Het grote winterbanden topic: winter 2015-2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Canon-Eye

Forumguru
Inmiddels zo'n 1200 km ervaring met de Michelin CrossClimates (gewoon 185/60 x 15) in plaats van de wintersloffen.

In het begin leek de auto een beetje zoekerig op wegen met wat lichte spoorvorming, maar na zo'n 150-200 km was dat wel verdwenen. Nu rijdt hij als op rails, zowel op droog wegdek alsook in bijzonder natte omstandigheden.
Sneeuwervaring zit er vooralsnog niet in denk ik :) , maar tot zover ben ik erg tevreden.
 

Joske

Forumguru
Ook hier na 100 km met de Crossclimates melding om de banden te controleren...

Dus zoals hier onlangs geopperd was.. Het systeem reageert dus soms wel op een wissel naar winterbanden.

Zou data historisch vergeleken worden? Of enkel op heel korte tijd? Van de abs sensoren dan.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik had na zo'n 1000+ km nog steeds geen melding gehad, ondanks het feit dat hij nu op 4 nieuwe (dus identieke) banden stond terwijl de afgekomen zomerbanden toch enkele mm verschil in profieldiepte voor/achter vertoonden.

Ook telkens niet (op tijd) aan gedacht om te resetten trouwens - ik draai de sleutel altijd direct door en laat los, wacht dan af of hij meteen start dan wel zó koud is dat hij even moet nadenken.

Toen dacht ik er een keertje wel aan en heb toen alsnog de resetknop ingedrukt alvorens de sleutel door te draaien.
Ik zal dus nooit weten of dat nou echt nodig was of niet... :)
 
Ik had gelijk een melding . Links voor , wat ook op foto te zien was ..
Weet nu dus ook niet of ie wel een melding had gegeven . De Octavia hiervoor gaf nooit een melding met de wissel .
 

Mettes

Forumguru
Volgens mij worden er wel degelijk gegevens opgeslagen en vergeleken.
Ik had bij mijn wissel na 5 km al een melding.
Dit met nieuwe winterbanden met gelijke druk tov gebruikte zomerbanden.
De voorste zomerbanden met slechts 3.5 mm profiel,achteraan 6mm.
 

andrehj

Forumguru
Voor degenen die twijfelen om morgen te gaan wisselen, dit is de verwachting van het KNMI voor de komende week. De minima komen nog steeds niet onder nul, dus laat die zomerbanden nog maar even zitten:
2015-12-12 22_11_02-KNMI - Weer - Verwachtingen.png
 

EdK

Forumguru
Joh die liggen nog lekker te slapen in de schuur, ben bang dat ze daar hun winterslaap kunnen doen dit jaar
 
All, Ik heb net 1 van de 3 Skoda's verkocht (Skoda Fabia Greenline) Hier had ik net afgeopen jaar een nieuwe set volgen en winterbanden voor gekocht: Velgen zijn zwart; Banden: Vredestein Snowtrac 3: 185/60 R15 88T. Iemand belangstelling? of mag dat niet hier? (Ik ben nieuw hier dus...)
 

Bijlagen

  • winterbanden (2).JPG
    winterbanden (2).JPG
    1,6 MB · Weergaven: 28
  • winterbanden (4).JPG
    winterbanden (4).JPG
    1,9 MB · Weergaven: 26

Edwin83

Senior Member
Hoi @ari68 voor het aanbieden van goederen kun je in het aangeboden en gevraagd topic terecht.
Dit kan echter pas als je je hebt voorgesteld in de meet and greet. Dat weten we altijd wel te waarderen hier:D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Blackokkie2

Forumguru
Nu even in het goede topic, de winterwieltjes.

59d592ed6ce0dcfca4e86728372c5265.jpg
 

brierske

Nieuw lid
ik heb voor mijn nieuwe octavia combi bij 15inch gebleven en de pirelli snowcontrol 3 gekocht.
ben er eerlijk gezegd al content van op droge weg pakt die zeker genoeg grip hellaas nog niet getest op sneeuw maar volgens meerdere mensen online zijn het goede banden.
ik heb deze op toopneus online gekocht 45euro gratis levering.
bandenmaat 195/65 r15 91T pirelli snowcontrol serie 3

nog geen sneeuw gezien maar toch geen spijt van.
hebben zelf meer grip dan mijn zomerbanden
standaard had ik hankook kynergy rijdt zuinig maar iets minder grip op het droge
 
uploadfromtaptalk1451304521890.jpg

Zo , zaterdag teruggekomen van de wintersport. Genoeg kilometers gemaakt dus.
De banden , Vredestein Quatrac 3 , had ik in Nederland met de regen al getest , vind ze beter als Vredestein extreem van de O2C , genoeg grip dus .
In de sneeuw ook even gereden en 2x een noodstop gedaan , super grip . Ook langzaam wegrijden op helling in dikke sneeuw geen probleem .
Had een stukje langlauf piste gepakt :deuk:
O ja droog weer , ja ook met droog weer erg tevreden . Iedere peage (tol) , met raam open volgas wegrijden heerlijk . Je hoort dan echt de banden knerpen , maar tractioncontrol knipperde niet , ook top dus .
Dan blijft er geluid over en verbruik .
Ze zijn heerlijk stil en denk dat ze ietsie meer verbruiken . .
Mijn conclusie : top banden heel erg tevreden

Maat 205-45-17
 

technobear

Actief lid
Kan iemand me zeggen of ik volgende setje winterbanden van mijn O2 combi onder mijn S2 combi kan zetten;

215 45 R17 Nokian dewelke op een Borbet velg ligt met ET 50.

Op mijn O2 liggen ze goed, met lichte snelheidsafwijking op de teller.
 
Lijkt mij dat dat wel past hoor @technobear . Ik had om me standaard 17 inch velg 225-45-17 en et54 dus zal jou band ietsje smaller zijn en ietsje kleinere omtrek en 4mm meer naar buiten komen .
 

yves1966

Forumguru
Kan iemand me zeggen of ik volgende setje winterbanden van mijn O2 combi onder mijn S2 combi kan zetten;

215 45 R17 Nokian dewelke op een Borbet velg ligt met ET 50.

Op mijn O2 liggen ze goed, met lichte snelheidsafwijking op de teller.
ET 50 kan op de SC2, mijn wintervelgen hadden die et-waarde maar waren 16" en nooit problemen mee gehad. Toegestane velgmaten staan overigens allemaal in het gelijkvormigheidsattest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan