Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

redyak

Lid
yep.

Zo raar vind ik het niet normaal in een PC formateer je ook de HDD als je opneiuw partitioneert. Zeker als je MP3 schijf zo vol staat dat hij er te weinig MB's van af kan snoepen.

Daarbij als je schoon willen beginnen doe je dat toch ook.

Dus ik zou eerst wiisen en als dat niet lukt gewoon de hele schijf formatteren
 

Octavia32

Forumguru
yep.

Zo raar vind ik het niet normaal in een PC formateer je ook de HDD als je opneiuw partitioneert. Zeker als je MP3 schijf zo vol staat dat hij er te weinig MB's van af kan snoepen.

Daarbij als je schoon willen beginnen doe je dat toch ook.

Dus ik zou eerst wiisen en als dat niet lukt gewoon de hele schijf formatteren

Okay dus alles terug naar fabrieksinstellingen (wissen)en dan opnieuw de 3814 firmware draaien?
en als dit niet werkt jouw format cd gebruiken 3814 firmware erin en dande kaartsoftware.
 

Antera

Donateur
In ieder geval staat zover mij bekend ook de gordel waarschuwing hier los van. Daarnaast kan het wel zo zijn dat je een melding krijgt omtrend het feit dat je een bepaalde ingesteld snelheid hebt bereikt?

Maar dit hele verhaal is dus de reden dat ik geen sofware updates' doe op geen enkel navigatiesysteem.
 

Octavia32

Forumguru
Nou als ik alles voor elkaar heb maak ik een beschrijving, want eigenlijk is het net zo makkelijk als een tomtom updaten. Alleen ben ik verkeerd gestart.

Tot 3984 is er geen probleem alleen vanaf 4xxx is vcds nodig.
 

redyak

Lid
de 3984 geeft je alles wat je wilt ik heb de 4020 geprobeerd en zag geen verschil. Behalve het idee dat de bavigatie achterliep op de werkelijkheid.
 

redyak

Lid
In ieder geval staat zover mij bekend ook de gordel waarschuwing hier los van. Daarnaast kan het wel zo zijn dat je een melding krijgt omtrend het feit dat je een bepaalde ingesteld snelheid hebt bereikt?

Maar dit hele verhaal is dus de reden dat ik geen sofware updates' doe op geen enkel navigatiesysteem.


Je weet niet wat je mist, het is gewoon een uitdaging en als het lukt des te leuker.
 

redyak

Lid
@redyak klopt het wat ik zei bij post 34 is dat de juiste volgorde??

Ja zo zou ik het doen en let even op de aanwijzingen geen sleutel in contact en let op je knoppen volgorde.
Ik denk namelijk dat de bestaande navigatiesoftware de 1ste partitie claimt en je 2de te vol met muziek staat om een derde te genereren. Als jij ook een 40GB disk erin heb dan wordt de verdelingen 20/10/10 beetje overbodig die 10GB voor poi's en flitspalen maar dat terzijde.
 

Octavia32

Forumguru
Okay gisteravond heb ik de format HDD cd geladen en de navigatie kaart was weg echter de mp3's stonden er nog gewoon op.
Daarna heb ik opnieuw de 3814 en daarna de 3980 firmware gedraaid.
Helaas heb ik het secret menu niet meer en kan dus ook niet zien of er 3 partities zijn aangemaakt aangezien ik nog steeds bijna 20GB beschikbaar heb.

Vandaag zal ik proberen de V11 van de kaartsoftware weer in te laden.
En te kijken hoe ik de POI's kan toevoegen(heb hier al wat over gelezen).
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb vanochtend nog even wat dingen in mijn Columbus bekeken. Ik heb ook een versie met het microfoontje ipv de i, maar ik heb een 20GB disk. Mijn hardware versie is HW42. Zie verder de schermen hieronder. Ik heb dan ook een 3T0035680A. Die van jou @Octavia32 is dan iets nieuwer. Of dat dan een C versie is durf ik niet te zeggen. Van die van mij zou ik zeggen dat het een B versie is omdat ik nog een 20GB schijf heb.

10754698_10202715259593796_1727505619_o.jpg 10800015_10202715260313814_112998033_o.jpg 10804824_10202715260113809_1776069445_o.jpg
 

Antera

Donateur
@redyak ook als het klanten auto's betreft?? Vind jij het dan leuk als het mis gaat als ik dat doe en heb je nog uren de tijd om het te herstellen?

Omtrend het verborgen menu dat is alleen zichtbaar indien het met VCDS is vrijgeschakeld of met de VIM bewerkt is
 

TooTall

Forumguru
Heeft er al iemand deze zien voorbijkomen? V12 - 8195

2060s9u.jpg


Volume: CD_8195
Date: 7.7.2014
db: EU(2014Q1)
Area: West Europe
Subarea: West
Supplier: Navteq
Version: 505.20.412.84
Customer Version: V12


Volume: CD_8196
Date: 7.7.2014
db: EEU(2014Q1)
Area: East Europe
Subarea: East
Supplier: Navteq
Version: 505.30.412.84
Customer Version: V12
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Andere manier van muziek afspelen is via een MDI, die aansluiting zou dan in het handschoenkastje moeten zitten(usb-aansluiting).

Hallo @Michelv.

ik heb een Columbus oud model 2e hands gekocht, de enige aansluiting die ik heb is de aux ingang, zo'n kleine ronde plug. Hoe kom ik aan een usb aansluiting??
 
Bovenaan Onderaan