LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

nietje72

Forumguru
Even voor de duidelijkheid: wat past er niet van de weerstandkabel: de grijze fitting waar de LED lamp in gaat in de behuizing of het zilverkleurige fittingdeel dat in de originele Skoda fitting moet waar nu de DRL in zit?
 

Happyman

Forumguru
De fitting waar de ledlamp in moet. De lamp past wel maar je kan de fitting niet in de behuizing vast draaien.
 

nietje72

Forumguru
Dank je, dan had ik het goed begrepen. Dus die fitting van de kabel eraf knippen, een originele bij de dealer bestellen en die erop zetten is de oplossing? En dat allemaal om een LED lamp werkend te krijgen. Tja, je moet er wat voor over hebben. ;) Iemand een idee wat zo'n fitting trouwens ongeveer kost?
 

Joske

Forumguru
@nietje72

volgens mij bedoel je nummertje 5 op onderstaande tekening? (jij zult 5A volgens mij nodig hebben aangezien het om een mistlamp met DRL functie gaat)
kostprijs: €6.10 per stuk :)

Naamloos2.jpg
 

nietje72

Forumguru
Hi Joske,

Dank voor je tekening! Ja, ik bedoel inderdaad nummer 5 zoals op jouw tekening is aangegeven. Zie ook de foto van @Pendragon in #483. Da's exact zoals ik het ook heb. Heb ik dan nog steeds 5A nodig of 5?
 

Joske

Forumguru
Dat weet ik niet Rein.. 5a heeft als specifieke opmerking dagrijlichten, vandaar dat ik denk dat het die zijn :)
 

nietje72

Forumguru
Ik moet morgen met de O2 op pad dus zal 'ns kijken of ik de canbus melding ook krijg wanneer ik de motor direct start. Had 'm van de week bij de montage nl. alleen op contact staan. Zo ja, dan ga ik bij de dealer langs voor de fittingen en bestel bij Leddel de weerstandkabels. Heb trouwens Leddel al gesproken over de combi LED lampen met weerstandkabels. Hier hadden ze inderdaad nog niet over nagedacht en zijn benieuwd naar mijn feedback. Toen wist ik overigens nog niet dat de fittingen van Skoda afwijkend zijn van de standaard BA15s aansluitingen. :banghead:
 

nietje72

Forumguru
Ik vrees dat Skoda en LED nooit vrienden zullen worden. Na de ritjes van dit weekend krijg ik zelfs canbus meldingen op de 5630 T10 LED's in de achterlicht units :nono:. Ik heb daarom net de beurs maar weer getrokken en bij Leddel een stapel weerstandkabels gekocht. Hij heeft ze namelijk ook voor de T10 W5W lampjes: http://www.leddel.nl/a-113012/t10-w5w-led-weerstand-kabel/ (nu niet meer want na mijn bestelling zijn ze uitverkocht meldt de shop :deuk:). Van de week bij Ab Mulder maar 'ns langs voor de DRL fittingen en dan aan de slag. Ik hoop dat alle BC meldingen wat mijn wagen betreft dan zijn opgelost. Het wordt wel een dure grap zo...
 

Pendragon

Forumguru
Helaas....na een paar dagen vandaag toch weer canbus melding dat mijn rechter drl stuk is. Hij brand gewoon. Lampjes gaan terug. Ik geef het eerst op.
 

EdK

Forumguru
En als je de lampjes nu eens houd en de superb nu eens omruilt ???

niet ??
geen optie ??
Tsja leer er dan maar mee leven dat je een foute superb hebt....:deuk::deuk::deuk:
 
Bovenaan Onderaan