Kinderziektes Octavia III?

Rene C

Forumguru
Zelf beetje allesreiniger + spiritus en microvezel doek. Combo werkt ook perfect om fornuis (glas) streeploos schoon te maken.:bloos:
 

Altos

Banned
Maar heb je nog wel de keuze om de CC uit te schakelen (met behoud van de laatste snelheid in het geheugen) door het knopje bovenop tot de aanslag te duwen, en dan later zelf weer op de Resume-knop te drukken zonder dat de auto intussen "zelf" initiatieven onderneemt?
Dat kan idd nog steeds, dat is overigens hoe ik altijd de cruise control heb gedeactiveerd ipv het koppeling of rem pedaal te gebruiken. Nieuwe functie is wel prettig vind ik maar vraagt enige gewenning.
 

Canon-Eye

Forumguru
Zo gebruik ik hem meestal ook, tenzij ik toch al op vrij korte termijn moet afremmen of stoppen.
Wel iets om dan even aan te wennen, dat-ie na de kruising ongevraagd uit zichzelf weer naar de oude snelheid wil...
 

auriga

Forumguru
  • Beslaan voorruit
Dit heb ik dus ook.. wat kan ik hieraan doen? Dat kan ik niet terugvinden.
Ik heb gelezen dat dit kan liggen aan de weekmakers in de kunststof onderdelen die uitdampen.
Dit veroorzaakt aanslag op de voorruit en dus meer kans op beslaan. Die weekmakers veroorzaken ook die typische "nieuwe auto geur"
 

Archie

Senior Member
Ik lees het al vaker, maar er staat nu bijna 10.000 op de teller en ik krijg net een melding; controleer oliepeil?

Hebben heel veel mensen hier last van of begin ik het gevoel te krijgen dat ik net een pech versie heb? (gezien de windruis die weinig mensen hebben en de stoel die doorzakt?)
 

Joske

Forumguru
ik krijg net een melding; controleer oliepeil
je bent zeker niet de eerste alleszins, moest dat een troost kunnen zijn :)

Goed bijhouden hoe vaak en hoeveel jij (of de dealer) bijvult. Er zijn hier al mensen geweest die met 1 keer bijvullen er vanaf waren, dus niet wanhopen ;)
 

Tom RS

Forumguru
Ik heb net de eerste keer bijgevuld (26000 km). Oliepeil stond net op minimum, dus nog geen signaal gekregen.
Koelvloeistof inmiddels wel al 3 maal bijgevuld, oorzaak onvindbaar.
 

micky

Forumguru
Niets bijgevuld hier, de eerste auto sinds ik me kan herinneren die geen olie nodig heeft na 15.000km (peil halverwege op 14.000km) en hij krijgt nog best op zijn donder ook met al die Duitse km (zie verbruik :) )
 

O3-Rider

Senior Member
Ik lees het al vaker, maar er staat nu bijna 10.000 op de teller en ik krijg net een melding; controleer oliepeil?

Hebben heel veel mensen hier last van of begin ik het gevoel te krijgen dat ik net een pech versie heb? (gezien de windruis die weinig mensen hebben en de stoel die doorzakt?)

Als dit je rustig maakt:

na 5000 km zelf gepeild, dealer heeft er half litertje bij gedaan. Daarna tot de eerste beurt bij 30.000 geen olie meer verdwenen.
 

O3-Rider

Senior Member
Idd koelvloeistof was ook bijgevuld na een kleine 3000Km. Tot op heden 32.000 verder, zelfde niveaud. :-)
 

dagev000

Nieuw lid
Intussen 64000 op de teller (ruim 11mndn) en onlangs voor de 2e 30dkm beurt geweest. In 11 maanden tijd ongeveer 2.5 tot 3 liter olie moeten bijvullen. Als de computer oliepijl aangeef, ga er maar van uit dat nog net onderkant pijlstok in olie zit.
 

Tom RS

Forumguru
Ze hebben alles al nagekeken maar vinden niks. Het is ook een beetje vaag: na bijvullen kan het 3 à 4 maand goed gaan en dan plots zakt het tot onder het minimum (ik controleer elke week). Na bijvullen weer hetzelfde verhaal. Alles is al onder druk gezet, zonder resultaat.
 
Bovenaan Onderaan