LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

nietje72

Forumguru
Da's ook nog een optie @Pendragon. Heb jij ze ook getest dan? Dan hoef ik die fittingen dus niet eraf te knippen. Maar zie ik goed op de afbeelding dat als het ware de kabel wordt doorgesneden door de montage van dat blauwe blokje? En als ik ze dan eraf wil halen als ze toch niet goed werken, moet ik de kabels met stekkertjes weer aan elkaar vastzetten?

Heb vandaag overigens de kabels van Leddel binnen gekregen. Ga eerst de stadslichten achter maar 'ns voorzien.
 

nietje72

Forumguru
Als dit voor mij als elektro leek zelfs te installeren is zonder veel problemen dan ga ik voor deze in plaats voor die weerstanden met fittingen. Neem aan dat er wel een beknopte maar duidelijke installatiebeschrijving van te vinden is. @EdK, zijn het deze die jij op de Roomster DRL's hebt zitten?

Vanmiddag de kabeltjes op de T10 achterlichtjes gemonteerd. Fittingen hiervan waren ook iets te groot dan de standaard dus krijg ze er waarschijnlijk niet meer uit. :pieker:
Eerste test met draaiende motor (plm. 5 minuten) gaaf geen melding... Moet morgen weer een uurtje v.v. op pad voor een werkafspraak dus kan dan echt testen. Meld me morgenavond weer. ;)
 

nietje72

Forumguru
Allereerst heb ik nu een Yeti en vloegel een RR , maar in de RR had ik geen DLR

maar wat bedoel je met deze ??
Oeps, sorry voor de belediging :fool:
Met 'deze' bedoelde ik de weerstandjes die @Pendragon in z'n post vermeldde: http://proledlights.nl/bau15s-p21w-can-bus-kabels.html

Vandaag heb ik rondgereden met de T10 weerstandkabels in de achterlichtunits en geen foutmeldingen meer! :thumbsup::bloemen:

Dus wil je overstappen op LED stadslichten achter, dan kan ik onderstaande configuratie aanbevelen:
 

EdK

Forumguru
Tsja alleen het probleem is dat ik die kabels niet achter de unit bij de yeti zomaar weg kan werken.
De ruimte tussen chassis en lamp is namelijk zo ongelooflijk krap.

Enne is geen belediging hoor mbt RR en Yeti
Beide zijn toch Skoda , dus........
 

nietje72

Forumguru
Zag het al op je foto's Ed, die kleine rondjes. Da's echt priegelwerk. Over priegelwerk gesproken: ik kijk net naar de aansluitkabel van mijn DRL's maar dat wordt ook krap om daar die weerstand van @Pendragon tussen te prikken...


IMG_1015.JPG
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Daar heb je die weerstanden met een 2 minuten per lamp zo tussen hoor.
Lamp er geheel uitnemen de boel knijpen met waterpomptang en lamp met weerstand terug zetten en zorgen dat weerstand lekker in de open lucht hangt.


piece off spacecake........ maar kijk uit met lamp plaatsen sommige hebben hun vinger er al op gebroken.... oeps
 

Pendragon

Forumguru
Ik weet niet hoe het bij de Yeti is, maar bij de Superb is er maar heel weinig ruimte om de kabel eruit te halen. De unit helemaal los geeft maar een kort stukje kabel, helaas :(
 

EdK

Forumguru
hahaha, denk dat je bij de superb meer ruimte hebt om bij de lamp te komen dan bij de DLR van de Yeti.
Je kunt namelijk niet eens zien wat je doet, en moet echt alles op de tast doen...
Maar de stekker met lamp los van de unit , geeft net iets meer ruimte om de weerstand met een wasserpomptang vast te knijpen in en tussen de motorruimte....
 

nietje72

Forumguru
Even voor de duidelijkheid: ik knijp die blauwe weerstandklemmetjes toch op die bruine en gele kabel die tussen de zware isolatietape en het zwarte aansluitstuk naar de grijze fitting zit?

2014-10-10_223837.jpg
 

EdK

Forumguru
Klopt de weerstand gaat parallel over de lamp heen !!
Dus je twee draden naar lamp toe zijn de draden waar de weerstand parallel overheen gaat
 
Bovenaan Onderaan