Het grote winterbanden topic: winters 2016-2019

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Waarom eigenlijk maar 50euro willen spenderen? Band is toch wel een belangrijk iets. Liever 200 euro meer uitgeven en niet in de gracht belanden. Uiteindelijk rij je toch met een winterband meerdere jaren dus de meerkost voor een hele goede band is peanuts. :pieker:
Ach sinds hij een Mazda heeft spreekt hij voor ons wel meer wartaal.....:deuk:
Idd. Rijplezier, fun, grip, ... staan niet in de woordenboek van een skoda-rijder :tongue:
 

CDK

Forumguru
Het is niet zo dat er een speciale velg noodzakelijk is hoor? Het is hooguit wat lastiger omleggen omdat de randen veel stugger zijn...

Er is wel degelijk een andere velg noodzakelijk :jaja: Tenminste wel als je hem bij een lekke band wil doorrijden :jaja: Op de standaard velg bij een lekke band en doorrijden klapt de wang naar binnen. Kortom nooit kopen als je niet de geschikte velgen hebt, want het comfort is ronduit slecht van run flat banden.

Edit: ff Google geraadpleegd om m’n verhaal te bevestigen ;)

https://www.kscimport.nl/runflat
 

brepus13

Forumguru
Er is wel degelijk een andere velg noodzakelijk :jaja: Tenminste wel als je hem bij een lekke band wil doorrijden :jaja: Op de standaard velg bij een lekke band en doorrijden klapt de wang naar binnen. Kortom nooit kopen als je niet de geschikte velgen hebt, want het comfort is ronduit slecht van run flat banden.

ik heb het artikel gelezen, het verbaasde me want binnen de bmw groep maakt niemand zich er druk om maar goed... ik ben er sowieso geen fan dus heb ze er destijds af laten halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
ik heb het artikel gelezen, het verbaasde me want binnen de bmw groep maakt niemand zich er druk om maar goed... ik ben er sowieso geen fan dus heb ze er destijds af laten halen.

Je hoeft je er ook niet druk over te maken, maar dan wel in het achterhoofd houden dat je een aanzienlijk risico neemt bij doorrijden met een lekke band :)
 

hemi24

Forumguru
Veel plezier, je had ook een evengoede band kunnen hebben die een stuk minder lawaai maakt...
Ik was eerder voor een Michelin PA6 of Dunlop WS5 gegaan, ookal heb ik in het verleden goede ervaringen opgedaan met winterconti's!
 

Roeland80

Forumguru
Klopt had gekund heb er als zomerbanden continetal ecocontact 5 onder liggen ook 71 dec... geluid vind het wel meevallen die Michelin Alpin 6 is volgens mij nog niet zoveel van bekend staat ook bij ANWB er nog niet Tussen in 2018 en als ik het zo zie ook een hele andere band dan de alplin 5. Dunlops trekt mij niet zo heel erg weet niet....
 

HarrieSkoda

Forumguru
Bedankt voor jullie reacties! Toch maar van de RFT af gezien nu toch iets meer uitgegeven en Continental WinterContact TS 860 205/55 R16 91H besteld!!!!

Zeker een goede keuze!
De conti doet het erg goed in het winterbanden segment.

Zou deze ook graag willen als vervanger van de Goodyear Ultragrip 8 performances. Helaas niet beschikbaar in mijn maat..

Voor jou kan de winter beginnen ;).
 

Hakar

Donateur
Het wordt hier alleen maar warmer, maar dat kan ook komen doordat we zojuist de sauna hebben aangezet. :D

Overigens bevallen de All Seasons goed, ondanks de slechte wegen in dit zuidelijk deel van Belgique.
 

brepus13

Forumguru
Komende week nog steeds overdag boven de 8 graden... pas vanaf zondag lijkt het te gaan vriezen zoals ik het net zag. Misschien komend weekend de bandjes maar wisselen, is dat ook maar weer achter de rug
 

SuperBeeb

Forumguru
Gisteren 2 nieuwe voorbandjes laten monteren. Zomerbandjes. Voor die paar km die ik in de winter rijdt, heb ik geen zin om een set winterbanden te kopen. En dan 2x per jaar moeten wisselen. Bewuste keuze, ik weet wat de risico’s zijn.
 

Jewepe

Forumguru
Morgen komt er een fris setje Continental AllSeasonContact onder de Passat. Ben benieuwd hoe dat bevalt na zo'n twintig jaar afwisselend met zomer- en winterbanden gereden te hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan