Kinderziektes Octavia III?

Forrest

Actief lid
Dat van het water bij de zijramen staat er wel in. Is met de modificatie van de spiegel "opgelost" toch.

Bonkende achteras heb ik niet gelezen. Wil je dit even nader toelichten @spikehome
 

micky

Forumguru
Ik mis het resoneren van de binnenbekleding in de kofferbak bij de CANTON, dat stuk waar de 12v aansluiting zit klappert als een gek bij een lekkere bas, ik moet het nog even los zien te krijgen, zag zo 1,2,3 niet hoe ik er achter kon komen.
 

spikehome

Forumguru
Ja idd met modificatie dacht ik opgelost.
Lees toch dat veel mensen met schokdempers aan het experimenteren zijn tegen het bonken.
Misschien dat andere er nog toelichting kunnen geven.
 

Forrest

Actief lid
Is dat niet toevallig hetzelfde waar ook de Fabia II last van heeft? Als de auto beladen is dat hij snel in de aanslagen klapt. Kan me dit fenomeen nog herinneren van een collega met een Fabia II Combi. Meende dat hij er met de O2 ook last van had.
 

micky

Forumguru
bij mij hebben ze trouwens de bumpstops verwijderd met het plaatsen van de Eibach's bij de dealer, bonken is mij sowieso vreemd, behalve dat typische onprettige dreuntje als je over een richel rijdt met hogere snelheid, 1 van de mindere eigenschappen van de "starre"achteras.
 
Interessante lijst. Ik zie 'm net voor het eerst en herken een aantal zaken.

Wel lijkt het me verstandig om bij ieder punt aan te geven of een probleem
- slechts bij 1 gebruiker bij zijn auto geconstateerd is,
- of dat het probleem bevestigd is door de garage / skoda en/of door meerdere gebruikers is geconstateerd.

Ik denk niet dat je een situatie wil hebben waarbij een (1) individueel probleem door een verkeerde inschatting en generalisaties kan uitgroeien tot een ramp voor het gehele model auto.

Persoonlijk zou ik problemen die slechts door 1 of enkele gebruikers geconstateerd zijn op een aparte lijst zetten van "potentiele issues" en pas als er meerde mensen zich melden hiermee verplaatsen naar de lijst van "echte" issues.
 

henriz

Forumguru
Ik heb nog wel een punt om toe te voegen (vooralsnog geconstateerd bij 1 gebruiker, namelijk ikke):
Bij Amundsun wordt de dag/nacht instelling niet geupdate wanneer dag/nacht in automatisch staat. Wanneer ik de setting op automatisch zet krijg ik wel het juiste schema (overdag lichten 's avonds donker), maar wat het ook is, daar blijft ie dan op.Als het donker wordt springt ie niet op donker. Zelfs niet als ik midden in de nacht ga rijden.
 

Forrest

Actief lid
Interessante lijst. Ik zie 'm net voor het eerst en herken een aantal zaken.

Wel lijkt het me verstandig om bij ieder punt aan te geven of een probleem
- slechts bij 1 gebruiker bij zijn auto geconstateerd is,
- of dat het probleem bevestigd is door de garage / skoda en/of door meerdere gebruikers is geconstateerd.

Ik denk niet dat je een situatie wil hebben waarbij een (1) individueel probleem door een verkeerde inschatting en generalisaties kan uitgroeien tot een ramp voor het gehele model auto.

Persoonlijk zou ik problemen die slechts door 1 of enkele gebruikers geconstateerd zijn op een aparte lijst zetten van "potentiele issues" en pas als er meerde mensen zich melden hiermee verplaatsen naar de lijst van "echte" issues.

Ik heb getracht om eenmalige klachten niet in de lijst te plaatsen.

Wilde ook onderscheid maken tussen de modellen, benzine/diesel en motorinhoud. Dit is echter, zeker voor mij, een probleem aangezien ik niet weet wat voor auto iemand heeft.
 

Forrest

Actief lid
Dat hoort inderdaad toch zo als je een handbak hebt. Heeft alles van VW tegenwoordig. Kun je cruisecontrol bij stoplicht vervolgen en opschakelen zonder steeds te CC opnieuw te moeten activeren. Zal ongetwijfeld wel erg wennen zijn!

Begrijp ik nu goed dat de CC wel uitschakelt als je koppeling intrapt maar dat de geprogrammeerde snelheid onthouden blijft en je met een druk op de knop deze snelheid weer kan vervolgen.

Of is het zo dat je bijv 100 km/h in de 5 rijdt op de CC en je terugschakelt naar de 4 de CC de 100 km/h handhaaft zonder tussenkomst van de bestuurder. Dit herken ik namelijk niet van de vw's waar ik regelmatig in rijdt.
 

Forrest

Actief lid
Oké, hmmm zal er eens op letten. Ik rijdt namelijk zeer regelmatig, 2 á 3 keer per week, met huurauto's. Zijn over het algemeen vrij nieuwe auto's
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar heb je nog wel de keuze om de CC uit te schakelen (met behoud van de laatste snelheid in het geheugen) door het knopje bovenop tot de aanslag te duwen, en dan later zelf weer op de Resume-knop te drukken zonder dat de auto intussen "zelf" initiatieven onderneemt?
 

Canon-Eye

Forumguru
Terpentinelucht is nogal hardnekkig, zou ik liever niet doen.

Ik zou het bij ammonia in koud! water houden. Ontvet en reinigt de ruit als een dolle en de lucht verdwijnt met een beetje ventilatie snel en volledig, zelfs als je een druppeltje op je dashboard zou morsen.
En die damp (NH3) is trouwens ook nog erg nuttig, mocht je toevallig verkouden zijn... (van mijn scheikundejuf geleerd, jaren '60 :jaja: )

Een prop krantenpapier werkt heel goed om je natte ruit droog te krijgen, als je geen zeem bij de hand hebt.

Algemeen: een vuile/vettig aangeslagen ruit beslaat sneller dan een goed schone, doordat er condensatiekernen op aanwezig zijn.
 

lugolux78

Forumguru
Heb trouwens ook goede ervaring met W5 schuim voor ramen van de Lidl.
Helaas hebben ze deze niet continu in assortiment.
Helpt goed (alleen tot mijn eigen stomheid niet binnen op voorruit gebruikt, daar ik een grote hekel aan het schoonmaken van de voorruit heb,.... te kleine armpjes hahaa)
 
Bovenaan Onderaan