Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Rob1.8TSI

Forumguru
hey @wimpie33 fijn dat je aan mij denkt, maar voorlopig heb ik nog geen usb poort en een ipod heb ik evenmin. Ik zet mijn muziek op de hardeschijf, of speel het via bluetooth af. Was eigenlijk meer informatief of er standaard een usb poort bij de Columbus hoort.
 

Pendragon

Forumguru
Ja zag het ook. Vraag me wel altijd af in hoeverre het legaal is wat vagtechniek doet, want officieel moet je toch een dvd kopen? Nu verdient vagtechniek 39 euro per klant terwijl ze maar 1 dvd hoeven kopen.
 

TooTall

Forumguru
Wel, dat is een goede prijs voor een originele DVD. Ben je ook zeker van geen gezeik met slechte kopietjes enzo...

Ik lees sinds vorig jaar auto's uit met mijn vagcom, ik vraag daar 10 EUR voor als vergoeding. Als de auto voorzien is van een RNS510 of een Columbus, update ik die ook naar de hoogste kaart. En dat allemaal voor 10 EUR! Als mensen 1x langsgeweest zijn, vraag ik de volgende keer niets (als ze iets willen terugzetten naar de oude instelling bvb). En ook als er een nieuwe kaart uit is, kost dat hun niets...

Ben er gemiddeld 1u30min mee bezig per auto, dus qua uurloon het is zo ongeveer het slechtst betaalde bijbaantje dat ik ooit gehad heb :maakmegek:
 

Baphi

Forumguru
Ik vind €120 veel geld, zeker als je in overweging neemt dat bijna alle navigatiesystemen tegenwoordig lifetime maps hebben...
 

TooTall

Forumguru
Dat is ook waar, maar als je weet dat in mijn vader zijn Superb Mk1 af-fabriek een Blaupunkt werd bijgeleverd, en dat de dealer na 2 jaar 350 EUR vroeg voor een update ZONDER dat je een DVD of CD meekreeg, is 120 EUR voor een DVD die je kan meenemen en installeren in -tig auto's best wel een goeie deal...

En als je dan zoals VAGTechniek 39,- gaat rekenen per klant, kom je er wel snel uit denk ik zo :pieker:
 

Baphi

Forumguru
Dan worden we oud @TooTall als we het over "vroegâh" hebben ;)

Tegenwoordig koop je een nette tomtom voor €120 incl gratis lifetime maps. De O3 wordt ook met gratis updates geleverd. The times are changing. Er wordt nu op een verkeerde manier geld verdiend, vind ik. Het dealernetwerk kan ervan profiteren als klanten langskomen voor kaart-updates.
 

TooTall

Forumguru
Is helemaal waar. En nog erger, ga je een TomTom van 120EUR vergelijken met een Columbus dan is de TomTom;

1. Pakken goedkoper in aanschaf
2. Pakken goedkoper in updaten
3. Pakken sneller en intuitiever in gebruik
4. Bruikbaar in andere voertuigen

MAAR

Af-fabriek ziet er gewoon beter uit dan zo'n zuignaphanger aan je ruit!:pardon:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

TooTall

Forumguru
Ik toch ja, en ik geef dat toe. TomTom is voor mij vele malen handiger dan de Columbus, maar de integratie en de uitstraling is voor mij voldoende. Hij past mooi in het geheel van het interieur!
 

CDK

Forumguru
@Vagtechniek pakt het gewoon slim aan, de meeste dealers doen het ook vaak op deze manier, de 1 voor het volle pond, de ander voor een vriendenprijs en soms zelfs als gratis service, officieel mag dit zeer vermoedelijk niet, maar van internet pulken zoals wij dat doen mag ook niet ;)
 

Pendragon

Forumguru
En de Columbus of Amundsen is natuurlijk veel meer dan alleen navigatie. En ook wat @Baphi zegt, dat vind ik ook een groot voordeel. De auto is de weg nooit kwijt in een tunnel. En ondanks dat de Columbus niet super snel is, zou ik er niet zonder willen. Geen zuignap aan m'n raam en een stroomkabel naar beneden, nee vind het helemaal niks.
 
Bovenaan Onderaan