Het grote winterbanden topic: winters 2016-2019

Status
Niet open voor verdere reacties.

deusjevo

Forumguru
Ik proef uit je reactie dat je je geloof ik aangesproken voelt? :jaja:

Stel, je wilt van Tietjerkstradeel naar Lubbekut rijden over een lokale weg waar je niemand tot last bent op zomerbanden, doe je best.
Maar, ik doel dus meer op de bestuurders die hele fly-overs op de A4 vast zetten bij gebrek aan aangepast schoeisel.
Collega's hebben daar gisteren 3 uur vertraging door opgelopen, echt top.

Geen idee waar jij op rijdt maar als je op Cross Clijsters of 4 seizoenenbanden rijdt ben je aangepast toch?
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Nu moet je ook de 'winterbanden mensen' niet over één kam scheren. Ook lui op zomerbanden dachten godzilla te zijn. Sommige bestuurders denken zelfs vrijstelling te hebben van rode verkeerslichten, etc.
Lekker gevaarlijke situaties hierdoor. Doorrijden als het geel is, snappen er ook veel niet, omdat je niet met dezelfde snelheid en bijbehorende tijd het kruispunt vrij hebt gemaakt.

Superioriteitsgevoel vind ik dan ook weer erg overdreven. En ja hierbij voel ik me aangesproken, omdat ik absoluut een voorstander van winterbanden ben.

Zoals @deusjevo al aangeeft, hoeveel trucks hebben er wel niet vastgestaan bij een simpele fly-over, omdat ze er simpelweg niet op kwamen.

Verassend, degene met all weathers hebben alleen maar lof voor die banden en degene met winterbanden hebben alleen maar lof voor die banden.

Nou, zelfs gisteren was er niets te beginnen met winterbanden. Dat was gewoon koppie erbij houden. Ik reed midden in de sneeuwstorm terug naar huis, harder dan 40 km/h heb ik absoluut niet kunnen rijden.
 

Huibdos

Senior Member
Na 32 jaar glibberen in de winter kwam ik achter de kracht van winterbanden, zodat ik die ook aanprijs bij vrienden en familie. Maar ze moeten zelf weten wat ze doen!
Vooropgesteld dat ook met winterbanden een ijshelling moeilijk of niet te nemen is, met zomerbanden is die ijshelling onmogelijk te nemen.
Als je je beperkingen kent en thuis blijft: voortreffelijk. Maar die keuze heb je niet altijd en dan zijn winterbanden top.
Voor die paar dagen met sneeuw en het strooibeleid in NL, kan je niemand tot het monteren van winterbanden verplichten. Zolang de weg niet schoon is zul je met zomerbanden voorzichtig moeten rijden.
Ook als je geen voorstander bent, denk eens bij jezelf na waar je tegen bent.
Een veilig gebruik van de weg wil toch iedereen?
 

Canon-Eye

Forumguru
Ook als je geen voorstander bent, denk eens bij jezelf na waar je tegen bent.
Ik ben tegen heel weinig dingen. Ik heb zelf ook vele zomers lang de winterbanden in de garage gehad om die te kunnen monteren zodra dat (soms onverwacht) nodig was, zelfs nog - uit gewoonte, denk ik - toen ik al jarenlang niet meer de kans liep om bij nacht en ontij te moeten uitrukken naar een of ander incident. Toen het CrossClimate-kwartje (nou ja, eurootje...) viel, heb ik mijn winterwielen cadeau gedaan aan een familielid in volcontinudienst en ben tot heden heel tevreden met zowel het gemak als het resultaat.

Waar ik me inmiddels wel een klein beetje aan begin te storen is de nadruk waarmee (sommige) winterbandaanhangers geen gelegenheid onbenut laten om die als het enige ware en juiste en veilige middel neer te zetten. Dat is gewoon niet zo...
Het is net als met zoveel andere zaken: bv. een Rolls zal ongetwijfeld beter rijden dan pakweg een 2CV, maar ook die laatste heeft mij destijds altijd droog en met warme voeten gebracht waar ik moest zijn.
Anders gezegd, we weten het nu wel - kan het dan nu misschien een tandje minder met die zendingsdrang? ;)
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Ben nu wel benieuwd hoe het al onze pro-4-seizoen leden af gaat deze dagen..
Veelal werd er gemeld dat vier seizoeners in ons klimaat prima volstaan..

Die vlieger gaat met dit pak sneeuw niet op. Dus; hoe is het gegaan met iedereen ? :D

Je wil het vast niet horen, maar dat ging super! Zelfs m’n buurman met échte winterbanden nog uit z’n parkeervak getrokken met een sleepkabel :deuk:
 

CDK

Forumguru
@deusjevo al aangeeft, hoeveel trucks hebben er wel niet vastgestaan bij een simpele fly-over, omdat ze er simpelweg niet op kwamen.

Verassend, degene met all weathers hebben alleen maar lof voor die banden en degene met winterbanden hebben alleen maar lof voor die banden.

Op m’n vragwaggel liggen ook (Continental) 4 seizoensbanden en voor de zekerheid bij hellingen en fly-over’s m’n sper er bij gepakt en geen centje pijn hoor, zowel geladen als leeg ben ik overal veilig gekomen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik ben tegen heel weinig dingen. Ik heb zelf ook vele zomers lang de winterbanden in de garage gehad om die te kunnen monteren zodra dat (soms onverwacht) nodig was, zelfs nog - uit gewoonte, denk ik - toen ik al jarenlang niet meer de kans liep om bij nacht en ontij te moeten uitrukken naar een of ander incident. Toen het CrossClimate-kwartje (nou ja, eurootje...) viel, heb ik mijn winterwielen cadeau gedaan aan een familielid in volcontinudienst en ben tot heden heel tevreden met zowel het gemak als het resultaat.

Waar ik me inmiddels wel een klein beetje aan begin te storen is de nadruk waarmee (sommige) winterbandaanhangers geen gelegenheid onbenut laten om die als het enige ware en juiste en veilige middel neer te zetten. Dat is gewoon niet zo...
Het is net als met zoveel andere zaken: bv. een Rolls zal ongetwijfeld beter rijden dan pakweg een 2CV, maar ook die laatste heeft mij destijds altijd droog en met warme voeten gebracht waar ik moest zijn.
Anders gezegd, we weten het nu wel - kan het dan nu misschien een tandje minder met die zendingsdrang? ;)

*Zet de popcorn weer weg en begint te typen...*

Jammer dat je niet direct reageert op mijn bericht, want je bent (sommige) mensen (met winterbanden) over een kam aan het scheren met je opmerking.. Ik snap niet dat je je moet storen aan opmerkingen, volgens mij mag eenieder zijn mening laten ventileren (uiteraard wel met onderbouwing, da's wel zo makkelijk).

Ik benadruk nogmaals; natuurlijk ben je als autobezitter voorstander van de banden die je zelf onder je auto hebt liggen. Je hebt ze immers niet voor niets aangeschaft, dus je gelooft juist in die banden!

Van je vergelijking klopt overigens ook niets. Een vierseizoensband is géén winterband en géén zomerband. Het is immers 'het beste van twee werelden' wat je samenvoegt. Het is dus geen eerlijke vergelijking zoals jij deze stelt.

Dat de winter maar snel voorbij is, kan deze discussie ook gesloten worden, want schijnbaar zijn er mensen met oogkleppen op :shutup:. Dat je je gaat storen aan berichten van mensen die voorstander zijn van winterbanden is alleszins vreemd te noemen.

Op m’n vragwaggel liggen ook (Continental) 4 seizoensbanden en voor de zekerheid bij hellingen en fly-over’s m’n sper er bij gepakt en geen centje pijn hoor, zowel geladen als leeg ben ik overal veilig gekomen.

Ja daar zeg je wat, niet iedereen kan rijden zoals jij, @Corné de Kluijver :D.

Nee zonder grappen, ze hadden hier in de buurt écht moeite.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Horkje

Forumguru
E64325BD-4F67-489D-A180-735D82963368.jpeg C41A80D0-1B0F-4F1E-9E9E-BAFFE124B558.jpeg 9E043121-60AC-4E90-B288-DDF334048C68.jpeg E820D59A-A92D-45CD-893B-126385749638.jpeg

Sinds gisteren de zomer Conti’s verwisseld voor de winter Pirelli’s.

Gelijk even op een afgesloten parkeerterrein met ijs en sneeuw proef gereden. Wat een enorm positief verschil!

Deze winterbanden lijken trouwens ook flink stiller.

Bij het balanceren heeft de attente vakman antraciet kleurige loodjes geplakt. Was mooier dan echte loodkleur.
 

Horkje

Forumguru
Men kan en mag wat tussen haakjes staat negeren. Dan klopt het wel en ook hier moet men misschien de nuance (willen) zien.

Maar goed, we kletsen met zijn allen lekker langs elkaar heen. Geeft niks verder.

Beetje lief zijn voor elkaar en ontopic proberen te blijven kan nooit kwaad....

:bloemen:
 

Horkje

Forumguru
@HarrieSkoda Ik was wat te vroeg en er zat een goede doe het zelf wasbox om de hoek. Dus ben even lekker los gegaan met hoge drukspuit, sop en heeeel veeeel hotwax.

Dacht als ze er mooi schoon en blinkend bij staat doen ze vast nog beter hun best met bandenwisselen...
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik wilde jullie de wijze woorden van deze man niet onthouden.

1k0.jpg


Met andere woorden; als je in de winter wél afhankelijk bent van van je auto, dan........:deuk::deuk::deuk:
 

Huibdos

Senior Member
Op de bank voor de televisie is het beste alternatief om veilig te zitten, als je niet afhankelijk bent van je auto, in zomer en winter, de zgn all seasons bank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan