Eerste close-up beelden ŠKODA KODIAQ: opvallend design

Noord26

Forumguru
Als je van een vraagstelling een bewering maakt veranderd de essentie behoorlijk.

Waar blijft de Kodiaq afdeling op 't forum?
 

DoubleJ

Senior Member
Ik ga er vanuit dat die 120 liter onder de bovenste laadvloer zit en dat je die dus mist met 2 extra stoelen.
Dat dacht ik al. Jammer. Hadden m'n ouders ook in de Opel Sintra (jaja) was soms handig ivm de hoogte bv.. En met 1 stoel opgeklapt, zou het ook wat extra bagage ruimte geven voor in de vakantie. Genoeg mogelijkheden.
 

Canon-Eye

Forumguru
maar de ruimte waar ze in 'verdwenen' leek me toch al niet echt bruikbaar voor bagage. Klein spul kun je daar wel in kwijt, maar wanneer je de hele bagageruimte benut, ligt al die andere troep bovenop dat 'klein spul'.
Als je in voorkomend geval de opgeklapte stoel eruit kan halen en vervangen door een deksel, dan heb je dus een prima ruimte voor klein spul*) dat niet door de rest van de bagageruimte ligt te stuiteren. Ik zie daar wel wat in...

*) Daarvoor heb ik nu die schotjes achter de wielkasten. Maar geen extra zitplaats die wel handig zou zijn als ik alle 4 de kleinkinderen te logeren heb...
 

ertromp

Forumguru
Nog even duidelijkheid in de stoelendans:

3e zitrij verzonken onder de bodem:

Skoda_Kodiaq_prvni_vlastni_Bila_41_800_600.jpg

3e zitrij compleet verwijderd

Skoda_Kodiaq_prvni_vlastni_Bila_43_800_600.jpg

2e zitrij (achterbank) neergeklapt:

Skoda_Kodiaq_prvni_vlastni_Bila_42_800_600.jpg

Skoda_Kodiaq_prvni_vlastni_Seda_31_800_600.jpg

Skoda_Kodiaq_prvni_vlastni_Seda_21_800_600.jpg

Skoda_Kodiaq_prvni_vlastni_Seda_20_800_600.jpg

Skoda_Kodiaq_prvni_vlastni_Bila_44_800_600.jpg
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik ben eens naar Noordoost Frankrijk gereden in een Opel Sintra (dat was toch de grootste MPV?) met 6 andere volwassen mannen, maar zonder wisselen was dat geen pretje. Het liefste reed ik, maar dat was helaas ook bij toerbeurt.
Lijkt me in deze Kodiaq ook geen onverdeeld genoegen helemaal achterin
 

DoubleJ

Senior Member
Normaal heb ik het 'klein spul' in een kratje zitten, en dat kratje staat vast (met een elastiek of zoiets).
Wanneer ik (bij een derde zitrij) de ruimte waar de 3e rij in wegklapt nodig zou hebben voor voornoemd klein spul, ligt er zoveel andere troep op dat ik daar niet meer bij kan zonder die troep eruit te halen.
@Canon-Eye Dat deksel zit dan nog eens extra in de weg, want als de bagageruimte verder (bijna) leeg is (en ik dat deksel makkelijk kan openen) heb ik die extra ruimte toch niet nodig?
Nah voor klein spul ook niet nodig, als ik de boven geplaatste foto's bekijk, kan er net wat meer bovenop de koffers/weekendtassen.
 

hemi24

Forumguru
Ehm, ik wil niemand teleurstellen, maar waar lezen jullie dat hier de DQ500 (uit o.a. de Transporter) in komt? Persoonlijk denk ik dat hier de DQ380 of 381 in komt (waarover ik een tijdje geleden zelfs een speciaal topic heb geopend). Deze bak zit volgens mij in de Passat ook in de zware diesels en is geschikt voor 4WD.
Sorry @Corné de Kluijver , maar dat gaat een uitdaging worden met je gewenste 600 Nm.

Helemaal mee eens, zal dezelfde dsg7 variant (DQ381) zijn als in de Seat Ateca, die ook bij Skoda geassembleerd wordt... In Kvasiny naast/tussen de Kodiaq.

www.seat-mediacenter.es/c/download/53438

(Zie specificaties bij transmissies)
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Net als de 5 personen uitvoering met 2 personen aan accu's en 2 of 4 elektromotoren......
Ruimte zat voor een pakketje AAA litium batterijen...
 

Bakkertje

Forumguru
@ertromp die eerste 3 foto's zijn van een 5 persoonsuitvoering. Die heeft een verhoogde laadvloer.
Dat is allemaal hetzelfde als bij de Touran, die kun je ook met of zonder achterbank bestellen, is ook geen accessoire die je achteraf kunt bestellen / los monteren. Ja het zal vast wel kunnen, maar dingen als gordels armleuningen voor de achterste zitrij en dergelijke moet je dan allemaal achteraf monteren.

Laatst een 7 persoons touran als leenauto gehad, met de middelste zitrij iets naar voren zou je zelfs als volwassene nog achterin kunnen zitten. Ik stond daar best wel van te kijken.
 

ertromp

Forumguru
@ertromp die eerste 3 foto's zijn van een 5 persoonsuitvoering. Die heeft een verhoogde laadvloer.
Dat is allemaal hetzelfde als bij de Touran, die kun je ook met of zonder achterbank bestellen, is ook geen accessoire die je achteraf kunt bestellen / los monteren. Ja het zal vast wel kunnen, maar dingen als gordels armleuningen voor de achterste zitrij en dergelijke moet je dan allemaal achteraf monteren.

Laatst een 7 persoons touran als leenauto gehad, met de middelste zitrij iets naar voren zou je zelfs als volwassene nog achterin kunnen zitten. Ik stond daar best wel van te kijken.
Nee ook de eerste 3 foto's zijn van een 7 zits volgens de Google translate :D Kijk het CZ forum er maar op na
 

Bakkertje

Forumguru
Sorry @ertromp het is echt een 5 zits versie op de eerste 3 fotos kijk alleen maar naar de wielkuipen. Bij de eerste 3 foto's zit daar geen armsteun (met bekerhouder) op de 7 zits foto kun je die zien..
Er zitten ook geen gordels helemaal achterin, lijkt me wel zo handig bij een 7 zitter (of je moet echt een hekel hebben aan je kinderen..)

Overigens is de derde zitrij in twee delen zoals hieronder:
skoda-kodiaq-2017-boot.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan