Het grote winterbanden topic: winter 2015-2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
heb daar in ongeveer 15000km geen problemen mee ondervonden, wel netjes op moment vastzetten en niet strakker!!
 

Michel-nl

Senior Member
Maar om on-topic te blijven. De stalen bouten kun je zoals gezegd gewoon voor je stalen velgen gebruiken.
 

Marja1961

Nieuw lid
Winterwielen (Snowtrack) overgezet van mijn oude Fabia II op mijn nieuwe Rapid Hatchback Edition TD 1.4 DSG-7. Voorlopig die mooie alu-velgen in de opslag! Eens zien hoe de Rapid i.c.m. Snowtracks gaat bevallen!
 

andrehj

Forumguru
Nu al wisselen? Met de huidige lange-termijnverwachtingen blijven mijn zomerbanden er zeker nog een week onder.
 

EdK

Forumguru
wat een optimist die @andrehj , denk dat ze deze winter periode weer eens in de schuur blijven liggen..
en de korte broeken kan ik ook nog steeds dragen....
 
uploadfromtaptalk1449395102124.jpg uploadfromtaptalk1449395109130.jpg

De Vredestein Quartrac 3 in de maat 205-45-17 . Dat is 2% grotere rolomtrek .
Zo na de eerste kilometers kan ik al vertellen dat ze heerlijk stil zijn
 

Joske

Forumguru
Past goed bij de wagen en lekker donker zodat je de vuiligheid niet zo ziet in de winter .
emoji2.png
daarom dat ik er vandaag zwart staal onder gezwierd heb! :laugh:
 

Skoda_plezier

Actief lid
Ik heb gisteren de winterbanden er onder geslingerd. Van de Auto-recycling een set gekocht. Pirelli's. Meer dan genoeg profiel, stalen velgen, ex-VW. Geluidsniveau is volgens mij wel iets toegenomen, maar als je in de sneeuw rijdt, valt dat waarschijnlijk niet meer op. (niet dat het ooit sneeuwt hier, maar goed....)
Nu had ik al eerder op dit forum gevraagd over bandenspanning indicatie. Er werd toen verteld dat in feite de rotatie snelheid wordt gemeten, en een onderling verschil van die snelheid de reden is waarom het lampje gaat branden.
Enfin, Ik helemaal blij natuurlijk. Totdat ik de contact sleutel omdraai en spontaan dat lampje zie gaan branden.
Oh ja, even banden oppompen. Maar daarna is het niet weg gegaan (het licht in het lampje), ook niet na de reset knop indrukken die daarvoor is geplaatst.

Wat is hier aan de hand in hemelsnaam??????
Zit ik dan toch aan dure Skoda (dealer) velgen vast, of is het echt simpel op te lossen?
 

Skoda_plezier

Actief lid
Werkt op het abs systeem, NIET op druksensoren. Is momenteel nog op geen enkele Skoda aanwezig.. Dus geen paniek maar wel de procedure volgen betreffende resetten TPM systeem na monteren winterset.

Joske, je maakt me vreselijk nieuwsgierig. Hoe luidt die procedure? of is dat staatgeheim :-)
 

CharlesTucker

Forumguru
Lang genoeg is volgens de handleiding 2 seconden, en er volgt een piepsignaal. Let op dat je dat doet doet na inschakelen van het contact, maar voordat je wegrijdt. Als je al gereden hebt werkt deze procedure niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan