Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

Felicia58

Nieuw lid
Er kloppen een paar lijnen niet in die Indiase blog. Bovendien is het geen Fabia. Een Fabia heeft ruimte en de impressie is - behoudens de achterlichten - meer een strakgetrokken Mazda 3 sedan van de vorige serie met een lage sportieve daklijn en weinig hoofdruimte. Op zich geen gekke lijn, maar wanneer je een auto in de markt wil zetten die én de leaserijder en de particuliere rijder moet trekken, dan is het handig een auto te maken die bij een groeiend gezin (niet in aantal maar in lengte) gemakkelijk 6 - 8 jaar mee kan, handzaam is, nu te duur in gebruik, belasting en verzekering en past in het onverwacht grote succes van b.v. de Renault Captur. Onderscheidend, compact (4.10 meter) en toch ruim en niet duur. Reken ook op een aanstaand succes van de Citroen C4-Cactus, een lichtgewicht ook in prijs met een lengte van 4,18 meter. Allemaal net iets compacter dan het huidige C-segment dat de meeste mensen te groot, te breed en te duur wordt.
 

Cordoba

Forumguru
De nieuwe Fabia moet natuurlijk geen echte concurrent worden van de Octavia, Rapid en Citigo, dus zal zal een plekje tussen de Rapid en de Citigo moeten krijgen qua grootte. Bovendien zijn dit allemaal jonge modellen, dus moet je er rekening mee houden dat die in deze vorm nog een poosje blijven, hoewel ik de Rapid weinig rond zie rijden, dus als ie na korte tijd van de markt verdwijnt, zal het me niet echt verbazen.

Overigens denk ik dat de Captur maar een beperkt succes is: ik ben er een paar weken terug voor het eerst een tegen gekomen op de Nederlandse wegen, ook de Citroën C4 is toch voor een iets ander publiek, en heeft een totaal ander kostenplaatje dan je van de nieuwe Fabia mag verwachten. Captur en C4 cactus zijn meer vergelijkbaar met de Yeti, niet met de Fabia.
 
Laatst bewerkt:

Dennis78

Forumguru
Vandaag ff op internet zitten struinen. Daar kwam ik deze tegen: ziet er best gelikt uit! :jaja:

Skoda+Fabia+Combi+III+.+Christian+Schulte+.+L'Automobile+%5Bfrente%5D.jpg


Skoda-Fabia-Combi-III-2014-hinten-203829_600x350.jpg


klik hier voor het artikel: http://skoda-semlimites.blogspot.nl/2012/09/fabia-combi-iii.html
 

piair1982

Forumguru
Als het dezelfde motoren als de gefacelifte polo betreft kun je, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, stellen dat het motoren palet vergelijkbaar wordt.
 

Blackokkie2

Forumguru
Hooguit de meest krachtige motoren uitgezonderd. Ik denk dat van de opgefriste Polo wel weer een GTI komt, die motor zal voor de Fabia wellicht niet beschikbaar komen.
 

piair1982

Forumguru
Overigens ziet de Fabia III er onder de camouflage wel heel erg goed uit. Hoe lang zou het duren voordat de Combi 'uitlekt'?
 

Noord26

Forumguru
Hmm.. Ik zat net ook op AW te snuffelen, maar die Nissan Pulsar spreekt mij meer aan als de Fabia III. :pieker:
 

Hetzer

Forumguru
Dat kan, maar daar hebben we het hier niet over :D;)
Overigens is de informatie van AW mbt de 1.0 TSI niet juist, is gewoon de MPI van de UP/Polo
Dit zijn idd wel de eerste echte foto's, ben blij dat de Fabia lijn gehandhaafd blijft
 
Laatst bewerkt:

laagvlieger

Forumguru
Als ik de lijnen zo zie lijkt er niet veel veranderd. Alleen wat hoekiger en misschien wat breder/lager. Maar het kan ook gezichtsbedrog zijn door de camouflage.
 
Bovenaan Onderaan