Amundsen Het grote Amundsen-topic

CDK

Forumguru
Dat gaat helaas niet werken, voor zover ik weet ben je met dit systeem verplicht om bij de dealer een OEM update versie te kopen voor veel te veel €uro's die ook niet geheel up to date zal zijn.....
 

Wim75

Lid
Superb uit 2010 met amundsen? Volgens mij is die alleen te updaten aan de hand van de CD. Deze CD dient via het amundsen systeem op de SD gezet te worden. Wat ik altijd begrepen heb (maar heb het zelf niet gedaan) is dat die betreffende CD wel goed beschikbaar is, bijvoorbeeld via Marktplaats.

Bij de Amundsen+ werkt dit niet meer via een CD dacht ik, maar moet je de SD kaart kopen bij de dealer.
 

henriz

Forumguru
Klopt. De Amundsen uit de 2010 Superb is niet dezelfde als de Amundsen uit de Octavia3, ondanks dezelfde naam. Erg verwarrend.
 
Even een vraag m.b.t andere Amundsen+ gebruikers.
Ik heb al 2 keer een melding gekregen van verkeersbelemmeringen op uw route,
terwijl dit niet het geval was.
Dus wat heb je aan dit advies als het in de werkelijk het niet klopt?
 
Meldingen van belemmeringen vertellen dat er op de wegen iets aan de hand is. Maar het is niet noodzakelijk dat je route over dat weggedeelte gaat. Dat kan heel veel kilomters verderop zijn. Voorbeeld: je rijdt op de A28 tussenUtrecht en Amersfoort, bij Assen staat een file. Die file vertellen ze aan jou, ook al ga je bij Hoevelaken linksaf!
De MFD510 en Navigon deden het ook zo.
 
Dit is niet geheel juist, in mijn geval gaf de Amundsen+ aan dat op mijn route (in beeld d.m.v. het wegwerker
icon) dat er op de weg wegwerkzaamheden waren, terwijl dit dus niet het geval was.
 

Stewie

Senior Member
Vraagje betreffende mijn amundsen (Octavia 3) en een iphone (de 6, maar denk niet dat dat uitmaakt).

Bij android kregen je favoriete contacten hetzelfde pictogram als in je telefoonboek, nogal vaak gekoppeld aan facebook :).
Bij de iphone staan deze pictogrammen eveneens op in je telefoonboek, maar ze komen niet op de amundsen. Is dit eigen aan iphone of is dit nog op te lossen?

Dit is niet geheel juist, in mijn geval gaf de Amundsen+ aan dat op mijn route (in beeld d.m.v. het wegwerker
icon) dat er op de weg wegwerkzaamheden waren, terwijl dit dus niet het geval was.

De navigatie krijgt de informatie ook van ergens, dat is dan niet juist. Daar kan het toestel bitter weinig aan doen natuurlijk.
 

Stejogini

Actief lid
Nou ik heb gewoon nieuwe nam-software 2014 gekocht. SD kaart. 150 euro verder... maar wel weer fijn alles staat bijna weer op de kaart.
Ik heb nog wel een probleem met onze radio-ontvangst! Skyradio en nl3 en 1 en 2 zijn sterk.. Q music, 538 en Slam zijn bagger. Bij de skoda dealer geweest. Ze hebben hem uitgelezen. De 3 antennes (navigatie, blustoot en radio waren niet stuk... volgens hen en ook zou er geen sprake zijn van draadbreuk (kunnen ze kennelijk uitlezen). Ze willen nu een ander Amundsen systeem erin zetten om te bekijken of ik daar ook slechte radio ontvangst mee heb. Want zij denken dat het aan mijn Amundsen 310 systeem ligt. Zelf heb ik het idee dat er toch iets is met een antenne stekker, versterker of de antenne. Dit omdat de andere zenders wel gewoon een helder geluid geven. Wie weet hier meer van en weet raad? Ik heb niet zoveel zin in een nieuwe Amundsen systeem a 1000 eurie. Ik heb net dus voor 150 euro de nieuwste navigatie software erop gezet ;-( En die kan dan niet meer in een ander systeem....
We hebben nog wel 6 maanden bovag garantie. Ik kan dus terug naar de garage want alleen maar skaradio afspelen gaat nergens over. De dealer gaf aan dat analoge zenders (mijn apparaat ontvangt dus geen digitale zenders) niet meer geüpdatet worden en dat dat ook voor het probleem kan zorgen.... Kan ik ervoor zorgen dat mijn systeem ook digitale radio zenders kan gaan ontvangen.. of is het zo dat ik een Amundsen 310 heb uit 2010 en dat het jammer maar helaas is.. want dan kan ik eventueel nog radio ontvangen op mijn tel en die weer via de aux met een kabeltje over mijn boxen in de auto streamen....
 

andrehj

Forumguru
Probleem met de door jou aangehaalde commerciële zenders is dat deze geen landelijk dekkend netwerk hebben. Die huren gewoon een paar zenders die een redelijke dekking bieden, maar niet meer dan dat.
Hier is bijvoorbeeld de dekking van 100%NL, zoals je ziet met flinke witte gaten:
20130802_111128_landkaart.jpg

Van de andere commerciële zenders kan ik zo snel even geen kaartje vinden, maar de meesten hebben nog grotere gaten. Dit probleem speelt vooral in oost en zuid Nederland, omdat daar de ruimte in de FM-band wordt beperkt door Duitse en Belgische zenders.

Het probleem zit dus niet in je radio.

Over DAB: Dat achteraf inbouwen in je radio gaat niet. Wel zijn er wat after-market oplossingen die via de aux of een andere manier werken.
De mooiste oplossing is de aankoop van een compleet nieuwe DAB geschikte Amundsen of Columbus, inclusief een DAB-geschikte antenneversterker.
 

henriz

Forumguru
Ik vind het ook jammer dat ik geen DAB heb bij besteld.
Maar ja, toen ik de auto bestelde kende ik DAB nog niet.
 
Ik heb problemen met het updaten van mijn amundsen systeem.
Als ik op navigation.com mijn VIN nummer krijg ik het volgende scherm.
Schermafbeelding 2014-11-25 om 19.19.29.png
Als ik dan op download maps klik krijg ik een foutmelding:
Schermafbeelding 2014-11-25 om 19.17.49.png
Iemand een oplossing voor dit probleem?
alvast veel dank voor het meedenken!
 
Dank voor alle reacties. Het probleem ligt bij de mac. Het downloaden verloopt via een .exe bestandje en dat wil niet op de mac. Nu gedownload op windows computer en ging als een zonnetje.
 

EdK

Forumguru
wil wel op die Mac als meneer appel wat minder beslissingen zou maken voor je.......

Maar goed te lezen dat het met billie zijn software wel te downen is
 
Bovenaan Onderaan