
Bolero met Sd kaart in het dashboard kastje.
Op zich werkt het allemaal prima met Sygic. En een muziekje er bij kan in ieder geval met de voorgeinstalleerde muziek app op de HTC.

En alleen muziek vanaf de radio of sd ook.

Maar Sygic en Radio/sd wat minder. Ga vanavond nog wat proberen.

Verder ben ik er wel heel tevreden over, alleen na gisterenmiddag valt het wat tegen zeg maar.



Maar
 

Race Bleu 18inch

Senior Member
Gisteren te horen gekregen dat mijn First edition Combi sportpakket/panoramadak die ik begin November besteld heb eindelijk aangekomen is bij de dealer.
A.s vrijdag ga ik hem ophalen, en zal dan zsm foto's plaatsen.

Effe nog paar nachtjes afwachten, :)
Wat had je als productiedatum doorgekregen, welke week ?
En welke kleur krijg je ?
 

henks1

Lid
Het lijkt me stug dat een fabrikant de kleur zou kunnen veranderen zonder de klant er van in kennis te stellen.
Ik heb het vermoeden dat de dealer een fout heeft gemaakt en de verkeerde kleur heeft besteld. En wat is het dan handig om de fout bij de fabriek neer te leggen
 

EdK

Forumguru
Wat de dealer op zijn minst bij zo'n kleurverandering had behoren te doen is je hier van op de hoogte te stellen.
Zodat je voor een andere kleur had kunnen kiezen.
Want als er één kleur is wat hij me niet hoeft te geven is het nu juist die Zwarte kleur waar je echt alles op ziet...
Dus zou zeker er niet meteen accoord mee gaan al vind je de kleur ook prima, sleep er maar wat extra uit aan losse gadgets.....
 

CDK

Forumguru
@DannyWilliams, persoonlijk vind ik het een prachtige 'kleur' je ziet er alles op, dat wel, maar je hebt het niet besteld, dus ik zou het niet accepteren tenzij je door een financiële compensatie je ergernis kan vergeten. Anders een nieuwe bestellen en tot de aflevering gelijkwaardig vervangend vervoer.
 

henks1

Lid
Waarom is een afneembare trekhaak in Duitsland 550 Euro en hier veel meer?
 

Bijlagen

  • CCImageProxy.jpg
    CCImageProxy.jpg
    45,8 KB · Weergaven: 25

Ridley

Forumguru
Die is hier dezelfde prijs als de vaste: als je nu een vaste besteld kunnen ze die niet leveren en wordt de afneembare gemonteerd
 
Bovenaan Onderaan