Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

een o3 greentech is al verlaagd, is dat hetzelfde effect? En wat met het comfort 18 inch en verlaagd wordt het een stuiterbak waar je niet even 1000 km in blijft zitten of .....
 

CDK

Forumguru
als je er de juiste veren onder zet wordt het met 18" zeker geen stuiterbak hoor! Eibachs rijden comfortabeler als het greenline onderstel
 
Nee is niet hetzelfde effect, omdat'ie nog steeds hoger staat. De combinatie Eibach en 18 inch velgen is prima. Het is alles behalve een stuiterbak. Drempels etc. zijn geeeen probleem. :nono: Snelweg, hobbels, echt prima te doen. Blijft heel comfortabel maar rijdt wel veel directer. De standaard veren zorgen ervoor dat je totaal geen gevoel meer hebt wat rijden betreft. Dit valt pas op nadat je de Eibachs hebt geprobeerd.... ;)
 

Tom RS

Forumguru
een o3 greentech is al verlaagd, is dat hetzelfde effect? En wat met het comfort 18 inch en verlaagd wordt het een stuiterbak waar je niet even 1000 km in blijft zitten of .....

Bekijk even mijn bevindingen. Ik rij met een Rs (wat grotendeels hetzelfde onderstel als een Greentech is) en 18 inch. Ik zeg: zeker doen! Je moet haast niets inleveren aan comfort en je krijgt een heel andere auto in de plaats: scherp, agiel, koersvast, ... . Het effect van de verlaging is wel wat kleiner, gezien de originele ophanging al wat lager was, maar het blijft goed zichtbaar (vooraan nog 3 cm gezakt, achteraan 1,5cm).
 

Kiswum

Forumguru
Wat een rot winden waren het dit weekend. Ik heb onderweg een paar keer gezegd dat je dat probleem minder/niet hebt als de auto is verlaagd ;)
 

Kiswum

Forumguru
Haha, ik heb er nog geen akkoord voor gekregen, maar volgend jaar kan ik sparen voor dit soort verbeteringen.
 

lugolux78

Forumguru
Eibach & 19" nog paar daagjes wachten... :) Volgens @Corné de Kluijver moet dat helemaal lekker wezen :) Ben benieuwd. Nu s-line onderstel met 18" (zomer). Heerlijk. Niet te hard, redelijk direct! Daar hoop ik straks ook op!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan