Het grote winterbanden topic: winters 2016-2019

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Donateur
Test even gedaan, en met vlag en wimpel geslaagd :D
Vond het niet makkelijk, ben alleen maar multiplechoicetesten gewend met maximaal 4 antwoorden.:banghead:
Maar na enig testen bleken de laatste stipjes allemaal groen te worden bij alle 25 vragen.:deuk:
 

Fmoon

Forumguru
Voorlopig nog maar lekker de huidige wielen eronder houden, voorspellingen zijn best fraai aankomende 2 weken.
 

Roeland80

Forumguru
ik kan 4x Continental ContiWinterContact TS 830 P RFT Overnemen met 7mm
DOT is voor mij nog onbekend maar die krijg ik nog. (Werd wel aangegeven dat het jonge gebruikte banden waren)

Iemand bekend met deze winterband?
 

brepus13

Forumguru
Prima band hoor ( heb ze zelf ook liggen) al heb je inmiddels ook de ts850 en ts860.... ik snap alleen niet zo goed waarom je rft zou willen.
 

Canon-Eye

Forumguru
ik snap alleen niet zo goed waarom je rft zou willen.
Dat lijkt me nou precies de reden dat de vraag naar ervaringen hier wordt gesteld: er doet zich een kans voor om zo'n stel runflats voordeliger aan te schaffen, maar TS twijfelt er kennelijk over...
 

Rallye

Forumguru
Heeft je Skoda runflats? Dat ken ik van Skoda niet. Passen die op gewone velgen? Veel BMW’s in Nederland hebben wel runflats.
 

brepus13

Forumguru
Ik heb op mijn vorige bmw juist de rft eraf gehaald maar goed dat was mijn voorkeur.

Dat lijkt me nou precies de reden dat de vraag naar ervaringen hier wordt gesteld: er doet zich een kans voor om zo'n stel runflats voordeliger aan te schaffen, maar TS twijfelt er kennelijk over...

Als het de ts ging om de vraag rft of non rft dan had hij zijn vraag misschien beter anders kunnen formuleren?

Zoals gezegd is de ts830 een prima band al zou ik hem dus niet in rft hoeven.
 

leon-cupra

Forumguru
RFT is toch wel handig. Mijn baas had ook rft banden op zijn vorige bmw. Nagel in de band, even oppompen en doorrijden naar een hersteller. Anders sta je daar langs de kant van de weg (vaak onveilig).
Grootste nadeel is wel dat ze stukken harder rijden dan een gewone banden en dat is de reden dat velen ze veranderen.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
had hij zijn vraag misschien beter anders kunnen formuleren
Mwah... Hij specificeert merk en type inclusief RFT-aanduiding en vraagt of iemand bekend is met "deze" band (dus niet de gewone die toch wel goed bekendstaat).
Voor de aandachtige lezer is alle info aanwezig... :pardon:
 

Roeland80

Forumguru
Bedankt voor de reacties!! Ik kan inderdaad deze specifieke band overnemen van iemand dus de RFT is inderdaad een extraatje
Hij had ook nog 2x 2 andere conti’s 800 en 850 geloof ik voor de zelfde prijs dus dacht dat dit wel een goeie deal was..... rijden harder?
 

brepus13

Forumguru
De band is veel stugger en geeft dus minder demping via de wang. Daarnaast is de band zelf een stuk zwaarder wat invloed heeft ( theoretisch) op acceleratie, en wegligging. Geen idee of je het verschil zelf ook gaat merken, mijn ervaring en dus voorkeur gaat uit naar non rft. Ik vond mijn auto prettiger zonder de rft. Natuurlijk heeft het ook voordelen... keuzes... :-)
 

Canon-Eye

Forumguru
Het (b)leek nuttig om de kern van de vraag, nl. ervaringen met deze specifieke band, duidelijker te maken, dat heb ik geprobeerd zonder verdere bijbedoelingen.
Dat was kennelijk niet aan iedereen besteed... ;)
Ik kan inderdaad deze specifieke band overnemen

(Lamaar, verder niet zo belangrijk)
 

hemi24

Forumguru
Hou er rekening mee dat je bij sommige bandenboeren extra betaald voor montage van runflats...
Vooral de platte banden schijnen een feest te zijn om te monteren!
 

Roeland80

Forumguru
Okee ben er al uit zie ook dat Run flat banden een speciale velg nodig is.... ik ga effe verder zoeken.
Ik Ben opzoek naar:
4x 205-55-r16 T of H winterbanden max 50,- per stuk incl montage op mijn LM.
 

brepus13

Forumguru
Het is niet zo dat er een speciale velg noodzakelijk is hoor? Het is hooguit wat lastiger omleggen omdat de randen veel stugger zijn...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan