Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Tom RS

Forumguru
Inderdaad laten uitlijnen, beter zeker spelen.
Ik heb het in de garage laten doen. Ik zou het zelf kunnen, maar heb 4 jaar garantie en wil de invoerder/garage geen reden geven om bij een eventueel garantieclaim moeilijk te doen.
 

Tom RS

Forumguru
Yep, 2 jaar bijgenomen. Ervaring leert dat er niet veel moet stukgaan om hier winst mee te maken. Op mijn vorige auto (Leon) aircocompressor moeten laten vervangen en al direkt 1250 euro uitgespaard door die garantieverlenging. De prijzen zijn overigens sterk gestegen: was nu 1100 euro kwijt voor 2 jaar extra. Daar ga ik niet over zeuren, de extra zekerheid is me dat waard.
 

Joske

Forumguru
Wauw.. wel veel geld vind ik.. maar dat maakt eenieder voor zichzelf uit natuurlijk!

Ik vind dat er toch veel wordt uitgesloten in de verzekering, of is dat ook aangepast? :)
 

Desperado

Forumguru
Poeh....dat had ik er niet voor over. Dannam ik de gok liever dat er een grote reparatie zou komen.
1250 voor de aircocompressor is m.i ook veel te veel, dat kan stukken goedkoper.
 

serum

Senior Member
Afhankelijk van je rijstijl kan een dergelijke garantie zeer gunstig zijn. Je hebt in ieder geval geen stress. Kan me er wel iets bij voorstellen. Je kan in ieder geval 4 jaar lang zonder stress dat er ook maar iets stuk gaat je 220 paarden uitlaten.
 

Tom RS

Forumguru
Kijk, dat bedoel ik nu:jaja:
Er zijn wel wat uitsluitingen, maar dat zijn voornamelijk slijtageonderdelen (koppeling, batterij, remmen), voor de rest is de dekking toch wel vrij volledig.
 

Antera

Donateur
Slijtage onderdelen zijn er veel stiekum. Motorische problemen zullen met wat pech er dan ook buiten vallen. Zijn tenslotte allemaal draaiende delen. Tja ieder voor zich maar vind het idd veel geld en de kans met grote kosten op een nieuwe auto zijn dacht ik wel redelijk minimaal.

@Tom RS hanteren ze ook een eigen risico?? Of is het compleet gedekt
 

Tom RS

Forumguru
Het is volledig gedekt, geen vrijstelling. Enige uitsluitingen zijn: koppeling, batterij, banden, remmen, schokdempers en zetelbekleding. Motor, versnellinsbak e.d. zijn dus wel gedekt.
 

RaceVrs

Banned
Iemand al een aanvaring gehad met de grond icm de pro kit? Neem aan dat de RS net zo laag is met de 20-10 mm als de "gewone octavia" (30mm).???

Twijvel slaat een beetje toe of ik de Eibach zal nemen of gewoon OEM zal laten.
 

Tom RS

Forumguru
Wacht even. Ik heb straks een meet met fastpeter en dan zullen we ze even naast mekaar zetten. De grond raken is geen probleem, enige waar je mee moet opletten zijn de boordstenen aan sommige parkeerplaatsen. Die durven soms nogal hoog zijn en de voorspoiler komt toch wel een stuk lager.
 

Tom RS

Forumguru
Twee broertjes naast mekaar:


Verlaagd versus niet verlaagd. Je ziet het verschil achteraan niet zo goed omdat die van Peter nogal zwaar geladen was (lijkt zelfs of de verlaagde hoger staat dan de niet verlaagde). Irl valt het vooral vooraan op: verlaagd hangt de spoiler echt wel behoorlijk lager. Achteraan lijkt hij hoger te staan, maar ik denk dat dat komt door de belading bij Peter en doordat hij na verlaging een beetje naar voor helt, waardoor de achterkant onder een andere hoek komt te staan. Apart valt het niet op, maar zo naast mekaar op foto blijkbaar wel. Ik ga de rest van de bespreking aan Peter over laten, hij kan het best het verschil beoordelen (en heeft misschien wel betere foto's).
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Ben benieuwd @fastpeter wat je ervaringen zijn. Ook gemeten van hart wiel tot wielkastrand? Ben benieuwd wat het verschil is. Achter helaas wat lastig idd met die kisten achterin :jaja:

p.s. hier goed te zien het verschil omtrend de DRL ;)
 

Tom RS

Forumguru
We hebben het niet gemeten, maar ik weet wel wat het verschil bij die van mij was: Afstand midden wiel naar onderkant wielkast voor verlaging: 38 cm vooraan, 36,5 cm achteraan. Na de nieuwe veren: 35 cm vooraan, 35 cm achteraan.
Aan de wielkast bij Peter te zien zal dat daar hetzelfde zijn.
 

Desperado

Forumguru
Verlaging ziet er goed uit, maar jammer dat die onderste gril zo open is. Zo'n glimmend blok vol in het zicht ziet er niet uit vind ik. Daar zou ik een zwart spuitbusje overheen halen :D
 
Bovenaan Onderaan