Het grote winterbanden topic: winters 2016-2019

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben nu wel benieuwd hoe het al onze pro-4-seizoen leden af gaat deze dagen..
Veelal werd er gemeld dat vier seizoeners in ons klimaat prima volstaan..

Die vlieger gaat met dit pak sneeuw niet op. Dus; hoe is het gegaan met iedereen ? :D


Hier iig met de O3 op Conti TS860 geen moeite. 17 inch; 225 breed. En de straten hier in de woonwijk zijn aardig platgedrukt. Geen verse sneeuw meer.. hoogstens een zeer dun laagje want het sneeuwde wel constant. Trapte op een recht stukje even het gas wat abrupter in; de auto trok gewoon vooruit.. schrok er een klein beetje van want ik rekende op wheelspin haha..
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Die vlieger gaat me dit pak sneeuw niet op. Dus; hoe is het gegaan met iedereen
Vanmiddag over niet-gestrooide wegen rond mijn woondorp op pad geweest. Gewoon rustig aan gedaan (is sowieso 60km zone, maar in bochten doe je dat met dit weer natuurlijk niet) en geen problemen ondervonden. Ik moest zelfs behoorlijk gasgeven om het esp-lampje in actie te krijgen.
Genoeg vertrouwen in de CrossClimates gekregen.
 
Net ook nog even snel de winterbanden van de auto van m'n vriendin gemonteerd. Klein formaat Vredestein Snowtrac 3.
Deze banden verbazen me in positieve zin!

Had op de Aygo destijds snowtracks 3; kwamen wij zonder moeite de straat mee uit. De meeste anderen op zomersloffen konden het parkeervak toen niet eens uitkomen. Waren 14 inch sloffen destijds.. dat moet 155 of 165/65 zijn geweest toen.
 

Porettuhcs

Senior Member
@Disaster-Master... niet veel gestuurd vandaag maar had geen problemen met mijn Vredestein quatrac 5! Heb zo een 30 km gereden in en rond mijn dorp. Wel aanpassen aan de omstandigheden natuurlijk en de rest die op zomersloffen reed hielden mij genoeg op om veilig weer thuis te komen. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Horkje

Forumguru
Hier morgenmiddag pas nieuwe winterbanden erop..... Leuke timing

Het worden Pirelli’s met E/B/A bandenlabel.

PIRELLI W240 SOTTOZERO SERIE II
235/40 R19 96V
 

Horkje

Forumguru
Vandaag op de 235 brede zomerbandjes ook heeeeeeelemaal niks aan het handje.

Hoewel.....


Met 20 km per uur achter de rest op de provinciale weg glibberend en bijna driftend de kruising over :nailbiting:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Had het al veellllll eerder moeten nemen die Quatrac 5 banden ....
Jaren met zomer en winterbanden gereden met het gewissel telkens..
Nu dus voor eerst dus de 4 seizoensbanden en zijn me prima bevallen afgelopen zaterdag met alle hagel en vanmorgen en vanmiddag met alle sneeuw ellende.
In bochten prima grip , met optrekken totaal geen wielspin.
Op werk altijd een dijkje op zien te komen waar zomerbandrijders dus rechtsomkeert kunnen omdat ze er dan niet opkomen.
Met me winterbanden voorheen had ik daar geen problemen mee en was benieuwd wat me nu zou overkomen.
Wel of ik op winterbanden reed , want zonder enkel probleem reed ik het dijkje op met de 4 seizoensbanden.

Dus tsja voor in NL zijn de 4 seizoensbanden me prima bevallen en zal deze combinatie de rest van mijn leven gewoon blijven aanschaffen.
Echte winterbanden en het gewissel zijn voor mij een gepasseerd station vanaf heden.

Ohja en ook vandaag weer zag ik verschillende personen rijden die dachten dat ze god waren met hun SUV met winterbanden.....
Helaas voor mij en gelukkig voor hun stonden ze niet een paar Km verder in de vangrails.....
 

andrehj

Forumguru
Ben nu wel benieuwd hoe het al onze pro-4-seizoen leden af gaat deze dagen..
Veelal werd er gemeld dat vier seizoeners in ons klimaat prima volstaan..

Die vlieger gaat met dit pak sneeuw niet op. Dus; hoe is het gegaan met iedereen ? :D


Hier iig met de O3 op Conti TS860 geen moeite. 17 inch; 225 breed. En de straten hier in de woonwijk zijn aardig platgedrukt. Geen verse sneeuw meer.. hoogstens een zeer dun laagje want het sneeuwde wel constant. Trapte op een recht stukje even het gas wat abrupter in; de auto trok gewoon vooruit.. schrok er een klein beetje van want ik rekende op wheelspin haha..
Ik heb al uitgebreid met mijn nieuwe Conti's allseason contact in de sneeuw rondgereden en geen problemen ondervonden. Reed eigenlijk net zo goed als op winterbanden.
 

deusjevo

Forumguru
Heb er maar even + of ++ indien “tevreden” of “heel tevreden” achter gezet.

Geen ervaring met 19” maar alleen 17” en 18” banden

Vanavond de Vredestein Wintrac Xtreme winterbanden maar eens eens in de praktijk getest en ze gaan toch van één + naar twee ++.
Was er zeer tevreden over alleen jammer dat de tegenstanders van winterbanden vooraan in de file reden maar gelukkig was er nog een baan vrij :rockon:
 

Canon-Eye

Forumguru
alleen jammer dat de tegenstanders van winterbanden vooraan in de file reden maar gelukkig was er nog een baan vrij :rockon:
Ook wel jammer dat sommige fervente voorstanders van winterbanden er meteen een overdosis zelfvertrouwen aan menen te mogen ontlenen. Da's dan weer hinderlijk voor mensen die, ook met goed schoeisel onder de auto, wel hun rijgedrag bij de omstandigheden willen aanpassen.
Maar scheur rustig voorbij jongens - jullie zijn "er" vast en zeker eerder (waar dan ook...). ;)
 

cortrans

Forumguru
Ben nu wel benieuwd hoe het al onze pro-4-seizoen leden af gaat deze dagen..
Veelal werd er gemeld dat vier seizoeners in ons klimaat prima volstaan..

Die vlieger gaat met dit pak sneeuw niet op. Dus; hoe is het gegaan met iedereen ? :D


Hier iig met de O3 op Conti TS860 geen moeite. 17 inch; 225 breed. En de straten hier in de woonwijk zijn aardig platgedrukt. Geen verse sneeuw meer.. hoogstens een zeer dun laagje want het sneeuwde wel constant. Trapte op een recht stukje even het gas wat abrupter in; de auto trok gewoon vooruit.. schrok er een klein beetje van want ik rekende op wheelspin haha..
Nou, ik ben nog steeds prima tevreden met de 4 seizoenen banden hoor.
Ik mag (gelukkig) zeggen dat ik de ritten goed door gekomen ben.
Welke banden je er ook onder hebt liggen, blijft de stel regel, PAS JE SNELHEID AAN aan de weersomstandigheden.
Glij je wel eens weg???........ Ja (maar jullie ook met de winter banden hoor)....
En de rem afstand vindt ik zeker redelijk goed. Maar ik rij als beroepschauffeur dan ook met gezond verstand:D
 

deusjevo

Forumguru
Ach, ze reden niet alleen vooraan in de file maar stonden zelfs stil, konden niet meer verder en zetten de hele boel vast, lekker aangepast aan het weer zullen we maar zeggen.

Kom maar op met die Duitse regels, niet aangepast aan de omstandigheden betekent niet rijden :thumbsup:
 

Canon-Eye

Forumguru
Kom maar op met die Duitse regels, niet aangepast aan de omstandigheden betekent niet rijden
Effe voor de goede orde: banden als de CrossClimates en andere allseasons zijn gewoon voorzien van goedkeuring met ijskristal en bergje. Er is dan ook geen sprake van "niet aangepast aan de omstandigheden".
Dus het superioriteitsgevoel dat ik bij sommige winterbandfanatici tussen de regels door zie druppelen is - zeker in dit overwegend behoorlijk vlakke land - tamelijk overbodig, om niet te zeggen misplaatst...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan