Levertijd Skoda Fabia (3/2015) Combi

Pendragon

Forumguru
Panoramadak is dus bij de Fabia ook een probleem. Bij de O3 ook al. Misschien niet zo'n slimme actie geweest van Skoda, want mensen houden niet van lang wachten.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Tja, ik lees ook over de vertragingen en denk dat dat ook voor mijn bestelling zal gelden.

Ik had het vage idee naar de najaarsmeeting te komen, ook voor tuning van de DSG, en misschien ook de motor.
Maar dan mag ik al wel wat km's onder de wielen hebben, en dat zal in september nog weinig zijn.
Er van uitgaande dat tuning meer tot haar recht komt bij een motor die wat ingereden is.
Dus dat wordt dan ook voorjaar 2016, dus bijna over 1 jaar.

Zou Skoda nou echt niet de software van de aandrijflijn aanpassen alleen omdat ze gaan voor maximale milieuvriendelijkheid en niet voor 'drivebility'? Geen idee :sterretjes:.

Maar ach, als de auto zo gewild is zal het over een aantal jaren het wel goed komen met de inruilwaarde :thumbsup:.
Elk nadeel zal ook hier haar voordeel hebben?????
Dus ik wacht rustig, maar nagelbijtend, af.

Sterkte toegewenst, de andere wachtenden en mezelf!
 

achbrouwer

Forumguru
Maar dan mag ik al wel wat km's onder de wielen hebben, en dat zal in september nog weinig zijn

voor tuning maakt niet uit.
je moet sowieso de motor rustig inrijden en na 1000 km de olie vervangen denk ik.
2 maal een nieuwe auto gekocht ('95 en '98) bij beide auto's de olie afgetapt na 1000 KM

daar kwam behoorlijk wat vuil mee.
weet niet of de huidige nieuwe motoren "schoner" worden opgeleverd
 

Joske

Forumguru
Wordt niet meer gedaan alleszins, die fabrieksolie er af halen na x- aantal km :)

blijkbaar, heb ik mij laten vertellen, draaien de motoren proef in de fabriek en wordt er vervolgens daar schone olie op gedaan :)
 

CDK

Forumguru
Ik had het idee naar de najaarsmeeting te komen, ook voor tuning van de DSG, en misschien ook de motor.
Maar dan mag ik al wel wat km's onder de wielen hebben, en dat zal in september nog weinig zijn.
gewoon komen joh naar de nazomer meeting, is altijd erg gezellig :jaja: als je aanwezig bent kan je een kortingsvoucher krijgen die een jaar geldig is, zodat je kan chippen wanneer voor jou het goede moment is ;)
 

kiezel

Lid
Misschien een stomme vraag, maar is zou ik het riskeren een leasingwagen te chippen? Is dit makkelijk traceerbaar?
 

kiezel

Lid
Super, bedankt Corné! Hoeveel pk winst zou ik maken en heb je enig idee van de prijs? Ik neem aan dat de prijs afhankelijk is van het aantal pk's winst?

Zit binnenkort met de 90pk versie, maar zou hier graag 110 van maken (indien mogelijk).
 

CDK

Forumguru
@kiezel, nee je betaald niet per PK, gewoon een vaste prijs die afhankelijk is van waar je het laat doen. 110 Pk is zeker haalbaar, waarschijnlijk zelfs 120 of iets meer. Ik organiseer op 5 september bij TVS in Varsseveld de nazomer meeting voor dit forum, als je die dag aanwezig bent kan je een kortingsvoucher krijgen voor zo'n externe ECU, de kosten zijn dan €499,- in jouw geval inclusief een rollenbankrun en vermogensrapport.

http://www.skodaforum.nl/forum/i/na...ember-tvs-engineering-bv-varsseveld-nl.25976/
 
Bovenaan Onderaan