Amundsen Het grote Amundsen-topic

F.Vorstenbosch

Nieuw lid
Ik heb een nieuw model Amundsen navigatiesysteem (uit 2013) waarvan ik de kaarten netjes heb geüpdate, maar ik vroeg me af of er ook updates zijn voor de firmware/besturingssoftware voor deze Amundsen? Heeft iemand daar ervaring mee?

(Bij Pon word niet gereageerd op mijn mail met vragen.)
 

Joske

Forumguru
goh.. zoals al vaak gezegd met firmware - updates, als je werkelijk géén problemen hebt zou ik het systeem niet updaten (indien er updates zouden zijn of komen..). Het is al te vaak gebleken in het verleden dat een firmware update voor problemen gezorgd heeft bij sommige mensen. Blijft risico mijn inziens ;)
 

chriss

Senior Member
Vraagje: Na het downloaden de kaartupdate (P40_N60S3MIBS2_EU_NT_Q3.13.7z) de complete file, en uitpakken op een sd kaartje in de auto gedaan, maar dan wordt er geen navigatiekaart herkend. Iemand tips? Ik heb een O3/2013
 

AndreM

Forumguru
Vraagje: Na het downloaden de kaartupdate (P40_N60S3MIBS2_EU_NT_Q3.13.7z) de complete file, en uitpakken op een sd kaartje in de auto gedaan, maar dan wordt er geen navigatiekaart herkend. Iemand tips? Ik heb een O3/2013

Jij schrijft op een SD kaartje, is dat een nieuw kaartje of het kaartje wat in je navi zat?
 
Sinds deze week in het gelukkige bezit van een O3 combi, met Amundsen. Gisteren een hele dag aan het prutsen geweest om muziek op een SD kaartje te zetten. Eindelijk gelukt, maar nu ik heb hem in de O3 gezet en nu heb ik de volgende problemen:

- alle muziek staat door elkaar, niet in mapjes of per album. Het is dus onmogelijk om een bepaalde artiest of album te zoeken, je ziet alleen de titel staan in de lijst.

- niet alle muziek is benaderbaar. De muziek is genummerd, van 1 tot 3.20, maar er staat ongeveer 18 gb muziek op het kaartje.

- op of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen om een radiologo als albumcover te installeren en nu hebben alle nummers als albumcover het logo van Den Haag FM.

Kortom, wie kan mij helpen deze problemen op te lossen? :dankje:
 

AndreM

Forumguru
Sinds deze week in het gelukkige bezit van een O3 combi, met Amundsen. Gisteren een hele dag aan het prutsen geweest om muziek op een SD kaartje te zetten. Eindelijk gelukt, maar nu ik heb hem in de O3 gezet en nu heb ik de volgende problemen:

- alle muziek staat door elkaar, niet in mapjes of per album. Het is dus onmogelijk om een bepaalde artiest of album te zoeken, je ziet alleen de titel staan in de lijst.

- niet alle muziek is benaderbaar. De muziek is genummerd, van 1 tot 3.20, maar er staat ongeveer 18 gb muziek op het kaartje.

- op of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen om een radiologo als albumcover te installeren en nu hebben alle nummers als albumcover het logo van Den Haag FM.

Kortom, wie kan mij helpen deze problemen op te lossen? :dankje:

@MarielleS
Als je de mappen met muziek op de SD kaart zet in alfabetische volgorde moet het gewoon werken. :jaja:

Dus een map met de naam Top 40 - 2014 - week 40 en dan de volgende map Top 40 - 2014 - week 41 moet in volgorde van week nummer op je display komen te staan.
In deze de mappen zet je gewoon de nummers die in de top 40 staan van 1 t/m 40.

Dus waarom jij de nummers 1 t/m 3.20 genoemd heb, snap ik ff niet. :nono:
Ook hierdoor kan alles door elkaar komen te staan.
Wat ook mogelijk is,dat je random/shuffle aan heb gezet en dan worden alle nummers door elkaar af gespeeld.

Het laatste, over de radio logo's gebruik ik niet. :nono:
Mijn radio staat namelijk altijd op Slam FM of 538 en vind ik een logo niet belangrijk. :yeah:

Veel succes. :thumbsup:
 

AndreM

Forumguru
De Amundsen+ zal bij keuze voor random/shuffle alleen in die map waar je dit commando geeft gaan 'shuffelen', wat er in andere mappen staat "vindt" 'ie dan niet.

De O3 heeft geen Amundsen +, is mij verteld! Maar een Amundsen zonder +. :jaja::jaja::jaja: En zo staat het ook in mijn handleiding, zonder +.

En als de speler bij mij een map heeft gespeeld, gaat deze automatisch naar de volgende map, dus zou shuffle ook zo moeten werken.

Zoals MarielleS omschrijft zou het zomaar kunnen gebeuren wat er geschreven wordt!
Omdat de mappen structuur en indeling niet logisch zijn zoals wordt aangegeven.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
@AndreM Voor de duidelijkheid: de Octi III heeft een MIB Amundsen (al staat dat MIB er niet op) . In de Octi II vind je de Amundsen met en zonder +.
 

Mwk

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Wij rijden een Octavia uit 2010 (een II dus, neem ik aan??). Nu informeerde ik deze week bij de dealer voor een update van de kaarten in het navigatiesysteem, en schrok nogal van de prijs (190,-). Toen ik ging googelen voor andere opties kwam ik op dit forum opmerkingen tegen over kaarten die gratis te downloaden zouden zijn, afhankelijk van het type navigatiesysteem dat je hebt. Nu is mijn vraag hoe ik kan zien welk type ik heb en voor welk type nu precies kaarten te downloaden zijn. Ik zie op het systeem alleen 'Amundsen' staan en ook in het instructieboekje vind ik niks anders terug. Heb ook nog gezocht in de setup van het systeem maar daar werd ik ook niet wijzer van. Hoop dat iemand hier mij duidelijkheid kan geven!
 

Michelv.

Forumguru
Als je de gewone Amundsen hebt kan je hem idd zelf updaten, die kaarten zijn dan ook al wel een paar jaar oud dus of je er veel mee opschiet(de nieuwste kaarten kan je ook alelen maar kopen).
Voor de Amundsen+ kan je de kaarten alleen kopen.

Edit; Amundsen is hetzelfde als de VW RNS-310, de Amundsen+ Is hetzelfde als de VW RNS-315.
 

Mwk

Nieuw lid
Ok, thnx. Ik mag er dus vanuit gaan dat ik de 'gewone' Amundsen heb (aangezien ik nergens een + zie)? Ik heb dus ook niks aan de kaarten op navigation.com, aangezien die bedoeld zijn voor de MIB Amundsen?
Waar zou ik dan evt kaarten voor de gewone Amundsen kunnen downloaden? En hoe kan ik zien welke versie van de kaarten ik heb?
 

MACHINIST 71

Nieuw lid
Ik heb op een SD kaart muziek gezet,werkt perfect,maar welk progamma moet ik ook op de SD kaart zetten zodat hij de albumcovers ook laat zien? IK heb een O3 van Okt. 2014 met een Admunsen radio.
Groet Richard
 
Goed, het probleem met het weergeven van de mappen is opgelost: niet via ITunes, maar gewoon via de Verkenner. Dat werkt wel.

Maar...af en toe wordt de SD-kaart niet herkend. Ik heb het idee dat het mis gaat als de SD-kaart (voor de duidelijheid SD-kaart 2) een tijdje niet gebruikt is. Het is alleen op te lossen door de kaart er uit te halen en weer opnieuw in te stoppen.

Bekend probleem? Iets aan te doen?
 

Stejogini

Actief lid
Misschien is dit onderwerp al eerder besproken hier, maar heb niet de moed om 92 pagina's door te lezen ;)Wij hebben gisteren een SuperB combi met Amundsen nav-systeem gekocht. (auto uit 2010 en de nav-kaarten vermoedelijk ook). Nu hebben vrienden van ons ook een Skoda Octavia met nav en mijn broer ook (beide Skoda Combi O3 en volgens mij ook Amundsen.) Zou ik dan niet gewoon de sd kaart kunnen kopiëren op mn computer en deze in onze Amundsen kunnen stoppen om zo een nieuwere versie van de kaarten om onze nav te krijgen (of werkt het niet zo simpel als ik het typ :bloos:)

Graag reacties, ben echt een leek op dit gebied!
 
Bovenaan Onderaan