Het grote VAG #Dieselgate topic

Nee ik heb het over vergoeding van datzelfde bedrijf (niet om de verschillen voor de consument omdat hij in een andere situatie verkeert of zelf wat anders heeft geregeld). Dus dat 2 kopers van hetzelfde auto van hetzelfde bedrijf anders worden behandeld.

En zoals ik het lees gaat het hier niet over een vergoeding op grond van leveringsvoorwaarden of afwijkende afspraken, maar enkel om
goodwill te tonen en/of sorry te zeggen. Dus onverplichte coulance uitkering.

En men heeft zo te zien daar besloten om het daar anders aan te pakken dan hier. Vind ik niet handig.

In andere woorden, deze zaak doet al het nodige stof opwaaien en volgens mij helpt het niet als ze (zoals het er momenteel naar uitziet) de Europese consumenten, die een veel grotere afzetmarkt vertegenwoordigen, minder goed behandelen als bijvoorbeeld de vs.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Nu na het dieselgate verhaal van VAG zou ik juist wel weer een nieuwe VAG kopen.
Omdat ik bijna voor 99% zeker straks een wagen heb waar niet meer mee is gesjoemeld.
Want je denkt toch niet dat VAG het risico neemt om een soortgelijk iets in de herhaling te gooien ???

En die al die andere merken..... maak het de poes maar wijs dat die momenteel niet sjoemelen...
 

Spierings

Forumguru
Er staan meerdere redenen in, maar met name dat hij als clean diesel verkocht is in de USA en hij dit niet is is een reden waar ze daar denk ik veel waarde aan hechten..

Maar ongeacht van de reden zijn de prijs van originele onderdelen en onderhouds kosten ook verschillend per land. Waarom mogen vergoedingen niet verschillen.

Moeten ze toch helemaal zelf weten....

Maar dat is toch geen reden om geen VAG te willen als ze jou ook niet compenseren..
 
Dat is een aanname EdK. We gaan echter niet verzanden in een discussie over bronvermelding :-)

Ik ga ervan uit dat de hele sector niet erop zit te wachten om in zo'n situatie te belanden.
 

EdK

Forumguru
Dat is een aanname EdK.
Denk je dat nou werkelijk ?
Zo'n grote firma die wel eens ter ziele hierdoor zou kunnen gaan ?
Jij neemt aan dat ze in herhaling zullen treden ?

erg naiëf hoor ....

Nee VAG kan zich dit geen 2e keer veroorloven dus die gaan een stuk roomser worden, mits ze dit gehele schandaal gaan overleven...
 
Maar dat is toch geen reden om geen VAG te willen als ze jou ook niet compenseren..

Volgens mij bepaal ik zelf wel wat ik in overweging neem als ik een auto koop. Nogmaals er zijn genoeg goede auto's, ik vermoed dat emotie en dus het gevoel bij een bepaald merk voor veel kopers een niet te onderschatten grond is om voor een bepaalde auto te gaan. Zeker voor het soort mens dat teveel tijd op fora besteedt om te ouwehoeren over auto's, haha...
 
Denk je dat nou werkelijk ?
Zo'n grote firma die wel eens ter ziele hierdoor zou kunnen gaan ?
Jij neemt aan dat ze in herhaling zullen treden ?

erg naiëf hoor ....

Nee ik doelde op de bewering dat al die andere merken sjoemelen. En dan heb ik het niet over verbruikscijfers want dat ligt blijkbaar aan de veel te ruime regels hieromtrent.
 

Spierings

Forumguru
Volgens mij bepaal ik zelf wel wat ik in overweging neem als ik een auto koop. Nogmaals er zijn genoeg goede auto's, ik vermoed dat emotie en dus het gevoel bij een bepaald merk voor veel kopers een niet te onderschatten grond is om voor een bepaalde auto te gaan. Zeker voor het soort mens dat teveel tijd op fora besteedt om te ouwehoeren over auto's, haha...
Dat moet je inderdaad helemaal zelf weten, het zal mij een zorg zijn wat je koopt...

Emotie is een ding, dat klopt Maar als de reden is dat ze dat ze in het buitenland geld krijgen en hier niet is dat gewoon een hele zielige reden.. Maar denk je nou echt dat ze bij al die andere merken geen verschillen maken als er ook soortgelijke problemen komen.

Als je nu niet tevreden bent of dat je gewoon geen vaste keus hebt kwa auto's dan snap ik dat wel, maar niet om de bovenstaande reden....

Ben zelf een echte VAG man, maar dat betekend niet dat ik andere auto's niks vind... Is alleen niks voor mij...
 

EdK

Forumguru
Nee ik doelde op de bewering dat al die andere merken sjoemelen.
Ohhh bedoelde je dat, citeer het dan in het vervolg even om mekaar te begrijpen.

Maar ik meen onlangs gelezen te hebben dat Toyota de productie van dieselwagens volledig gaat stopzetten.
Opgegeven reden, meer ontwikkelen in hybride en elektrowagens.....
Wel moet zeggen dat dit allemaal erg toevallig is, zo'n grote afzetmarkt met diesels ter zijde schuiven...
Misschien toch ook wat te verbergen soms ?

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat VAG zeker niet de enige is die aan het sjoemelen is.....
USA één van de grotere vervuilers en nu opeens zo rooms als de paus met het VAG verhaal.....
Zit veel meer achter dan wij als burgers vermoeden.

En nu stop ik weer voor tijdje hier in dit topic van speculaties , laat er eerst maar eens meer duidelijkheid komen over de actie's die VAG gaat nemen.
En met duidelijkheid bedoel ik niet al die shit vanuit de media, met of zonder bronvermeldingen.
Nee gewoon vanuit VAG zelf naar zijn klanten toe.
 
Als je nu niet tevreden bent of dat je gewoon geen vaste keus hebt kwa auto's dan snap ik dat wel, maar niet om de bovenstaande reden....

Zo heeft iedereen zijn redenen. Ik hoef niet jaloers te zijn op iemand in het buitenland, ik zie geen goede reden waarom Europeanen anders te behandelen. Beroerd voorbeeld van crisismanagement. Jij hebt hier een andere mening over, mooi toch? Of zielig? Wat jij wilt, allemaal prima.

@EdK ik zal voortaan beter quoten, en zal me niet wagen aan beweringen dat niemand anders sjoemelt :)
 

Blackokkie2

Forumguru
ik zie geen goede reden waarom Europeanen anders te behandelen.
Ik wel, het probleem is namelijk anders in Amerika, daar voldoet de auto zonder sjoemelsoftware niet aan de verbruikscijfers/uitstoot. Hier wordt niet op die manier gemeten en berekend, hier voldoet de auto niet aan andere eisen. Dus zal er ook een verschil in vergoeding zijn.
 

EdK

Forumguru
Ik wel, het probleem is namelijk anders in Amerika, daar voldoet de auto zonder sjoemelsoftware niet aan de verbruikscijfers/uitstoot. Hier wordt niet op die manier gemeten en berekend, hier voldoet de auto niet aan andere eisen.
Volgens mij was het laat op de avond, volgens mij klopt je tekst niet geheel !
Of is het voor mij te vroeg ??
 
Bovenaan Onderaan