Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

EdK

Forumguru
Ligt het aan mij of zie ik een grote mix van de Fab 1 en Fab 2 in deze Fab 3 ?

Gelukkig lijkt hij weer lager te zijn waardoor hij ook weer breder lijkt te wezen.... nu de combi uitvoering nog
 

Joske

Forumguru
ligt niet aan jou Ed ;)

ik zie vooraan duidelijk accenten van de F1 en de kont heeft dan weer meer weg van de F2. Lager staat hij alleszins, wat een goed ding is :thumbsup:
 

EdK

Forumguru
Pfff gelukkig @Joske ....
Maar dat lager staan zegt me niet zoveel, heb ik vaker gezien met nieuwe modellen die men aan testen was en op moment dat hij in de showrooms stond raakte hij zowat het plafond van de showroom omdat er weer andere veren onder zaten zodat er voor antera weer werk bleef
 

laagvlieger

Forumguru
Zo ziet die er wel weer leuker uit. Maar zoals eerder gezegd, de uiteindelijke versie staat altijd hoger op z'n poten, heeft kleinere wieltjes enz. Als je de huidige Fabia 2 voorziet van een set grote wielen, een paar cm verlaagt en er een leuke diffuser op de achterbumper plaatst ziet die er ook keurig uit ...
 

Hetzer

Forumguru
Er zouden in de F-3 kenmerken zitten van de Fabia S2000 rally car, heb ik behoudens de groene kleur nog niet kunnen ontdekken :deuk:
Ik geloof overigens dat de F-3 maar een paar mm lager word dan de huidige, maar dat even terzijde
Ben wel blij dat het gewoon een Fabia blijft met herkenbare stijlen van de vorige generaties, maar ik kan nog niet zeggen dat ik al bij de dealer sta, om een pre-order te plaatsen en mijn huidige Fabia MC in te ruilen...
 
Laatst bewerkt:

michelover

Forumguru
Een Ibiza, maar dan met een hoekige vorm ipv de ronde vorm. Vind het een beetje een bij elkaar geraapt ontwerp. Voorkant van de Rapid, zijramen met een hint naar de Octavia 3, en ook nog geprobeerd om het model van de F2 erin te bouwen. Misschien ziet het er in het echt mooier uit als op de foto maar ik zie dan toch liever de F2.
 

Vlaar032

Senior Member
In de Autoweek van deze week staat hij ook helemaal, de FAB III. Nummer 2014-24 nu in de schappen. Idd wat hoekiger à la de rest van de modellen. In bijgaand filmpje is een plaatje te zien bij 4 minuut 50. http://www.autoweek.nl/video/4054/journaal-nieuwe-skoda-fabia-aw-live-2015
In de Autoweek schrijven ze verder dat er veel 3-cylinders gaan komen. En dat diesels weer een 1,4 tdi worden. Aha: dat wordt eerst een blokkie slopen om te checken of die leuke oliepomp ketting er weer inzit. Er komen ook weer benzine 3-cylinders, w.o. een nieuwe 1 liter met turbo.

Trouwens, wie kent nog de enige ECHTE FAB 1? Zie de link.
http://www.bestwayrent2own.com/wp-content/uploads/2013/11/1369650097844.jpg
 
Laatst bewerkt:

Import Yeti

Forumguru
@Gunner Ik vindt van wat ik er zo van zie, een geslaagde look. Heeft wel veel weg van de OIII, maar dat vindt ik de voorpret niet drukken. Persoonlijk vindt ik dit een waardigere opvolger dan de Fabia II was voor de Fabia I.
Niet verkeerd:thumbsup:
 

Dennis78

Forumguru
Nou Telegraaf heeft pas een artikel geplaatst. Dit zou hem definitief worden:

http://www.telegraaf.nl/autovisie/a...81/__De_nieuwe_Skoda_Fabia_staat_klaar__.html

SKODA+_Fabia_green.JPG

Skoda+Fabia_ash.JPG
SKODA+_Fabia_Combi_haa.JPG
SKODA+_Fabia_Combi_ha.JPG
 

sitechris

Donateur
Ik word er niet echt heel warm van. Het is wel een vooruitgang tov de huidige Fabia, maar iets spannender had wel gemogen. Dit is wel weer een echte babyboomer auto.
 

laagvlieger

Forumguru
Niet slecht. Een Fabia (een Skoda) hoort trouwens niet spannend te zijn of de nieuwste technologieën te hebben, daar heb je andere en wellicht betere merken voor. Als de prijs/kwaliteit/ruimte verhouding maar goed blijft.
 

Hetzer

Forumguru
Bovenste is redelijk ongecamoufleerd.
Verwacht wel dat de koplampen groter worden, en dat de opening van de motorkap gewoon naar de lichten doorloopt
 

turboturbo

Forumguru
@Dennis78 die foto's van de Televaag zijn computertekeningen. Lijken mij teveel op de Rapid geïnspireerd.

De fotos die @Berry heeft geplaatst, geven toch wel aardig wat weg.

Zouden die achteruit-rij units stickers zijn, @Canon-Eye , of zouden ze echt zijn? Want als het weer van die spleetjes worden zoals in foto uit post #125, dan wordt het extra units bijplaatsen op de achterklep! :D
 
Bovenaan Onderaan